hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > قم| گردهمایی اساتید علوم عقلی در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار می شود

قم| گردهمایی اساتید علوم عقلی در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار می شود

مدیراجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: گردهمایی اساتید علوم عقلی به مناسبت بزرگداشت علامه طباطبایی برای دهمین سال به همت مجمع عالی حکمت اسلامی در دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) 22 آبان ماه با سخنرانی آیت الله جوادی آملی برگزار می شود.


به گزارش رویداد ایران، محمد باقر خراسانی بعد از ظهر شنبه در نشست خبری که در ساختمان مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد، از پیشنهاد این مجمع برای ثبت وفات علامه طباطبایی در 24 آبان ماه در تقویم ملی خبر داد و اظهار کرد: از دیگر پیشنهادات این مجمع اهدای جایزه جهانی حکمت اسلامی همزمان با سالروز وفات علامه طباطبایی است.

وی برنامه‌های بزرگداشت علامه طباطبایی (ره) را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: امسال از 18 تا 30 آبان ماه سری برنامه‌های بزرگداشت علامه طباطبایی در قالب 17 برنامه در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی ادامه داد: به همین مناسبت پنج نشست علمی نیز در تهران، قم، مشهد، شیراز و تبریز نیز برگزار می شود.

وی در ادامه از برگزاری گردهمایی اساتید علوم عقلی در دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) خبر داد و گفت: این گردهمایی که برای دهمین سال در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار می شود میزبان آیت الله جوادی آملی به عنوان سخنران خواهد بود و گزارش یک ساله مجمع عالی حکمت اسلامی نیز در این مراسم ارائه می شود.

خراسانی ادامه داد: نشست علمی اخلاق و معنویت از منظر علامه طباطبایی با توجه به بیانیه گام دوم در روز سه شنبه 28 آبان در حوزه علمیه مروی تهران برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به برنامه هایی که مجمع عالی حکمت اسلامی برای معرفی چهره علامه طباطبایی انجام می دهد، گفت: این مجمع از سال 94 به دنبال برگزاری برنامه‌های بزرگداشت علامه طباطبایی است و با توجه به اینکه شخصیت این علامه برای بسیاری از نخبگان هنوز شناخته شده نیست نسبت به برگزاری برنامه های گوناگون اقدام کردیم که در این راستا می شود به برگزاری 52 برنامه از سال 94 تا سال 97 در راستای بزرگداشت علامه طباطبایی (ه) اشاره کرد.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی اضافه کرد: این مجمع 11 گروه علمی فعالیت مستمر و هزار و 335 جلسه علمی در گروه‌های علمی مجمع کرده است و گروه فلسفه غرب نیز آخرین گروه علمی مجمع بوده است.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های مجمع حکمت اسلامی عنوان کرد: این مرکز از مراکز بزرگ علوم عقلی و حکمت اسلامی به شمار می‌رود که در دفتر مرکزی 230 عضو پیوسته دارد و ده‌ها عضو در مراکز دیگر مجمع حکمت اسلامی عضو هستند.

خراسانی در بخش دیگری از سخنانش از انتشار خبرنامه این مجمع به زبان انگلیسی تا دوماه آینده خبر داد و گفت: خبرنامه مجمع عالی حکمت اسلامی به زبان‌های عربی، فارسی و انگلیسی منتشر می شود تا خلاء در زمینه اطلاع رسانی در خصوص فلسفه اسلامی برطرف شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد