hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تهران| کم‌آبی معضل ادامه‌دار پیشوا

تهران| کم‌آبی معضل ادامه‌دار پیشوا

شهرستان پیشوا اگرچه جزو استان تهران به شمار می‌آید اما امکاناتش زمین تا آسمان با پایتخت متفاوت است. بر همین اساس درحالی‌که از فصل گرم سال خارج‌شده‌ایم، همچنان مردم شهرستان پیشوا در ۶۰ کیلومتری پایتخت با معضل کم‌آبی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

 به گزارش مهر، تنها یک ماه تا پایان ضرب‌الاجل ۲ ماهه دادستان پیشوا به شرکت آب و فاضلاب روستایی برای حل معضل کم‌آبی در روستاهای این شهرستان باقی‌مانده است و شواهد همچنان از استمرار کم‌آبی در روستاهای پیشوا علی‌رغم آغاز فصل پاییز حکایت دارد. یکی از اهالی روستای معین‌آباد پیشوا در این خصوص گفت: کیفیت آب در این روستا اصلاً مناسب نیست و از بحث شفافیت و کیفیت آب نیز بگذریم، همچنان مشکل کم‌آبی داریم و فشار آب در برخی ساعات شبانه‌روز با افت شدید مواجه می‌شود. دادستان پیشوا نیز در این خصوص گفت: به مسئولان آب منطقه‌ای به‌طورجدی تذکر داده‌شده است که طی ۲ ماه طرح‌های آب‌رسانی را به بهره‌برداری رسانده و مشکل آب مردم پیشوا را رفع کنند. عادل رحمانی اضافه کرد: البته قرار است، عملیات لوله‌گذاری برای انتقال آب از سد ماملو به پیشوا آبان ماه کلنگ خورده و تا پایان امسال اجرا شود، اما در حال حاضر نیز باید تدابیری برای رفع این مشکل اندیشیده شود.

پیگیر رفع معضل کمبود آب پیشوا از طریق مسئولان وزارت نیرو هستم

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی نیز از دیگر مسئولان این منطقه است که نسبت به کمبود آب در پیشوا انتقاد دارد و در این خصوص گفت: وزارت نیرو موظف به رفع معضلات و کمبودها در زمینه آب مردم پیشوا است و در این خصوص به وزیر نیرو هم تذکر داده‌ام و همچنان پیگیر رفع این معضل تا حل کامل و نهایی آن هستم. سید حسین نقوی حسینی با بیان این‌که مشکل کم‌آبی در پیشوا به‌ویژه در فصل تابستان سبب آزار مردم شده بود، گفت: برخی از مسئولان آب منطقه قطعی برق را علت قطعی آب و از مدار خارج شدن برخی چاه‌ها می‌دانند، اما مشکل هرچه که هست و دلیل آن هرچه باشد، باید باتدبیر مسئولان حل شود تا مردم از بی‌آبی رنج نبرند. او افزود: البته تخصیص آب از سد ماملو به پیشوا تا حد زیادی از کمبودهای مردم در این شهرستان می‌کاهد که این امر در حال پیگیری توسط مسئولان آبفا جنوب شرق استان تهران و نیز مدیران اجرایی پیشوا است.

کلنگ انتقال آب سد ماملو به پیشوا در ماه جاری به زمین زده می‌شود

اما فرماندار پیشوا بر این باور است که مشکل کمبود آب مردم این شهرستان که در تابستان رخ داد، به دلیل برخی کم‌کاری‌های مسئولان درگذشته است و درعین‌حال افزود: برای رفع این مشکل جلسات متعددی با مسئولان آب منطقه‌ای برگزار شد و حاصل این پیگیری‌ها و جلسات افزایش سهمیه آب شهرستان و نیز دریافت مجوز حفر ۴ حلقه چاه جدید در پیشوا بود. حسین عباسی در این خصوص گفت: همچنین کلنگ احداث خط انتقال آب سد ماملو به پیشوا در ماه جاری به زمین می‌خورد و با بهره‌برداری از این خط انتقال آب مشکل شهرستان پیشوا با ۸۰ هزار نفر جمعیت رفع می‌شود. نماینده عالی دولت در استان تهران همچنین افزود: برای حل هرچه سریع‌تر این معضل همچنین ۲ حلقه چاه جدید در بلوار خلیج‌فارس پیشوا حفر و تجهیز شده و به‌زودی وارد مدار می‌شود. او گفت: ۲ چاه دیگر نیز در مرحله مکان‌یابی است که پس از مکان‌یابی اقدام به تملک زمین و حفر چاه می‌شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد