hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > آزادسازی سهام عدالت از جمله مطالبات اصلی در مجلس بوده است

آزادسازی سهام عدالت از جمله مطالبات اصلی در مجلس بوده است

سمنان _حسین بابامحمدی:دکترحسینی شاهرودی در واکنش به صحبت مطرح شده از سوی رییس سازمان خصوصی سازی در خصوص آزادسازی سهام عدالت که بیان داشته است "برای آزادسازی یک لایحه درمجلس درحال بررسی وتصویب است "، گفت: آزادسازی سهام عدالت از جمله مطالبات اصلی ما در این دوره از مجلس بود اما تاکنون در این زمینه هیچ گونه لایحه‌ای به مجلس ارائه نشده است.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت: از ابتدای دوره مجلس دهم تاکنون بارها خواستار آزادسازی سهام عدالت بودیم و اعلام کردیم این سهام قابلیت عرضه و واگذاری در بورس دارد و باید قیمت پایه آن باید از طریق بورس رقم بخورد اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است.
نماینده مردم شاهرودومیامی درمجلس شورای اسلامی افزود: ما همچنان در انتظار اقدام دولت هستیم و هیچ نیازی به لایحه از سوی مجلس در کمیسیون اقتصادی نیست.
نماینده مجلس افزود : این اقدام باید به طورجدی هر چه زودتر در دستور کار قرار گیرد، از چند سال گذشته این موضوع را از دولت و وزارت اقتصاد مطالبه کردیم تا ضمن آزادسازی سهام عدالت، قابلیت عرضه در بورس را داشته باشد واکنون مالکین سهام عدالت، مالک سهام خود نیستند و هیچ گونه حق و حقوق و اجازه دخل و تصرفی را در سهام خود ندارند. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در صورت آزادسازی سهام عدالت شراکت حداکثری مردم در تصمیمات واحدهای اقتصادی افزایش می‌یابد، افزود: با آزادسازی سهام عدالت مردم صاحب سهام خود هستند و قادر به خرید و فروش آن در بورس خواهند بود، همچنین از این طریق ارزش افزوده‌ای برای سهامشان ایجاد می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه زمانی که سهام در بورس عرضه شود سود و زیان آن عادلانه و متناسب با بازار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در صورت عرضه سهام عدالت در بورس به دلیل افزایش تقاضا قیمت سهام افزایش می‌یابد و بالعکس، بنابراین از این طریق تناسب و تعادل در سهامی ایجاد می‌شود که سرنوشت آن اکنون در دست صاحب آنها نیست.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد