hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مرکزی| در جستجوی بودجه

مرکزی| در جستجوی بودجه

ورزشگاه هزارنفری خمین یکی از نزدیک 4000 هزار پروژه ورزشی نیمه‌تمام کشور است که در انتظار بودجه باقی‌مانده و اماواگرهای تکمیل آن همچنان ادامه دارد.


ورزشگاه یک هزاری نفری شهرستان خمین از پروژه‌های مهم و نیمه‌تمام این شهرستان و از مصوبات سفر هیئت دولت دهم است که تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه بعد از گذشت ده سال هنوز عملی نشده و با توجه به میزبانی زادگاه بنیان‌گذار انقلاب برای مسابقات ورزشی ملی و بین‌المللی، تکمیل آن اهمیت فراوان دارد.

این پروژه هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی داشته که در صورت تأمین اعتبار موردنیاز و تکمیل این پروژه بر افزایش سرانه ورزشی خمین اثرگذار است.

حداقل زیرساخت موردنیاز شهرستان خمین در امر ورزش و توسعه آن، داشتن یک سالن ورزشی یک هزارنفری است و این شهرستان می‌تواند با توسعه زیرساخت‌های ورزشی به پایگاه ورزش قهرمانی و همگانی کشور تبدیل شود.

بیش از یک دهه از مصوبه ساخت ورزشگاه یک هزارنفری خمین و آغاز عملیات آن می‌گذرد، اما همچنان باوجود برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌های مختلف نیمه‌تمام باقی‌مانده و طی مدت اخیر مجددا مراحل اجرای این پروژه آغازشده است.

باگذشت ده سال، تاریخ و زمان‌های بسیاری از سوی مسئولان برای بهره‌برداری از این پروژه اعلام‌شده، اما باوجود چشم‌انتظاری ورزشکاران و جوانان این شهرستان، هر بار زمان بهره‌برداری از ورزشگاه یک هزارنفری به فرصت دیگری موکول شده است.

در سال جاری نیز پیش‌بینی افتتاح این پروژه در هفته دولت (شهریورماه) و یا در بهمن‌ماه از سوی مسئولان امر عنوان‌شده است.

سعید امجدی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خمین در این زمینه اظهار داشت: تکمیل و بهره‌برداری از ورزشگاه یک هزارنفری شهرستان خمین به ۱۲ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که مقرر است از محل بودجه ملی تخصیص یابد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خمین افزود: پروژه ورزشگاه یک هزارنفری شهرستان خمین نزدیک به ده سال است که نیمه‌تمام مانده و در حال حاضر توسط پیمانکار در حال انجام عملیات و تکمیل پروژه است.

امجدی با بیان اینکه اعتبار سال جاری اداره ورزش و جوانان شهرستان خمین از محل اعتبارات دو درصد نفت و گاز، متوازن و ردیف اعتبارات استانی یازده میلیارد ریال است، تصریح کرد: تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام و بازسازی و مرمت سالن‌های ورزشی در اولویت کاری اداره ورزش و جوانان قرار دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خمین با اشاره به اینکه ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در ارتقای سطح ورزش شهرستان نقش اساسی دارند، ادامه داد: می‌طلبد دستگاه‌ها در سایه تفاهم، تعامل و مشارکت مطلوب در تأمین و ارتقای زیرساخت‌های ورزشی بیشتر فعال شوند.

عابد حقدادی، مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی هم دراین‌باره اظهار داشت: با پیگیری‌های اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی اعتبار موردنیاز تکمیل ورزشگاه یک هزارنفری خمین تأمین‌شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: با تأمین منابع مالی این ورزشگاه در خمین، انتظار می‌رود برای هفته دولت آماده بهره‌برداری باشد و انتظار ۱۰ ساله ورزشکاران و مردم خمین جهت برگزاری رویدادهای ورزشی ملی و بین‌المللی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای شهرستان تحقق پیدا کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد