hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > کارگران دهکده گردشگری چادگان خواستار ساماندهی وضعیت شغلی خود شدند

کارگران دهکده گردشگری چادگان خواستار ساماندهی وضعیت شغلی خود شدند

درپی تعویق حقوق کارگران دهکده تفریحی- گردشگری شهرستان چادگان و اعتراضات مکرر آنها، این افراد با تجمع مقابل در ورودی دهکده خواستار ساماندهی وضعیت شغلی و تعیین تکلیف حقوق‌های معوق شده‌اند.

یش از 115 نفر از کارگران دهکده تفریحی ویلایی عمران زاینده‌رود در تجمعی اعتراض آمیز خواستار ساماندهی وضعیت شغلی خود شدند.

درحالی‌که این کارگران بیش از 9 روز است به صورت مداوم مقابل در ورودی این دهکده گردشگرپذیر تجمع کرده‌اند؛ اما هیچ مسئولی به صورت مستقیم خبر از حل مشکل این کارگران نداده است.

این کارگران که اکثر آنها بیش از 15 سال سابقه کار دارند، از عدم تبدیل وضعیت قرارداد خود از شرکتی به قرارداد مستقیم با دهکده تفریحی گلایه‌مند هستند.

یکی از این کارگران به خبرنگار تسنیم گفت: دهکده چادگان در استان اصفهان بیشترین گردشگر را دارد و امنیت شغلی این شهرستان به وضعیت کاری این کارگران وابسته است، اما ما به عنوان کارگران این دهکده امنیت شغلی نداریم.

وی افزود: به ما می‌گویند اکنون نیاز به کارگر نداریم، بروید و چند ماه دیگر برگردید، در حالی که ما هر کدام بیش از 10 سال سابقه کار در این دهکده را داریم.

کارگر دیگری بیان کرد: افرادی در این دهکده وضعیت شغلی آنها پایدار شده که یک شبه آمده‌اند اما بسیاری از کارگران بیش از 10 سال است که در این مکان کار می‌کنند؛ اما وضعیت شغلی آنها مشخص نیست.

این کارگران که خواستار ساماندهی وضعیت شغلی خود هستند از مسئولان سازمان بازرسی و رئیس قوه قضائیه خواستند تا به وضعیت آنها رسیدگی شود.

پس از پیگیری‌های فراوان و عدم پاسخ‌دهی مسئولان، عباس توکلی فرماندار چادگان در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: «طبیعتاً اجرای قانون شاید برای کارگران نامأنوس باشد، اما ما به عنوان مسئول شهرستان تاکید دارم که نه کاهش نیروهای سازمان عمران و نه تعویق حقوق مزایای کارگران اتفاق نیفتد.»

گفتنی است در روزهای اخیر برخی از اهالی شهرستان نیز در حمایت از کارگران به این تجمع پیوسته‌اند.

لازم به یادآوری است که این دهکده‌ تفریحی بیش از 2 هزار ویلای استیجاری به خود دیده که برای استفاده گردشگران تجهیز شده‌اند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد