hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کلاس آموزشی آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی در حوزه سرویس های دانش آموزی

کلاس آموزشی آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی در حوزه سرویس های دانش آموزی

کلاس توجیهی  رانندگان  سرویس های مدارس شهر سمنان در سالن اجتماعات سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان  با حضور سرهنگ عباسی رئیس پلیس راهور و سرهنگ همت خواه مسئول آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور سمنان و همچنین سرپرست سازمان و مسئول سامانه سپند سازمان برگزار گردید .


سمنان _ حسین بابامحمدی :در ابتدا مجید کاشی سرپرست سازمان ضمن معرفی سامانه سپند و لزوم ثبت نام رانندگان و اولیا دانش آموزان در این سامانه ،  از رانندگان مدارس بعنوان معلم پرورشی سیار مدرسه نام برده و گفت: راننده های ما باید از حیث توانمندی تربیتی و توانمندی فنی برای حفظ سلامت و ایمنی دانش آموزان کوشا باشند. و رانندگان متعهد و اخلاق مدار در خدمت جامعه هدف ما که دانش آموزان هستند باشند.
کاشی هدف از برگزاری کلاس‌های آموزشی ـ توجیهی  ویژه رانندگان را کنترل و پیشگیری از بروز احتمالی  آسیب‌های اجتماعی در سرویس مدرسه دانست و بیان نمود یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های اولیای دانش آموزان بحث سرویس مدارس استوی ، تصریح کرد: استفاده از رانندگان صلاحیت دار و خودروهای مناسب و استاندارد از اولویت‌های اساسی این بخش بوده که در این جهت همکاری و همیاری سایر دستگاه‌های ذیربط موثر و راهگشا خواهد بود.در ادامه جناب سرهنگ عباسی  با اعلام این مطلب که آموزش رانندگان سرویس های مدارس یکی از اولویت های کاری سازمان دانش آموزی در راستای ماده ی ۱۷ کمیته ی سرویس مدارس است گفت : این کلاس آموزشی از حیث مسائل فرهنگی و آرامش روحی و روانی و از حیث مسائل تربیتی و روانشناسی و همچنین مسائل فنی و رعات قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی پلیس راهور برگزار گردیده و آموزش های لازم را به رانندگان  داده که این مرحله ی اول آموزش هاست .
 سرهنگ عباسی موارد مورد نظر و قابل تامل که می بایست رانندگان سرویس مدارس مد نظر خود قرار دهند را بیان نمودند .حضور به موقع در مسیرها ،اطلاع رسانی به موقع به مدرسه و اولیا در مواقعی که برای راننده یا خودرو مشکلی پیش می آید و تعیین خودرو و راننده صلاحیت دار جایگزین ، دارا بودن کارت صلاحیت و تندرستی و همکاری با اولیا ومدرسه ازجمله مواردی بود که دراین جلسه به رانندگان یادآوری گردید . وی ضمن تشبیه فضای داخل ماشین به کلاس دوم دانش آموزان ، درصورت استفاده ی صحیح ازاین فضا آن را یک فرصت ناب برای یادگیری خواندند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد