hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > چرا با وجود ورزش کردن همچنان چاق هستید؟

چرا با وجود ورزش کردن همچنان چاق هستید؟

در این بسته دانستنی درباره فواید جوش شیرین، نوعی سبزی معطر و زیتون برای سلامتی و دلایل لاغر نشدن خواهیم گفت.
​ در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.
چه دلایلی موجب لاغر نشدن می شود؟
نداشتن تمرین درست و  تغذیه مناسب موجب می شود سوخت و ساز بدن  به درستی صورت نگیرد. اگر مواد غذایی لازم را مصرف نکنید و تمرین سنگین انجام دهید بدن دچار بحران خواهد شد. مطمئن شوید که کالری دریافتی روزانه تان مناسب با ورزشی است که  انجام می دهید.

 تمرین شدید میزان استرس را افزایش می‌دهد. با افزایش استرس هورمون کورتیزول در بدن ترشح می‌شود که از کاهش وزن جلوگیری خواهد کرد. بنابراین باید استراحت کافی داشته باشید و میزان استرس را کاهش دهید.
برای درمان سرماخوردگی از جوش شیرین استفاده کنید
 جوش شیرین تأثیر فوق‌العاده‌ای در درمان سرماخوردگی دارد. پزشکان بر این باورند که در صورت استفاده از جوش شیرین، افراد مبتلا به سرماخوردگی  در امان خواهند بود. این ماده غذایی باعث می شود  بیشتر اوقات، در طول  ساعت، علائم این بیماری ناپدید شود.

نصف قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک لیوان آب ولرم حل کرده و هر چند وقت یک بار در طول روز این محلول را غرغره کنید،  این کار را  ۶ بار در روز تکرار کنید. مصرف جوش شیرین
آیا باید در بارداری زیتون مصرف کرد؟
زنان باردار بهتر است در دوران بارداری خود از زیتون استفاده کنند، زیرا به رشد جنین کمک خواهد کرد. مصرف روغن زیتون در دوران بارداری به رشد مغز و سیستم عصبی و شناختی جنین کمک می‌کند. همچنین و یتامین A موجود در روغن زیتون در شکل گیری چشم جنین سهم زیادی می ‌تواند داشته باشد. اسید چرب امگا 3 زیتون هم برای قلب جنین بسیار مفید است.

مصرف روغن زیتون در دوران بارداری عملکرد و پیشرفت مغز را بهبود می ‌بخشد و همچنین باعث بالا رفتن  مهارت های یادگیری کودک خواهد شد. اگرزنان در دوران بارداری به طور منظم روغن زیتون مصرف کنند، در آینده تاثیر آن را بر رشد قد فرزند خواهند دید.
زیتون می تواند به درمان رفلاکس نوزاد کمک کند. مطالعات نشان می دهد زنانی  که به طور منظم در دوران بارداری روغن زیتون را مصرف کرده اند ، نوزادانشان واکنش بهتری به درمان های رفلاکس نشان خواهند داد.
البته بهتر است زنان باردار زیتون سیاه مصرف نکنند، زیرا  برای تغییر شکل زیتون های سیاه موجود از رنگ های شیمیایی استفاده شده، که این رنگ ها باعث از کار افتادن کامل کلیه فرد می شود.
دندان های خراب موجب معده درد خواهد شد
مواد غذایی وارد معده و سپس وارد گردش خون می شوند و همین مسئله باعث معده درد و بروز بیماری‎های مختلف گوارشی خواهد شد. دندان‌های خراب‌ به دلیل‌ درد شدید‌ جویدن غذا را به طور ناقص‌ انجام خواهند داد و همین موضوع کار معده را در هضم‌ غذا دو برابر می‌کند و باعث‌ ایجاد مشکل در سیستم گوارش‌ می‌ شود.

دندان در جذب، هضم و همچنین جویدن‌ مواد غذایی بسیار مؤثر است، به طوری که اگر این عضو دچار مشکل شود هضم غذا با مشکلات‌ مختلفی‌ روبرو‌ خواهد شد. دندان در دستگاه گوارش‌ به عنوان‌ اولین عضو‌ محسوب می‌شود و اگر‌ دندان فردی‌ خراب‌ باشد، کار جویدن‌ مواد غذایی و به طبع‌ هضم و جذب‌ غذا با مشکل روبرو شده‌ و معده کارآیی‌ خود را از دست می‌دهد‌.
افرادی که دارای دندان‌های خراب هستند به ناچار در طولانی‌ مدت به غذاهای‌ نرم و فاقد‌ فیبر‌ روی می‌آورند و همین موضوع  باعث‌ بر هم خوردن متابولیسم‌ بدن و حتی‌ مواد غذایی و آنزیم‌های مورد نیاز معده و دستگاه‌ گوارش‌ می شود  و در نتیجه‌ کارآیی‌ معده را تضعیف‌ می‌کند.
تره و فواید آن 
تحقیقات نشان می دهد که تره از نظر خواص غذا و شفا و درمان، شبیه سیر و پیاز است، ولی طعم و بوی آن ملایم تر از آنها است و دهان را خوشبو می كند.  تره ناراحتی طحال را می تواند برطرف  كند. 

مصرف تازه تره  برای رفع یبوست دائمی، ترش كردن غذا و سوء هاضمه، رفع چاقی و تسكین درد مفاصل و نقرس مفید است. مصرف سوپ یا شربت تره برای معالجه تمام بیماری های حاد و مزمن دستگاه تنفس اثر شفا بخش دارد، مثلاً در گلو درد، گرفتگی صدا و سیاه سرفه مفید بوده و اثر خلط آور دارد و  اضافه كردن این مواد به همراه كمی عسل به آب تره و مصرف آن مفیدتر خواهد بود.
 تره از سبزی های مدر (ادرار آور) است و لذا خوردن سوپ یا شربت تره و یا جوشانده تخم تره در یك لیتر آب برای آب آوردن بافت ها، دفع سنگ كلیه و تسكین قولنج مفید است. خوردن تره كه در سركه پرورده شده باشد، برای دفع سنگ كیسه صفرا و تورم طحال مفید است. تره پخته و نیم گرم را چنانچه در محل بواسیر قرار دهند، اثر شفا بخش دارد، همچنین خوردن  آب تره خام، خونریزی بواسیر را قطع می كند. مالیدن آب تره یا له كرده آن بر روی پوست برای درمان كهیر و رفع خارش مخصوصا اگر با سماق مخلوط شود مؤثر است.​
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد