hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > نگرانی احمدی‌نژادی‌ها از سفر روحانی به یزد

نگرانی احمدی‌نژادی‌ها از سفر روحانی به یزد

این روزها تیم احمدی‌نژاد در سرگیجه شدیدی به سر می‌برد آنها حتی استراتژی درستی برای حضور در انتخابات ندارند. پیشتر جریانی در درون آنها معتقد بود که حتما باید لیست انتخاباتی ارائه کنند. اما نه از جانب اصولگرایان استقبالی از آنها شد و نه از جانب سایر گروه‌ها. استقبال مردمی نیز از لیستی که افراد درجه دوم جبهه احمدی‌نژاد ارائه کنند وجود نداشت. آنها حتی از نزدیک شدن به قالیباف هم چیزی نصیبشان نشد جز توافق صلحی مبنی بر اینکه بر علیه یکدیگر اقدامی صورت ندهند.
در این وضعیت کانال دولت بهار وابسته به تیم رسانه‌ای احمدی‌نژاد که تنها رسانه باقی مانده آنهاست در چند خط کوتاه ابراز نگرانی شدید خود را نسبت به سفر روحانی به یزد اعلام کرده است. در این مطلب آمده: «خبرهای دریافتی حاکیست سفر فردای روحانی به یزد آغاز کمپین انتخابات مجلس حامیان دولت است و حیثیتی شده. ازاین رو قرار است صدها تن از تهران بیاورند و در مقابل جایگاه مراسم سخنرانی شیخ مستقر کنند.»
درباره متن این کانال موارد زیر قابل تامل است.
اول: در هر دو انتخابات اخیر، استان یزد بالاترین رای را به روحانی داده است. در انتخابات یازدهم، 7/70 درصد مردم یزد به روحانی رای داده بودند. بیشترین آراء اصولگرایان متعلق به قالیباف بود با کمتر از ده درصد. مابقی آراء بین سایرین تقسیم شده بود.
در انتخابات سال 96 نیز همین وضعیت تکرار شد و باز هم بیش از هفتاد درصد مردم در این استان به روحانی رای دادند. به این ترتیب روشن است که نگرانی آنها از ایجاد ازدحام در سخنرانی روحانی از چه چیز ناشی میشود.
بیشتر بخوانید: 
واکنش واعظی به مقایسه «بگم، بگم»احمدی نژاد با «می‌گویم»روحانی
توییت آشنا درباره قدم زدن و گفت‌وگوی روحانی و پوتین
داماد روحانی: او به خاطر وضعیت مردم خواب ندارد

دوم: تیم احمدی‌نژاد در بخشی از این متن قیاس به نفس کرده و مدعی شده است که «قرار است صدها تن از تهران بیاورند و در مقابل جایگاه مراسم سخنرانی شیخ مستقر کنند.» اما چرا این بخش قیاس به نفس است؟ اگر به مناظره سال گذشته علی شکوری‌راد و زاکانی در دانشگاه تهران رجوع کنیم، می‌بینیم که این اتفاقا استراتژی و مدل رفتاری خود احمدی‌نژاد بود.
 زاکانی در آن جلسه فاش کرده بود که احمدی‌نژاد برای جمع کردن اعتراضات سال 88 دو طرح را ارائه کرده بود. یکی از این طرح‌ها این بود که «عده زیادی را از شهرستان‌ها به تهران منتقل کنند تا در مقابل مردم تهران بایستند» بنا به گفته زاکانی با طرح احمدی‌‌نژاد برای انتقال افراد به تهران در حجم زیاد مخالف شده بود.
فارغ از همه اینها اساسا مشخص نیست رئیس دولت واقعا با چه مقدار استقبال در این سفر روبه‌رو شود. شاید بسیار خوشبینانه باشد که فکر کنیم چنان استقبالی از روحانی در دو سال پایانی دولتش در یزد خواهد شد که اینگونه احمدی‌نژادی‌ها را به واهمه واداشته است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد