hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان| کمبود ۵ هزار مگاوات برق در زمان پیک مصرف در استان

گلستان| کمبود ۵ هزار مگاوات برق در زمان پیک مصرف در استان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان گفت: امسال به علت کمبود منابع آبی تنها می‌توانیم ۵ هزار مگاوات برق تولید کنیم و درواقع در زمان پیک مصرف با کمبود ۵ هزار مگاوات برق مواجه هستیم.


علی اکبر نصیری در نشست شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان گلستان با اشاره به ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی استان، اظهار داشت: ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی استان 10 هزار مگاوات است که سال گذشته 9 هزار و 300 مگاوات برق وارد مدار بهره‌برداری شد.

وی کمبود شدید منابع آبی را علت اصلی کاهش ظرفیت تولید برق در استان اعلام کرد و افزود: امسال به علت کمبود منابع آبی تنها می‌توانیم 5 هزار مگاوات برق تولید کنیم و درواقع در زمان پیک مصرف با کمبود 5 هزار مگاوات برق مواجه هستیم.

وی لزوم کاهش 20 درصدی مصرف برق در ادارات نسبت به تابستان سال قبل را ضروری دانست و گفت: با کاهش مصرف برق در ادارات می‌توان از خاموشی‌های مکرر در زمان پیک مصرف جلوگیری کرد.

محمدهادی رحمتی مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان هم در این نشست گفت: با آغاز فصل گرما و افزایش مصرف آب و برق لزوم ارائه تمهیدات لازم برای پیشگیری از وقوع بحران ضروری است.

علی نظری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان هم در این جلسه خواستار بهره‌گیری از امکانات دیگر دستگاه‌های دولتی برای مدیریت بحران آب و برق شد و گفت: با استفاده از دیزل ژنراتورهای دیگر دستگاه‌های اجرایی می‌توان مصرف برق را کاهش داد و همچنین از اعتبارات پدافند غیرعامل برای خرید دیزل ژنراتور نیز باید استفاده کرد.

مهدی شکیبافر مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان گلستان نیز انجام فعالیت‌های مشترک برای اطلاع‌رسانی و نهادینه کردن مصرف آب و برق ضروری دانست و گفت: در صنعت آب و برق استان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای انجام فعالیت‌های اطلاع‌رسانی با موضوع صرفه‌جویی درزمینه آب و برق وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

شکیبافر با اشاره به فصل کشت شالی در استان گفت: استان گلستان جزء استان‌های کم آب هست اما متأسفانه هرسال در 85 هزار هکتار از مزارع استان شالی کشت می‌شود و این امر استان را با مشکلات جدی مواجه کرده است و باید تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده و کشت جایگزین معرفی شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد