hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > توصیه‌های طب سنتی برای پیشگیری از بیماریهای‌های فصل پاییز

توصیه‌های طب سنتی برای پیشگیری از بیماریهای‌های فصل پاییز

متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه در فصل پاییز مزاج عموما سرد و خشک است، گفت: اگر به اصول تندرستی در آن توجه نشود، موجب ایجاد و تشدید برخی مشکلات می‌شود.

ناصر رضایی پور درمورد توصیه های طب سنتی برای پیشگیری از بیماریهای فصل پاییز گفت: مزاج فصل پاییز عموماً سردوخشک است و اگر به اصول تندرستی در آن توجه نشود، موجب ایجاد و تشدید برخی مشکلات می‌شود.
 وی افزود: در این فصل باید از گوشت گاو، فست‌فودها، ادویه تندوتیز، ترشی‌ها، بادمجان، عدس، پنیر شور، لبنیات ترش، رُب و سس‌ها، چای پررنگ، شوری‌ها، قهوه، نسکافه، کاکائو و...خودداری شود و در عوض خوردنی‌های گرم و تر مانند مرغ‌های درشت، تخم‌مرغ عسلی، شیرینی‌های طبیعی از شکر و بادام و پسته، مغزها، انجیر، کشمش و مویز، شیره انگور، زیتون، به، سیب، انار، انگور، خربزه، گلابی،‌ سبزی خوردن، شلغم، خاکشیر و...استفاده شود.

بیشتر بخوانید: 

چه غذاهایی با "مزاج‌های دم، صفرا، بلغم و سودا" سازگار است؟
مواد غذایی مفید و مضر برای سوداوی مزاج ها چیست؟
خون سازترین مواد غذایی را بشناسید
۱۰ خوراکی "خونساز" از نظر طب سنتی + ۵ روش برای درمان "کم‌خونی"
فرمول‌های طب سنتی برای درمان لاغری (لیست غذا‌های چاق کننده)

متخصص طب سنتی تاکید کرد: همچنین باید از نوشیدن آب بسیارسرد و از سرمای بامداد و شب و گرمای میانه‌ روز پرهیز شود.
وی بااشاره به اینکه در این فصل به استفاده معقول از غذاهای مقوی سنگین مانند هلیم، آش‌ها، آبگوشت‌ها، کله‌پاچه و... تاکید شده است، گفت: مصرف این غذاها منجر به قوی‌شدن دستگاه گوارش در فصول سرد سال می شود.
به گفته رضایی پور، پوشاندن سر در زمان خواب و پرهیز از خواب روز، خواب با معده پر، خوابیدن در مکان‌های سرد و مرطوب، زیادخوابیدن و زیاد بیداری‌کشیدن، دوری‌جستن از خشم، اضطراب و اندوه و پرداختن در حد اعتدال، به شادی، پرهیز از انواع خون‌گیری از جمله فصد و حجامت، مگر به تشخیص پزشک متخصص، بوئیدن عطرها و گل‌های خوش‌بوی ملایم و مناسب مزاج، حمام یک‌روز درمیان با آب نیم‌گرم و چرب‌کردن بدن با روغن بادام یا بنفشه بادام و ...از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود.
وی گفت: در این فصل که بیماری سرماخوردگی نیز زیاد است می توان از یک قاشق عسل و یک برش  لیمو ترش درون آب ولرم استفاده کرد البته می شود هنگام استفاده از این معجون از چوب  دارچین هم برای افزایش عطر و همچنین خاصیت ضد ویروسی آن بهره‌ مند شد که باعث بهبود زودتر علایم سرماخوردگی، افزایش آرامش و  نشاط و همچنین کاهش علایم آلرژی نیز خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد