hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > سرطان سینه چه زمانی درمان پذیر است؟

سرطان سینه چه زمانی درمان پذیر است؟

متخصص خون و سرطان بالغین، گفت: درمان بیماران مبتلا به سرطان سینه باید کامل باشد، در غیر این صورت طول عمر بیماران قطعا کاهش پیدا می‌کند.
صفا نجفی متخصص خون و سرطان بالغین، در پاسخ به این سوال که آیا سرطان سینه درمان پذیر است یا خیر، گفت: سرطان سینه در مراحل اولیه به خصوص در مراحلی که هنوز به نقاط دیگر بدن حمله نکرده است، درمان می‌شود.
دانشیار جهاد علوم پزشکی تهران، در ارتباط با روش‌های درمان سرطان سینه اشاره کرد و افزود: درمان اصلی سرطان سینه، جراحی است و درمان‌های دیگر، به درمان جراحی کمک می‌کند.
او ادامه داد: هرچه اندازه تومور بیشتر شود، می‌توان از درمان‌های کمکی مثل شیمی درمانی، هورمون درمانی و...، به درمان سرطان سینه کمک کرد.
نجفی با عنوان این مطلب که سرطان سینه انواع مختلف دارد، گفت: ۲۰ درصد از سرطان‌های پستان دارای گیرنده فاکتور رشدی اپیدرمال egfr یا her۲ هستند.
این متخصص خون و سرطان بالغین، با بیان این مطلب که سه دهه است در دنیا برای فاکتور her۲ مهار کننده‌های جدیدی ساخته‌اند، افزود: داروی هرسپتین برای بهبود این نوع سرطان‌های سینه موثر است.

بیشتر بخوانید: 
اینفوگرافی / علائم و راه‌های پیشگیری از سرطان سینه
اثبات درمان سرطان پوست با نوعی ویروس
نجفی ادامه داد: در سپتامبر ۲۰۱۹ مقاله‌ای در معتبرترین ژورنال پزشکی دنیا در زمینه سرطان (negm) چاپ شده که در این مقاله به اثربخشی این دارو بعد از دو دهه تاکید شده است.
او افزود: در کل تاریخ درمان سرطان‌های سینه، هیچ دارویی مشابه با مونوکولونال آنتی بادی‌های ضد her۲ نتوانسته است باعث افزایش بقای این بیماران شود.
دانشیار جهاد علوم پزشکی تهران، با عنوان این مطلب که اثربخشی دارو‌های آنتی بادی در سرطان سینه باعث انقلاب درمانی شده است، تاکید کرد: درمان بیماران مبتلا به سرطان سینه باید کامل باشد، در غیر این صورت طول عمر بیماران قطعا کاهش پیدا می‌کند.
نجفی در ارتباط با مزایای پوشش بیمه‌ای داروی هرسپتین، گفت: در سال ۱۳۹۴ یک تحقیق در جهاد دانشگاهی به منظور میزان استفاده از این دارو انجام شد که فقط ۳۰ درصد بیماران موفق به خرید این دارو می‌شدند. اما همین بررسی در تیر ماه سال ۹۸ انجام شد که مشخص گردید با توجه به وجود داروی ایرانی در کشور، بیش از ۹۸.۸ درصد بیماران از این دارو استفاده کرده اند.
او با تاکید بر اینکه داروی هرسپتین فقط برای همین ۲۰ درصد بیماران مبتلا به سرطان سینه اثربخشی دارد، تصریح کرد: باید از وزارت بهداشت به خاطر دادن مجوز استفاده از این دارو، تشکر کرد. همچنین از بیمه‌ها که این دارو را پوشش داده اند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد