hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تهران| لحظه‌شماری ساکنان دو استان برای تکمیل پروژه همت

تهران| لحظه‌شماری ساکنان دو استان برای تکمیل پروژه همت

ترافیک سنگین درراه‌های مشترک تهران و البرز در این سال‌ها برای ساکنان 2 استان پرجمعیت کشور، خسته‌کننده و ملال‌آور است، ازاین‌رو مردم برای تکمیل و توسعه پروژه‌های راه‌سازی مانند بزرگراه شهید همت لحظه‌شماری می‌کنند.


عملیات ساخت بزرگراه شهید همت به طول 45 کیلومتر 5 سال پیش کلید خورد که اهمیت این پروژه در اتصال به مسیرهای گردشگری شمال و شمال غرب کشور است.

بااینکه تاکنون حدود 30 کیلومتر از این پروژه تکمیل و زیر بار ترافیک رفته اما سرریز شدن بار ترافیکی آن به بزرگراه تهران - کرج در ورودی شرقی شهر کرج، مشکل دیگری بر مشکلات ترافیکی البرز افزوده است.

قرار است این پروژه پس از تکمیل در ورودی شرقی شهر کرج به 2 بزرگراه شمالی و جنوبی کرج متصل شود که اگر این مهم به سرانجام برسد بخش عمده‌ای از ترافیک 2 کلان‌شهر تهران و کرج توزیع خواهد شد.

اکنون عملیات احداث بزرگراه شمالی کرج به مسافت 19 کیلومتر سومین سال ساخت خود را با 30 درصد پیشرفت فیزیکی پشت سرمی گذارد.

این بزرگراه افزون بر اتصال جاده کرج - چالوس، بزرگراه شهید همت را با عبور از مناطق شمالی شهر کرج به آزادراه کرج - قزوین متصل می‌کند.

طبق پیش‌بینی‌ها، بزرگراه شمالی کرج در امتداد بزرگراه شهید همت تا 2 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین، بزرگراه جنوبی کرج یا استان البرز در امتداد بزرگراه شهید همت با عبور از شهرستان فردیس و جنوب کرج در شهرستان ساوجبلاغ به آزادراه کرج - قزوین اتصال خواهد یافت.

طبق گزارش‌های رسمی، این پروژه اکنون در ابتدای مراحل ساخت بوده و قرار است در 3 سال آینده احداث و تکمیل شود.

بااین‌حال تا زمان احداث 2 بزرگراه شمالی و جنوبی کرج، اتصال بزرگراه شهید همت به جاده کرج - چالوس در منطقه بیلقان کرج می‌تواند در کاهش بار ترافیکی استان البرز تأثیرگذار شود.

پروژه بزرگراهی شهید همت پس از پشت سر گذاشتن بخش عمده موانع ازجمله معارضان توانسته به پیشرفت فیزیکی 87 درصدی برسد که به گفته مسئولان کشوری و استانی تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.

تکمیل این پروژه نیز در روان‌سازی ترافیک برای سفر به 14 استان کشور تأثیرگذار است و مسافران فارغ از گره‌های ترافیکی نفس راحتی خواهند کشید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد