hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > چهارمحال و بختیاری | دو برابر شدن پوشش بیمه روستایی و عشایری

چهارمحال و بختیاری | دو برابر شدن پوشش بیمه روستایی و عشایری

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، افراد زیرپوشش این صندوق را یک‌میلیون و 600 هزار خانوار اعلام کرد و گفت: در دولت دوازدهم میزان افراد بیمه روستایی و عشایری دو برابر شد.


محمدرضا واعظ مهدوی تعداد خانوار مشمول بیمه صندوق کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور را 6 میلیون و 700 هزارخانوار برآورد کرد و افزود: با تمهیدات اندیشیده شده تا پایان برنامه ششم توسعه حدود 70 درصد از جمعیت هدف زیرپوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

وی، تعداد افراد بیمه‌شده در سه‌ماهه نخست امسال را 177 هزار و 316 نفر ذکر کرد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: تخفیف و رایگان کردن سهم بیمه‌گذاران مشمول صندوق در مناطق زلزله‌زده استان‌های کرمانشاه و کرمان، امسال اجرایی می‌شود.

واعظ مهدوی تصریح کرد: طبق آیین‌نامه بیمه همگانی حوادث غیرمترقبه کشور، با ارائه گزارش ستاد بحران و استانداران استان‌های یادشده و انجام فرایند تائید شورای عالی بیمه، سهم پرداختی افراد بیمه‌گذار در مناطق حادثه‌دیده رایگان خواهد شد.

وی، بیمه اجتماعی را یکی از ابزارهای تحقق عدالت و کاهش نابرابری دانست و ادامه داد: دغدغه دولت دوازدهم افزایش ضریب پوشش بیمه اجتماعی برای طبقه مولد کشور است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، حرکت در مسیر اصلاح ساختار مدیریت‌های استانی منطبق با ساختار جمعیت هدف و تعادل بخشی بین منابع و مصارف را از مهم‌ترین برنامه‌های امسال صندوق عنوان کرد.

وی ادامه داد: بازاریابی توسط کارگزاران از طریق شبکه‌های اجتماعی سنتی مانند شورایارها، دهیاری‌ها و تعاونی‌های روستایی عشایری کمک بزرگی به گسترش چتر بیمه روستاییان می‌کند.

واعظ مهدوی تعامل فعال و سازنده با سازمان برنامه‌وبودجه و مجلس شورای اسلامی و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با جامعه هدف را از دیگر برنامه‌های صندوق دانست.

وی افزود: بر اساس برنامه هدف‌گذاری شده، امسال فرایند نقل‌وانتقال سوابق در سامانه بیمه‌ای به‌طور کامل مکانیزه شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد