hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > پوشش بیمه افراد فاقد بیمه از آبان ماه سال جاری

پوشش بیمه افراد فاقد بیمه از آبان ماه سال جاری

کیومرث مظفری ظهر امروز پنجشنبه در نشست خبر با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضر ۶۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که جمعیتی در حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: از این تعداد حدود یک میلیون نفر از بیمه رایگان استفاده می‌کنند و مابقی در قالب پنج صندوق تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
وی گفت: در ۶ ماهه اول امسال ۲۲۰ میلیارد تومان در بخش بستری و دارو بیماران بیمه سلامت هزینه شده است و بیش از  ۶ هزار و ۷۰۰ نوع خدمات در بیمارستانها و پاراکلینیک ها در تعهد بیمه سلامت است.
مظفری با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۰۰ قلم دارو در تعهد بیمه سلامت است، ادامه داد: بیمه سلامت به محروم‌ترین افراد جامعه خدمات‌رسانی می‌کند و بیمه شدگان استان کرمانشاه از یک هزار و ۴۰ مرکز درمانی خدمات دریافت می‌کنند که ۳۳ دفتر پیشخوان در این راستا فعالیت دارند.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه ۴۳۶ قلم دارو در حوزه بیمه روستایی را نیز در تعهد بیمه سلامت اعلام کرد و افزود: ۱۰۱ مرکز درمانی با  ۱۹۸ پزشک و ۱۴۰ ماما در حال ارائه خدمت به روستائیان است.
مظفری ادامه داد: ۵۲ کد آزمایشگاهی مخصوص خدمت سطح یک به روستائیان است که در مراکز بهداشتی درمانی خدمات رسانی می کنند.
وی از خدمات دندانپزشکی رایگان برای کودکان زیر ۱۴ سال، مادران باردار و مادران شیرده خبر داد و اظهار داشت: حوزه ده‌گردشی هم در تعهد بیمه سلامت است که هزینه های آنرا به مراکز بهداشتی درمانی پرداخت کردیم.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه همچنین از تسویه مطالبات داروخانه ها خبر داد و افزود: تمام مطالبات داروخانه های طرف قرارداد این بیمه تا مرداد ماه امسال تسویه کامل شده اند و پرداختهای امسال بروز است.
این مسئول بیان داشت: امسال چهار پروژه الکترونیک در دست اقدام داریم که در راستای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
مظفری نسخه نویسی الکترنیک را یکی از این پروژه ها اعلام کرد و گفت: این پروژه را در مطب های بخش خصوصی در حال حاضر در شهرستان هرسین، کنگاور، صحنه،پاوه،جوانرود و سنقروکلیایی راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: سامانه استحقاق سنجی یکی دیگر از پروژه هاست که احراز هویت می کند و تا کنون ۸۰ مورد رفع همپوشانی داشتیم این سامانه در ۱۸ بیمارستان دانشگاهی در حال حاصر فعال است و بیماران در مراجعه به این بیمارستانها نیازی به دفترچه ندارند.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: این سامانه در اصل به دنبال حذف دفترچه و کاغذ در حوزه خدمات سلامت است.
مظفری بیان داشت: سامانه تبادل الکترونیک از دیگر پروژه های بیمه سلامت طی امسال است که در حال حاضر در ۱۷ بیمارستان دانشگاهی پیاده شده و در این راستا همکاری خوبی بین بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس تاکید شده است تا آخر آذر ماه این سامانه تبادل را در کل بیمارستانهای علوم پزشکی پیاده شود و پرونده های کاغذی به طور کامل حذف شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه سامانه ارجاع الکترونیک روستائیان را چهارمین پروژه برای امسال عنوان کرد و افزود: در با استفاده از سیستم نوبت دهی بیمار روستایی را اگر نیاز به ارجاع به سطح یک و دو شهری داشته باشد همانجا اخذ نوبت برای بیمار می کنند.
مظفری در بخش دیگری از سخنانش به اجرای برنامه بیمه اجباری از طریق ارزیابی وسع اشاره کرد و گفت: طبق بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف است قانون بیمه اجباری را در سراسر کشور اجرا کند.
وی خاطرنشان کرد: آیین نامه این برنامه طی شهریور ماه امسال تصویب شده و سازمان بیمه سلامت مجری این طرح است که قرار است آبان ماه امسال اجرایی شود.
این مسئول ادامه داد: بر اساس این طرح کلیه افرادی که فاقد پوشش بیمه ای هستند یا اعتبار دفترچه های آنها پایان یافته می توانند با استفاده از این قانون و یارانه دولت از مزایای این بیمه بهره مند شوند.
مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: کسانی که در دهک اول تا سوم درآمدی هستند حق بیمه آنها رایگان است و از محل یارانه دولت تامین می شود.
وی خاطر نشان کرد: افرادی که در دهک چهارم هستند ۵۰ درصد حق بیمه یعنی ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان و آنها که در دهک ۵ به بالا هستند و از نظر مالی تمکن مناسبی دارند ۴۸ هزار و ۸۰ تومان به ازای هر نفر پرداخت می کنند
این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه از سوم تا نهم آبان هفته سلامت نامگذاری شده است، گفت: روزهای این هفته به ترتیب روز توانمندسازی و ترویج فرهنگ عمومی، استقرار سازمان الکترونیک، سطح بندی و نظام ارجاع، پوشش بیمه همگانی و حفاظت مالی از بینه شدگان، حقوق شهروندی و مشتری مداری، تجمیع منابع و خرید راهبردی و مشارکت های اجتماعی و شرکای کاری نامگذاری شده است.
مظفری به بیمه بستری افراد مجهول الهویه معرفی شده توسط سازمان بهزیستی که توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود اشاره کرد و بیان داشت: زندانی‌های عموما دارای پرونده بدهکاری مالی از زمان ورود به زندان شخص زندانی و خانواده اش تا زمان ترخیص از زندان تحت پوش بیمه درمان سازمان بیمه سلامت هستند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد