hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان| بازسازی بافت تاریخی گرگان با رویکرد گردشگری اجرا می‌شود

گلستان| بازسازی بافت تاریخی گرگان با رویکرد گردشگری اجرا می‌شود

شهردار گرگان با اشاره به شناسایی ۱۵۱ هکتار بافت فرسوده در گرگان، گفت: بازسازی بافت تاریخی گرگان با رویکرد گردشگری اجرا می‌شود.


عبدالرضا دادبود در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری استان گلستان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت:‌ شهر گرگان 3 هزار و 600 هکتار مساحت و 151 هکتار بافت فرسوده دارد.

وی تصریح کرد: ‌بافت‌های فرسوده 20 درصد مساحت شهر را شامل می‌شود و اقداماتی در طول سال‌های گذشته با اعتبار 22 میلیارد تومان برای فضای سبز و فضای ورزشی و رفاهی انجام‌شده است.

دادبود گفت:‌ امسال حوزه بافت تاریخی را در دستور کار قراردادیم و در سال 1310 این بافت تاریخی گرگان ثبت‌شده و رویکرد ما برای بازسازی با رویکرد گردشگری است.

شهردار گرگان یادآور شد:‌ با ورود شهرداری خانه‌های تاریخی متقاضیان بهسازی و مرمت خواهد شد و 2 میلیارد و 600 میلیون تومان شهرداری برای این بخش اختصاص داده است.

دادبود با بیان اینکه 2 میلیارد و 600 میلیارد تومان نیز برای مراکز محلات در نظر گرفته‌شده،‌ افزود: ‌طرح باغ مزار لطفی در حال انجام است و با تملک‌ حدود 3 میلیارد تومان رقم خورده و امید داریم بااعتباری که شهرداری گذاشته، پیمانکاران به تعهدات خود تا پایان سال عمل کنند.

شهردار گرگان افزود:‌ مهم‌ترین محله بافت فرسوده گرگان انجیراب است که 73 هکتار وسعت و 4 هزار و 500 نفر جمعیت دارد که به گرگان الحاق شده و خانه فرهنگ و پارک در این محل ساخته‌شده است. کوی اسلام‌آباد و کوی محتشم در محور صیاد شیرازی از دیگر بافت‌های فرسوده گرگان به‌شمار می‌رود.

شهردار گرگان با بیان اینکه 100 درصد عوارض در بافت فرسوده بخشیده می‌شود،‌ گفت: ‌شهرداری در بافت فرسوده عددی را برای ساخت‌وساز دریافت نمی‌کند. 800 هزار مترمربع در سال 1396 پروانه واگذاری در شهر گرگان داشتیم و برای تعمیر و مرمت نیز اقداماتی اتفاق افتاده اما مقدار آن کم است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد