hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > ویلموتس اهل تعامل است اما کی‌روش نبود

ویلموتس اهل تعامل است اما کی‌روش نبود

آخرین تمرین تیم ملی فوتبال در تهران برای رویارویی با عراق صبح دیروز (سه‌شنبه) در زمین شماره دو مرکز ملی فوتبال برگزار شد که مریم آزمون، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان به‌همراه کادر فنی خود در تمرین تیم ملی بزرگسالان حضور یافتند و از نزدیک نظاره گر تمرینات شاگردان ویلموتس بودند.
تعامل بین سرمربی تیم ملی بزرگسالان با تیم‌های ملی در رده‌های مختلف موضوعی است که همیشه بیان می‌شود اما هیچ زمانی به عمل نمی‌رسد اما استقبال گرم ویلموتس از حضور سرمربی تیم ملی بانوان در تمرین صحبت‌های این دو مربی نوید تعامل بیشتر مربیان تیم‌های ملی و در کل پیشرفت فوتبال ایران می‌دهد.
مریم آزمون، سرمربی تیم ملی زیر 23 سال فوتبال بانوان در خصوص حضور در آخرین تمرین تیم ملی و دیدار با ویلموتس به خبرنگار «ایران» گفت: «با هماهنگی‌هایی که توسط محمدرضا ساکت صورت گرفته بود، در تمرین تیم ملی بزرگسالان حاضر شدیم. این فرصت بسیار خوبی بود تا تمرینات تیم ملی آقایان را از نزدیک ببینیم و با نحوه تمرینات تیم ملی آشنا شویم. امیدواریم که در آینده تعامل بیشتری بین سرمربیان تیم‌های ملی در رده‌های مختلف به وجود بیاید چرا که طرز فکر مربیان ملی با باشگاهی بسیار متفاوت است.»
او با اشاره به جایگاه تیم ملی فوتبال بزرگسالان کشورمان در قاره آسیا بیان داشت: «تیم ما، تیم بزرگی است و بازیکنان بسیار بزرگی دارد. علاوه بر این تیم ملی یک مربی بزرگ و حرفه‌ای به‌نام ویلموتس دارد. حضورمان در تمرین تیم ملی و آشنایی با نحوه تمرینات این تیم، یک کلاس آموزشی است. علاوه بر این حضورمان در تمرینات تیم ملی از لحاظ روحی و روانی هم تأثیرگذار است. دیدار با ویلموتس انرژی و انگیزه‌مان را چندین برابر کرد.»
سرمربی تیم بانوان در پاسخ به این سؤال که آیا تعاملی بین سرمربیان تیم ملی بزرگسالان با مربیان سایر رده‌ها وجود دارد؟ افزود: «این تعامل وجود داشته اما زیاد نبوده البته قرار شده که این تعامل بیشتر باشد. در انتهای تمرین تیم ملی ویلموتس گفت که خیلی مایل است که با کادر تیم ملی بانوان جلساتی داشته باشد و ما را راهنمایی کند. ویلموتس اهل تعامل است و تمایل دارد با تیم ملی بانوان همکاری نزدیکی داشته باشد و خودش این صحبت را پیش کشید.» آزمون با اشاره به این موضوع که این نخستین دیدارمان با ویلموتس بود، اظهار داشت: «ویلموتس از حضور کادر فنی بانوان در تمرین ملی خیلی خوشحال شد و در ادامه اظهار امیدواری کرد که این روند ادامه داشته باشد. او اعلام داشت که مقطعی در کشور خودش با تیم ملی بانوان کار کرده و کمک زیادی به تیم ملی بانوان بلژیک کرد. حضورمان در تمرین تیم ملی آقایان اتفاق بسیار خوبی بود.» او در پاسخ به این سؤال که آیا در زمان حضور کی روش در تیم ملی فوتبال تعاملی بین سرمربیان تیم‌های ملی وجود داشت؟ گفت: «کی روش دیسیپلین خاصی داشت و تمرینات ما را از نزدیک تماشا می‌کرد اما در زمان حضور او تعامل خاصی بین سرمربیان تیم‌های ملی وجود نداشت. ویلموتس خودش در خصوص تعامل با مربیان سایر تیم‌های ملی صحبت کرد و نسبت به این موضوع علاقه‌مند بود.»
سرمربی تیم ملی زیر 23 سال بانوان در خصوص وضعیت تیم ملی بانوان بیان داشت: «تمرینات تیم ملی در حال برگزاری است. تیم ملی بانوان خود را برای حضور در مسابقات «کافا» که با حضور تیم‌های تاجیکستان، ازبکستان، ایران، افغانستان، قرقیزستان و ترکمنستان در تاجیکستان برگزار می‌شود، آماده می‌کند. شهریورماه تیم 16 سال کشورمان در تورنمنت «کافا» قهرمان شد و این نخستین قهرمانی تیم‌های بانوان‌مان در مسابقات رسمی بود. این موضوع باعث شد تا انگیزه بانوان فوتبالیست بالا برود تا حدی که ما این موضوع را احساس می‌کنیم و می‌بینیم که بچه‌ها با خودباوری بیشتری فوتبال بازی می‌کنند.»
آزمون در خصوص روند پیشرفت فوتبال بانوان در سال‌های اخیر افزود: «زمانی می‌توانیم در خصوص پیشرفت صحبت کنیم که تیم بانوان در رده‌های بالای آسیا قرار بگیرد که ما تا رسیدن به این جایگاه فاصله زیادی داریم اما این فاصله‌ها در حال کم شدن است. تیم ملی در رده‌های مختلف بازیکنان باکیفیتی دارد که این بازیکنان در حال تربیت هستند تا در آینده پیراهن تیم ملی بزرگسالان را برتن کنند و ما شاهد تیم ملی خوبی باشیم. فدراسیون فوتبال در بخش پایه فعالیت خوبی دارد و ما شاهد موفقیت‌های تیم بانوان در رده‌های پایین‌تر هم بودیم. بازیکنانی باکیفیت و خوبی در رده سنی 16 سال داریم اما برای پیشرفت در فوتبال بانوان نیازمند تأسیس آکادمی فوتبال در استان‌های مختلف هستیم.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد