hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > برخورد با خودروهای دودزا از ابتدای آبان ماه در اصفهان

برخورد با خودروهای دودزا از ابتدای آبان ماه در اصفهان

رئیس پلیس راهور استان اصفهان از تشدید برخورد با خودروهای دودزا از ابتدای آبان‌ماه در کلانشهر اصفهان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح در شش ماهه نخست امسال بیش از دو هزار و ۷۰۰ خودروی آلاینده و دودزا در این کلانشهر فک پلاک شده است.

سرهنگ محمدرضا محمدی  با اعلام تشدید برخورد با وسایل نقلیه آلاینده و دودزا از ابتدای آبان‌ماه در کلانشهر اصفهان، اظهار کرد: با توجه به نزدیک‌تر شدن به روزهای سرد سال و افزایش آلودگی هوا،‌ این طرح تا پایان سال ادامه دارد.
وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲۰ هزار و ۵۰۷ وسیله نقلیه در کلانشهر اصفهان به علت نداشتن برگه معاینه فنی اعمال قانون شده اند، تصریح کرد:هم اکنون پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای تشدید طرح برخورد با وسایل نقلیه آلاینده در ۱۵ نقطه شهر اصفهان وشهرهای اطراف مرکزاستان مستقر است و با مالکان وسایل نقلیه‌ فاقد معاینه فنی و دودزا بر اساس قانون به شدت برخورد می شود. 
سرهنگ محمدی با بیان اینکه طرح برخورد با وسایل نقلیه دودزا شامل جریمه نقدی، فک پلاک و نصب پلاک تعمیری روی وسائل نقلیه است، افزود: رانندگی با وسیله نقلیه دودزا در کلانشهرها و جاده‌های بین شهری ۴۵ هزار تومان و در سایر شهرها ۳۰ هزار تومان جریمه دارد.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان، گفت: از ابتدای اجرای این طرح در شش ماهه نخست امسال بیش از دو هزار و ۷۰۰ خودروی آلاینده و دودزا در کلانشهراصفهان شناسایی شده که پلیس راهور نسبت به فک پلاک و نصب پلاک تعمیری روی این خودروها اقدام کرده است.
سرهنگ محمدی با اشاره به اقدامات پلیس راهور در شش ماهه نخست امسال در خصوص مقابله با آلودگی هوای کلانشهر اصفهان، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تعداد شش هزار و ۵۵۷ دستگاه خودروی آلاینده برای رفع آلایندگی به تعمیرگاه اعزام و برای ۶۳ هزار ۲۰۹ دستگاه از کامیون‌های دودزا اعمال قانون شده است.
تردد یک میلیون و ۲۰۰ هزار موتورسیکلت در اصفهان
به گفته وی ۶۰ درصد از آلاینده های شهری مربوط به وسایل حمل و نقل عمومی و شخصی است و یک میلیون و ۲۰۰ هزار موتورسیکلت در استان و حدود ۷۰۰هزار موتورسیکلت در شهر اصفهان تردد می کنند که به اندازه خودروها آلایندگی دارند.
سرهنگ محمدی با بیان اینکه موتورسیکلت‌های برقی جایگزین مناسبی برای موتورهای بنزینی محسوب می شوند و ازنظرآلایندگی تاثیر مثبتی بر محیط زیست دارند، تصریح کرد: مشکل آلودگی هوا تنها با برخوردهای پلیسی رفع نمی شود بلکه باید به طور اساسی برای حل این معضل چاره اندیشی کرد.
رئیس پلیس راهور استان بر لزوم اجرای طرح اسقاط خودروها تاکید کرد و گفت: خودروهایی که عمر مفیدشان به پایان رسیده باید از چرخه ترافیک حذف و خودورهای جدید جایگزین شود.
وی  با تاکید بر اینکه رویکرد ما آموزش و فرهنگ سازی در جامعه است، اظهار کرد: به زودی در هر ۱۵ منطقه کلانشهر اصفهان یک خیایان به عنوان خیابان سبز معرفی می شود تا در این خیابان‌ها شکل و شمایل رانندگی ارتقا یافته و مبتنی بر فرهنگ صحیح ترافیک باشد.
سرهنگ محمدی همچنین به معضل خودروهای تک سرنشین اشاره کرد و افزود: در قانون برای خودروهای تک سرنشین جریمه در نظر گرفته نشده اما باید با آموزش و فرهنگسازی در جامعه برای رفع این معضل اقدام کنیم که در این راستا نیز برنامه‌هایی در دستور کار داریم.  
رئیس پلیس راهور استان خاطرنشان کرد: حذف خودروهای تک سرنشین منوط به ایجاد اطمینان و اعتماد مردم به کیفیت خدمات حمل و نقل عمومی است، حمل و نقل عمومی شهری باید کم هزینه و به هنگام باشد تا مردم برای تردد در شهر با وسایل نقلیه عمومی مشکلی نداشته باشند براین اساس حذف خودورهای تک سرنشین نیازمند فراهم شدن شرایط مطلوب حمل و نقل عمومی است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد