hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ۱۹ میلیارد تومان کمک معیشت به خانوارهای مددجو کرمانشاهی پرداخت شد

۱۹ میلیارد تومان کمک معیشت به خانوارهای مددجو کرمانشاهی پرداخت شد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: در مهر ماه امسال بیش از ۱۹ میلیارد و ۱۰۱ میلیون تومان کمک معیشت به ۷۲ هزار و ۶۷۴ خانوار مددجو در استان کرمانشاه پرداخت شده است.

کیومرث رحمتی پور، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، گفت:هم اکنون ۱۳/۷ درصد از خانوارهای کرمانشاهی تحت حمایت کمیته امداد هستند.

رحمتی پور با بیان اینکه جمعیت خانوارهای تحت حمایت این نهاد هم اکنون ۷۲ هزار و ۶۷۴ خانوار است، افزود: از این تعداد بیش از ۱۷ هزار و ۵۴۷ خانوار مشمول تبصره ۱۴ دولت و باقی خانوارهای عادی هستند.

کیومرث رحمتی پور تاکید کرد: همچنین ۲۷ درصد از جامعه مددجویی استان در مناطق محروم و کم برخوردار ساکن هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه تصریح کرد: ۱۶۵ مددکار مجرب در این نهاد کار رسیدگی به وضعیت این خانوارهای تحت حمایت را برعهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه این نهاد دو کمک معیشت از منابع  امدادی و دولتی به خانوارهای تحت حمایت پرداخت می کند، ادامه داد: در مهر ماه امسال خانوارهای عادی تحت حمایت این نهاد مشمول افزایش ۲۰ درصدی در کمک معیشت نخست شده اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه بیان کرد: این نهاد از منابع داخلی امداد ماهانه به خانوارهای تک نفره ۶۳ هزار تومان، دو نفره ۷۲ هزار تومان، سه نفره ۸۵ تومان، چهارنفره ۹۸ هزار تومان و پنج نفره به بالا ۱۲۰ هزار تومان پرداخت می کند.

رحمتی پور عنوان کرد: کمک معیشت دوم خانوارهای مددجو  نیز که از منابع دولتی تامین می شود برای خانوارهای یک نفره ۱۰۸ هزار تومان، دونفره ۲۱۵ هزار تومان، سه نفره ۲۸۹ هزارتومان، چهارنفره ۳۸۴ هزار تومان و پنج نفره به بالا ۴۱۶ هزار تومان است.

کیومرث رحمتی پور تصریح کرد: خانواده های مشمول تبصره ۱۴ خانوارهای هستند که نیازمند شناخته شده اما مشمول خدمات حمایتی کمیته امداد نمی شوند از این رو این خانوارها برای دریافت برخی از خدمات حمایتی با اعتبارات دولتی به این نهاد معرفی می شوند.

وی ادامه داد: خانوارهای مددجوی عادی از هر دو کمک معیشت امدادی و دولتی و خانوارهای مشمول تبصره ۱۴ صرفا از کمک معیشت دوم تامین شده از منابع دولتی برخوردار می شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین تمامی مددجویان عادی و تبصره ۱۴ تحت حمایت این نهاد همچون سایر اقشار مردم از یارانه های ماهانه دولت بهره مند می شوند.

وی تاکید کرد: در مهر ماه امسال با احتساب افزایش مستمری خانوارهای مددجو بیش از ۱۹ میلیارد و ۱۰۱ میلیون تومان کمک معیشت به خانوارهای عادی و تبصره ۱۴ تحت حمایت پرداخت شده است.

کیومرث رحمتی پور اظهار کرد: هم اکنون ۷۳ درصد از جامعه مددجویی تحت حمایت این نهاد را خانوارهای یک و دو نفره تشکیل می دهد.

رحمتی پور همچنین در ادامه به خدمات درمانی این نهاد برای خانوارهای مددجو اشاره و عنوان کرد: از ابتدای سال ۹۸ بیمه پایه تمامی خانوارهای مددجو ساکن شهرهای استان به بیمه سلامت تغییر یافته و درحال حاضر بیش از ۵۶ هزار و ۶۳۲ مددجوی تحت حمایت این نهاد همچون افراد زیادی از مردم از دفترچه های درمانی بیمه سلامت برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه علی رغم تغییر بیمه پایه مددجویان همچنان بیمه های مکمل و خدمات ویژه به خانوارهای مددجو ارائه می شود، بیان کرد: کمیته امداد بیش از ۹۵ درصد از هزینه های ویژه درمانی مددجویان را تامین می کند.

 معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه تصریح کرد: در نیمه نخست امسال این نهاد ۱۱ میلیارد تومان اعتبار به منظور تامین هزینه های درمانی مددجویان اختصاص داده که این میزان اعتبار در سال ۹۷ بیش از ۲۵ میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان بوده است.

وی در ادامه سخنان خود به حمایت های ویژه این نهاد از دانش آموزان و دانشجویان نیازمند اشاره کرد و  گفت: هم اکنون هزار و ۷۱۸ دانشجو و ۱۲ هزار و ۹۳۰ دانش آموز از حمایت های این نهاد به منظور کمک به تحصیل رایگان بهره مند می شوند.

رحمتی پور افزود: کمک هزینه تحصیلی پرداختی به دانش آموزان از حداقل ۱۵۰ هزار تومان آغاز شده و این میزان کمک هزینه با توجه به محرومیت محل سکونت و مقطع تحصیلی متفاوت است.

کیومرث رحمتی پور با اشاره به اینکه ۵۴ نفر از دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه در مقطع دکتری تحصیل می کنند، یادآور شد: این نهاد به دانشجویان دانشگاه های دولتی کمک هزینه تحصیل و به دانشجویان سایر دانشگاه ها شهریه پرداخت می کند.

رحمتی پور بیان کرد: کمک هزینه مقطع دکتری از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آغاز و شهریه دانشجویان دانشگاه های غیر دولتی بسته به محرومیت محل سکونت تا سقف سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می شود.

وی همچنین به خدمات این نهاد در حوزه ازدواج مددجویی اشاره کرد و ادامه داد:  در سال گذشته کمک هزینه ازدواج پرداختی را به صفر رسانیدم و در سال جاری نیز هزار و ۴۶ مورد کمک هزینه به جوانان تحت حمایت پرداخت کرده ایم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: حداقل کمک هزینه ازدواج پرداختی سه میلیون تومان و برای جوانان ساکن در مناطق محروم استان حداکثر تا هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش می یابد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد