hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > هشدار دامپزشکی کردستان/مردم از روستای نی گوشت خریداری نکنند

هشدار دامپزشکی کردستان/مردم از روستای نی گوشت خریداری نکنند

دامپزشکی استان کردستان با انتشار اطلاعیه ای از مردم خواست از خرید گوشت های عرضه شده در قصابی های روستای نی مریوان جدا خودداری نمایند.

دامپزشکی استان کردستان در اطلاعیه ای از مردم استان درخواست کرد به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی از خرید گوشت عرضه شده در روستای نی مریوان به صورت جدی خودداری کنند.

در این اطلاعیه آمده است: به استحضار مردم شریف و آگاه استان کردستان می رساند که بسیاری از عوامل بیماری زا نظیر عوامل باکتریایی، ویروسی، قارچی وانگلی از طریق گوشت و آلایشات خوراکی دام به انسان منتقل و سبب بروز بیماری هایی مانند بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و ... در انسان می شوند.

اداره کل دامپزشکی استان کردستان در تمام کشتارگاه های دام در سطح استان با استقرار بازرسین و کارشناسان مجرب برکشتار دام نظارت داشته و به محض شناسایی دام بیمار نسبت به ضبط و معدوم نمودن گوشت دام آلوده اقدام می نماید که تنها در شش ماه اول سال جاری در کشتارگاه های دام استان بالغ بر ۲۷ تن لاشه دام بیمار و غیر قابل مصرف معدوم گردیده است .

متاسفانه از سالیان گذشته تعدادی افراد سودجو اقدام به کشتار دام در خارج از کشتارگاه نموده و با تبلیغات گسترده و عناوین واهی گوشت این دامها را توزیع می نمایند که یکی از مناطقی که به شکل وسیع اقدام به کشتار دام بصورت غیر بهداشتی و غیرمجاز می نمایند روستای نی در شهرستان مریوان می باشد که اداره کل دامپزشکی علاوه بر ارشاد، راهنمایی، هشدار و تذکر به متصدیان این مراکز، به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی نیز از نامبردگان در در دستگاه قضایی شکایت کرده است و در آخرین مورد اکیپ های این اداره کل در ۱۴ آبان ماه سالجاری با تنظیم شکواییه و کسب دستور از دادستان محترم مریوان و انجام هماهنگی های لازم با مدیران شهرستانی، در معیت نیروی محترم انتظامی به روستای نی مراجعه که متاسفانه بدلیل ممانعت نامبردگان از پلمب واحدهای غیر مجاز و ضرب و شتم پرسنل خدوم این اداره کل، مجبور به ترک محل گردیدند.

لذا از مردم فهیم شهرستان مریوان و سایر شهرستانهای استان درخواست داریم برای حفظ سلامت خود وخانواده عزیزشان اکیداً از خرید گوشت دام های کشتاری در خارج از کشتارگاه خصوصا گوشت های عرضه شده در قصابی های روستای نی مریوان که بدور از چشم بازرسان و کارشناسان دامپزشکی استان به صورت غیر بهداشتی ذبح می شوند خودداری نمایند و در زمان خرید گوشت و آلایشات دامی حتماً به مهر دامپزشکی و یا لیبل مورد تایید دامپزشکی دقت نمایند .

اداره کل دامپزشکی استان کردستان این تعهد را به همه شهروندان عزیز استان می دهد که با حمایت دستگاه قضایی و همکاری نیروی انتظامی تا برچیده شدن تمامی مراکز غیر مجاز عرضه گوشت و مرغ غیر بهداشتی از هیچ اقدامی دریغ نورزد.

ضمنا سامانه ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی کردستان بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات و پیشنهادات همشهریان عزیز می باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد