hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > البرز| احتمال وقوع حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع استان البرز

البرز| احتمال وقوع حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع استان البرز

مدیرکل منابع طبیعی استان البرز بابیان اینکه ایران در کمربند خشک و نیمه‌خشک ازلحاظ جغرافیایی قرار دارد، گفت: با نزدیک شدن به فصل گرما و کاهش رطوبت هوا، خطر احتمال وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع افزایش پیدا می‌کند.


حامد فرضی تصریح کرد: وسعت کل منابع طبیعی ایران 135 میلیون هکتار است که 82 درصد کل مساحت کشور را تشکیل می‌دهد. از این میزان 14.3 میلیون هکتار اراضی جنگلی، 32.5 هکتار اراضی بیابانی و 84.5 هکتار اراضی مرتعی است که باوجود کمبود نیروی انسانی در مجموعه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و به‌تبع ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها، حفاظت از این منابع خدادادی به‌عنوان یک وظیفه شرعی و ملی به عهده همه مردم است. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز خاطرنشان کرد: باید مردم در جامعه بااهمیت و ارزش وجودی جنگل‌ها و مراتع آشنا شوند و با ترویج و فرهنگ‌سازی در حفظ و احیای آن بکوشند تا شاهد خسارت‌های کمتری باشیم. وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد 95 درصد عامل حریق‌ها در جنگل‌ها و مراتع ناشی از عوامل انسانی به دلیل بی‌توجهی و سهل‌انگاری است، بنابراین ضرورت دارد مردم بیش‌ازپیش مراقب رفتار خود با طبیعت باشند. لذا لازم است کشاورزان، دامداران، طبیعت گردان و همه‌کسانی که در محیط‌های طبیعی برای فعالیت یا تفریح حاضر می‌شوند، از روشن کردن آتش جدا خودداری کرده و در صورت اجبار، حداکثر ملاحظات ایمنی برای پیشگیری از وقوع حریق را رعایت کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: امید است تا با یاری همه مردم عزیز در یک عزم ملی در حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی کشور از جمله جنگل‌ها، مراتع و در یک‌کلام حفظ اکوسیستم طبیعت بکوشیم و به دیگران نیز توصیه کنیم حافظ این منابع باارزش خدادادی باشند. وی با اعلام شماره تماس رایگان 1504 (امداد جنگل و مرتع) گفت: همکاران یگان حفاظت ما در سطح استان به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت پیام‌ها و گزارش‌های مردم طبیعت دوست استان در صورت مشاهده هرگونه آسیب وارده به طبیعت اعم از آتش‌سوزی، تخریب و تصرف، قاچاق چوب، دام مازاد و بدون پروانه در مراتع هستند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد