hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > دانش و مهارت > پزشکی > کپسول اوابوست و درمان ناباروری در خانم‌ها

کپسول اوابوست و درمان ناباروری در خانم‌ها

14,779
کپسول اوابوست (OvaBoost) از داروهای درمان ناباروری است که به منظور بهبود کیفیت تخمک و عملکرد مناسب تخمدان، تجویز می‌شود. این دارو در صورت مصرف به اندازه و صحیح، عارضه جانبی خاصی ندارد.

کپسول اوابوست ( به انگلیسی OvaBoost) یکی از بی شمار مکمل هایی است که به عنوان روش بارداری که باعث بهبود کیفیت تخمک زن و باروری می شود.

زمانی که در مورد افزایش باروری زن و مرد صحبت می‌کنیم، به اشتباه خیلی از زن و شوهرها گمان می‌کنند که آگاهی داشتن از این مسائل تنها مختص زوج‌هایی است که بچه‌دار نمی‌شوند اما این تصوری کاملا اشتباه است چرا که هر زن و مردی باید بداند چطور می‌تواند قدرت و توانایی خود را برای داشتن یک فرزند سالم، تقویت و حفظ کند. اینکه چرا یک زن دچار ناباروری می‌شود؛ به دلایل مختلفی می‌تواند بستگی داشته باشد. به طور کلی می‌توان گفت مقدار تخمک‌های یک زن با افزایش سن کاهش می‌یابد و بر خلاف اسپرم مردانه، بدن زن نمی‌تواند تعداد تخمک را افزایش دهد. علاوه بر كاهش كيفيت تخمک با افزایش سن، كيفيت تخمک‌گذاری نيز كاهش می‌يابد كه این خود می‌تواند باروری را تحت تاثیر و كاهش دهد.

علاوه بر فاکتور سن، دیگر عوامل محیطی، استرس، رژیم غذایی ضعیف، عدم تعادل هورمونی و دیگر مسائل مربوط به بهداشت نیز می‌تواند در ناباروری موثر باشد. خوشبختانه آنقدر مراکز ناباروری پیشرفت کرده‌اند که امکان پدر یا مادر شدن تقریبا برای هیچ مرد و زنی دیگر آرزو و رویا نیست. داروهای مختلفی برای درمان ناباروری وجود دارد که پزشک با توجه به انجام معاینات دقیق و همچنین نتایج تست‌های آزمایشگاهی می‌تواند هر کدام را تجویز کند. در ادامه با یکی از این داروها با نام کپسول اوابوست آشنا می‌شویم.






کپسول اوابوست

معرفی کپسول اوابوست

کپسول اوابوست از داروهای درمان ناباروری است که به منظور بهبود کیفیت تخمک و عملکرد مناسب تخمدان، تجویز می‌شود. این دارو برای زنان بالای ۳۰ سال که تصمیم به حفظ توان باروری خود دارند و همچنین افرادی که مبتلا به سندروم تخمدان پلی‌کیستیک و یا آندومتریوز هستند، مناسب است. این مکمل غذایی ترکیبی از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها شامل میوآنزیتول، فولات، ملاتونین، کوآنزیم Q۱۰، ویتامین E، عصاره انگور و اسید آلفا لیپوئیک را دارد که از لحاظ علمی برای کمک به بهبود تخمک‌ها موثرند. وجود میو اینوزیتول به میزان ۲ گرم در این مکمل موجب بهبود چشمگیر عملکرد تخمدان خواهد شد.

کپسول اوابوست ساخت آمریکا بوده که در شرکت‌های داروسازی ایران، بسته‌بندی می‌شود. بسته‌های این دارو حاوی ۱۲۰ عدد کپسول بوده که برای مصرف یک ماه کافی است. طی ادعای سازندگان این محصول، مکمل اوابوست کاملا طبیعی و بدون هیچگونه عوارض جانبی است.

مشخصات خصوصی کپسول اوابوست

نوع محصول / کپسول
تعداد در بسته /120 عدد
جنسیت مصرف /بانوان
گروه/ تقویت تخمدان
نوع محفظه /قوطی پلاستیکی
قیمت به روز 3 خرداد 1401/ 1,290,300تومان


نام‌های دیگر، موارد مصرف، عوارض و تداخل دارویی

 نام‌های دیگر
-
 موارد مصرف درمان ناباروری و بهبود وضعیت تخمک‌ها
 عوارض در صورت مصرف صحیح و به اندازه، عارضه جانبی خاص ندارد
 تداخل دارویی در این رابطه با پزشک، مشورت شود


مقدار و نحوه مصرف

مقدار دقیق مصرف این دارو باید توسط پزشک متخصص، تعیین گردد. به طور معمول روزانه ۴ کپسول همراه با وعده‌های غذایی یا آب مصرف می‌شود و می‌توان در هر زمان از سیکل ماهانه، مصرف آن را شروع کرد.
کپسول اوابوست

نکاتی که در رابطه با مصرف کپسول اوابوست باید بدانید

  • قبل از مصرف این دارو، فهرست کلیه داروهای مصرف خود را در اختیار پزشک قرار دهید. ممکن است برخی از داروها با اوابوست تداخل داشته باشند.
  • در صورت داشتن هر گونه سابقه حساسیت دارویی یا غذایی، قبل از مصرف این مکمل با پزشک، مشورت کنید.
  • به منظور گرفتن نتیجه مطلوب، بهتر است دارو را در زمان‌های مشخصی از شبانه روز مصرف کنید.
  • این مکمل غذایی شانس دوقلوزایی را افزایش نمی‌دهد.
  • مصرف این دارو در هر زمان حتی خونریزی قاعدگی نیز باید ادامه یابد.
  • مقدار توصیه شده اوابوست را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز خود، افزایش ندهید.
  • در صورت حساسیت به اجزای قرص اوابوست با پزشک، مشورت کنید.
  • هرگز مصرف این دارو را به فردی با علائم مشابه خودتان توصیه نکنید.
  • در صورت فراموش کردن یک دوز به محض به یاد آوردن آن را مصرف کنید.
  • قبل از اینکه پزشک این دارو را برای شما تجویز کند؛ درباره هر نوع سابقه بیماری که داشته‌اید با وی مشورت کنید.

سخن آخر

سن یکی از عوامل مهم در پیدایش مشکلات ناباروری است. شانس وقوع حاملگی در صورت فقدان مشکلات ناباروری در سنین ۲۹ تا ۳۳ سال در هر سیکل ماهانه ۲۰ تا ۲۵ درصد است و این درصد با افزایش سن زنان به ۳۵ تا ۴۰ سال به یک سوم تا نصف، کاهش می‌یابد. همین امر موجب می‌شود شانس احتمال بارداری به میزان قابل توجهی کاهش یابد. اگرچه بهترین زمان برای باردار شدن فاصله بین ۲۰ تا ۳۰ سالگی است اما امروزه با بالا رفتن سن ازدواج، بچه‌دار شدن در سنین بالای ۳۰ سال امری طبیعی است و خوشبختانه روش‌های درمانی موثری برای تحریک باروری در خانم‌ها وجود دارد.
علاوه بر همه این‌ها، تغذیه و برنامه غذایی سالم و اصولی برای داشتن یک نوزاد و فرزند سالم، لازم و ضروری است. اگر اضافه وزن دارید، این هم می‌تواند یکی از دلایل ناباروری باشد. بنابراین باید در اولین قدم وزن خود را به حد ایده‌آل برسانید.


سؤالات رایج

مشخصه کپسول اوابوست؟
شامل سه ترکیب Melatonin ،Folate ،Myo-inositol موثر در بهبود کیفیت تخمک مناسب برای افراد تحت درمان با IVF جهت افزایش شانس موفقیت شامل CoQ10 و دیگر آنتی اکسیدان ها جهت محافظت تخمک از اثرات مخرب رادیکال های آزاد مناسب برای زنان دچار POC مناسب برای زنان بالای 30 سال جهت کمک به حفظ توان باروری کاملا طبیعی بدون هیچگونه عوارض جانبی
روش مصرف کپسول اوابوست؟
به عنوان مکمل رژیمی غذایی روزانه 4 کپسول همراه با آب مصرف گردد.
موارد مصرف کپسول اوابوست؟
کمک به بهبود کیفیت تخمک و عملکرد مناسب تخمدان
هشدار مصرف کپسول اوابوست؟
فقط برای مصرف بزرگسالان می باشد. در صورت داشتن هرگونه مشکل پزشکی لطفا پیش از مصرف با پزشک خود مشورت نمایید. در صورتیکه پلمپ درب قوطی باز شده باشد، از مصرف آن خودداری نمایید. در صورت مسمومیت ناشی از مصرف بیش از اندازه فورا با مراکز درمانی تماس حاصل فرمایید. این فرآورده جهت تشخیص، پیشگیری و درمان نمی باشد.
شرایط نگهداری کپسول اوابوست؟
خارج از دسترس کودکان نگهداری شود.
مکمل اووبوست چه میزان ماده میو اینوسیتول دارد؟

هر دز روزانه اوابوست حاوی 2 گرم میو اینوسیتول است.

چه کسانی باید بارداری با کپسول اوابوست را انتخاب کنند؟
زنان سالمی که در بارور کردن تخمک دچار مشکل می شوند از این روش بارداری با کپسول اوابوست برای تقویت کیفیت تخمک و بهبود فرایند تخمک گذاری استفاده میکنند.
مدت زمان مصرف کپسول چقدر است؟
توصیه میکنیم این قرص را به مدت سه ماه مصرف یا اینکه در مدت زمان تلاش مداوم و جدی خود برای بارداری با کپسول اووبوست، این کپسول را هم مصرف کنید. با تأیید مثبت بودن و مشاهده علائم اولیه بارداری میتوانید مصرف را قطع کنید.
آیا بارداری با کپسول اوابوست عوارض جانبی دارد؟

این مکمل هیچگونه عوارض جانبی ندارد مثل همه مکمل های خوراکی دیگر. ولی اگر بیمار هستید لازم است درمورد مصرف این مکمل با متخصص صحبت کنید. همچنین اگر با افسردگی یا اضطراب دست و پنجه نرم میکنید و دارو برایتان تجویز شده است، حتما با متخصص در مورد مصرف این کپسول مشورت کنید.

آیا روش بارداری با قرص اووبوست بر چرخه خواب من اثرمیگذارد؟

خوب است بدانید که ملاتونین یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است برای تقویت کیفیت تخمک. مخصوصا وقتی با فولیک اسید و میو اینوسیتول ترکیب شود. همچنین این ترکیب یک افزودنی کاملا طبیعی و توصیه شده برای تنظیم چرخه خواب در افراد مبتلا به بی خوابی است.

کپسول مورد نظر میزان اندکی ملاتونین دارد و وقتی دز توصیه شده را مصرف میکنید انتظار نداشته باشید روی چرخه خواب یا سطح انرژی یا هوشیاری شما در طول روز اثربگذارد. اما اگر در زمان انجام روش بارداری با قرص اوابوست متوجه تغییراتی شدید توصیه میکنیم مکمل را قبل از خواب مصرف کنید.

کپسول اوبووست برای چند فرزندی یا دو قلویی ؟

قرص ها و مکمل های کمک باروری مانند کلومیفن و لتروزول و یا آمپول گونال اف ممکنه روی دوقلوزایی و افزایش شانس آن اثر گذار باشند اما نمشه گفت بطور قطعی قرص اووبوست باعث دوقلوزایی میشود.

کپسول اوابوست و تعیین جنسیت؟

قرص اووبوست و هیچ قرص دیگری روی تعیین جنسیت جنین اثرگذار نیست

قرص اوبووست در بارداری و شیردهی ؟

از آنجا که ترکیبات موجود در اوبووست برای حمایت از باروری است و در دوران بارداری یا شیردهی مورد نیاز نیست، توصیه نمی کنیم که در دوران بارداری یا در حین شیردهی، اوبووست مصرف کنید.






امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد