hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تداوم جریان آب برای گاوخونی تا کشت پاییزه/ رهاسازی آب برای کشاورزان اصفهانی در نیمه دوم آبان ماه

تداوم جریان آب برای گاوخونی تا کشت پاییزه/ رهاسازی آب برای کشاورزان اصفهانی در نیمه دوم آبان ماه

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان با بیان اینکه ذخیره سد زاینده رود به ۴۴۰ میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: رهاسازی آب برای تالاب گاوخونی و محیط زیست تا زمان توزیع آب کشت پاییزه ادامه دارد.

حسن ساسانی روز یکشنبه با بیان اینکه تاکنون بیش از سه میلیون مترمکعب آب از سد رودشتین به سمت تالاب گاوخونی رهاسازی شده است، اظهار کرد: مقدار آبی که در حال حاضر در رودخانه جاری است برای محیط زیست و اکوسیستم این رود در نظر گرفته شده که بخشی از آن نیز به سمت تالاب گاوخونی هدایت می شود.

وی اعلام کرد: رهاسازی آب برای تالاب گاوخونی و محیط زیست تا زمان توزیع آب کشت پاییزه ادامه دارد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان با بیان اینکه نیمه دوم آبان ماه آب برای کشت پاییزه کشاورزان رهاسازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: با وجود مکاتبات و پیشنهادات ما هنوز زمان برگزاری جلسه شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود برای تصمیم گیری نحوه توزیع آب برای کشاورزان مشخص نیست.  

ساسانی با بیان اینکه ذخیره سد زاینده رود به ۴۴۰ میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: هم اکنون ورودی به سد ۱۵ مترمکعب و خروجی ۲۴ مترمکعب در ثانیه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از روز چهارشنبه دهم مهرماه آب از سد رودشتین به سمت تالاب گاوخونی با حجم چهار مترمکعب بر ثانیه و با هدف تامین بخشی از حقابه ۱۷۶ میلیون مترمکعبی این تالاب، رهاسازی شد و پس از یک هفته به بندشاخ کنار رسید، بنابر اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از دوم تا بیستم مهرماه دو میلیون و ۲۴۱ هزار مترمکعب آب وارد تالاب گاوخونی شده که این حجم از آب نیز به همراه پساب و زهآب های کشاورزی بوده است.

گنجایش سد زاینده رود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد