hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > هرمزگان| محرومیت مردم پارسیان از حق قانونی خود

هرمزگان| محرومیت مردم پارسیان از حق قانونی خود

فرماندار پارسیان گفت: تاکنون عوارض ارزش افزوده چاه‌های تابناک به شهرستان پارسیان اختصاص نیافته است و سهم شهرستان از یک سوم درآمد حاصل از مناطق نفت‌خیز و گازخیز کاهش یافته است.


محمد رادمهر بیان داشت: منطقه عملیاتی تابناک در شمال شهرستان و در منطقه عشایری روستای چاه شنبه از توابع بخش کوشکنار شهرستان پارسیان واقع گردیده است که بیش از ۳۰حلقه چاه در حوزه شهرستان پارسیان قرار دارد که می‌تواند منبع درآمدی برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان باشد ولی تاکنون‌ هیچ سهمی از ارزش افزوده این نعمت خدادادی نصیب پارسیان نگردیده است. 

وی افزود: میدان گازی تابناک مشترک بین شهرستان پارسیان از توابع استان هرمزگان و شهرستان‌های لامرد و مهر از توابع استان فارس می‌باشد که سال‌هاست از این میدان بهره‌برداری می‌گردد اما مردم پارسیان از حق قانونی خود محروم مانده‌اند. 

فرماندارپارسیان یادآور شد: در زمان حفاری و اکتشاف چاه‌های تابناک، به صورت شبانه‌روزی آب از شهرستان پارسیان به سمت چاه‌های تابناک پمپاژ می‌شد که باعث افت سفره‌های زیرزمینی گردیده و خسارت زیادی نیز به کشاورزان وارد آمده است. 

نماینده عالی دولت در شهرستان تصریح نمود: جای بسی تامل است که این شهرستان علی‌رغم واقع شدن بر روی بزرگترین میدان گازی کشور، هیچ سهمی از ارزش افزوده و منابع سرشار دراآمدی آن ندارد.

فرماندارپارسیان گفت: تاکنون مکاتبات متعددی بامسؤولان مربوطه نفت وگاز کشور
صورت گرفته و هم بصورت حضوری با مسؤولان نفت گاز این مطالبه مهم وقانونی مردم شهرستان پارسیان مطرح گردیده است.

رادمهر خاطر نشان کرد: میدان گازی تابناک تا شهرستان پارسیان ١٨کیلومتر فاصله دارد و تعداد سه روستای عشایری دردل این میدان گازی زندگی می‌کنند که از حقوق و مسؤولیت‌های اجتماعی این میدان عظیم گازی محرومند، با توجه به عبور خطوط دکل‌های برق مجموعه اداری تابناک از کنار خانه‌های عشایری مسؤولان مربوط همکاری ننمودند.

وی در ادامه با اشاره به این که برق سراسری از روی سر عشایر عبور کرده بیان داشت: فرمانداری پارسیان جهت خدمات‌دهی به عشایرین که قلب اقتصاد مقاومتی به دست آنهاست با همکاری شرکت توزیع برق استان هرمزگان پنل خورشیدی نصب نموده است.

فرماندار پارسیان از سهم اشتغال جوانان پارسیانی در پالایشگاه گازی پارسیان صفر عنوان کرد و گفت: انتظار مردم از مسؤولان نفت و گاز کشور این است نگاه عادلانه و متوازنی در توزیع منابع داشته باشند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد