hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > روش های خانگی برای درمان موخوره

روش های خانگی برای درمان موخوره

اگر شما هم به دنبال روش‌هایی برای از بین بردن موخوره هایتان هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید. در ادامه این مقاله با روش‌های خانگی ساده و کاربردی برای از بین بردن موخوره‌های خود آشنا خواهید شد.
 یکی از دشمنان اصلی مو‌های بسیاری از خانم ها، موخوره‌ها هستند. داشتن موی سالم، مستلزم حفظ و تعادل رطوبت و پروتئین در مو است. کمبود پروتئین سبب ریش ریش شدن مو و کش آمدن آن شده و کمبود رطوبت باعث شکنندگی مو‌ها و در نهایت ایجاد موخوره می‌شود.
همچنین عواملی مثل استفاده از اتو مو، سشوار، بابلیس، استفاده بیش از اندازه از رنگ مو، دکلره و به طور کلی مواد شیمیایی، شانه کردن مو‌های خیس، سفت بستن موها، کوتاه نکردن مو‌ها و بسیاری مورد دیگر وجود دارد که باعث به وجود آمدن موخوره می‌شود.
اگر شما هم به دنبال روش‌هایی برای از بین بردن موخوره هایتان هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید. در ادامه این مقاله با روش‌های خانگی ساده و کاربردی برای از بین بردن موخوره‌های خود آشنا خواهید شد.
روش‌های ساده خانگی برای از بین بردن موخوره
استفاده از سرکه سیب
یکی از روش‌های ساده برای از بین بردن موخوره، استفاده از سرکه سیب است. استفاده از سرکه سیب سبب متعادل شدن میزان تولید چربی در پوست سر می‌شود. علاوه بر آن، آلودگی‌های باقی مانده روی سر را از بین برده و ساقه مو‌ها را قوی می‌کند. برای استفاده از این ماده تنها کافی است تا ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با ۲ فنجان آب مخلوط کنید. محلول را کنار گذاشته و مو‌های خود را به صورت طبیعی و روتین همیشگی خود بشویید و نرم کننده بزنید.
پس از اینکه نرم کننده را از مو‌های خود پاک کردید، محلولی که تهیه کرده بودید را به مو‌های خود بزنید. از این ترکیب می‌توانید ۱ تا ۲ مرتبه در ماه استفاده کنید.
استفاده از ژل آلوئه ورا
ژل آلوئه ورا جزء آیتم‌های معجزه آسا برای مو محسوب می‌شود. این ماده خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی داشته و از این رو به سلامت مو کمک بسیار زیادی می‌کند. علاوه بر آن، سبب نرمی و لطافت مو‌ها شده و مو‌ها را تغذیه می‌کند. برای استفاده از این ماده تنها کافی است مو‌های خود را شسته، نرم کننده بزنید. سپس ۲ قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا را از برگ آن خارج کرده و به مو‌ها و پوست سرتان بزنید. بگذارید این ماده ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی سرتان بماند و سپس آن را بشویید.
از ژل آلوئه ورا می‌توانید ۲ مرتبه در هفته استفاده کنید.
استفاده از مایونز
یک روش ثابت شده و آشنا برای درمان موخوره! مایونز حاوی اسید‌های چرب است که باعث می‌شود مو‌های شما تغذیه گردد. همچنین می‌توان مایونز را یکی از بهترین نرم کننده‌ها برای صافی و نرمی مو‌ها به حساب آورد.
مایونز را به تمام مو‌های خود، خصوصا نوک مو‌ها بزنید؛ چراکه این قسمت‌ها اصلی‌ترین قسمت‌های تجمع موخوره هستند. بگذارید مایونز برای حدود نیم ساعت روی موهایتان بماند و سپس با یک شامپوی ملایم، مو‌های خود را شست و شو دهید. پس از شستن مایونز می‌توانید به مو‌های خود نرم کننده بزنید. از این ماده می‌توانید یک مرتبه در هفته استفاده کنید.
استفاده از وازلین
استفاده از وازلین سبب حفظ رطوبت مو‌های شما شده و باعث جلوگیری از شاخه شاخه شدن مو‌ها و به وجود آمدن موخوره و همچنین از بین بردن آن می‌شود. علاوه بر آن، سبب نرم شدن مو شده و وزی و حالت نامناسب مو را از بین می‌برد. برای استفاده از این محصول تنها کافی است تا وازلین را به مو‌های خود بزنید. وازلین را بیشتر روی نوک مو‌های خود بزنید؛ چراکه اصولا موخوره‌ها در قسمت انتهایی ساقه مو‌ها قرار دارند.
یک حوله به سر خود پیچیده و بگذارید تا صبح روی مو‌های شما باقی بماند. صبح روز بعد مو‌های خود را با یک شامپوی ملایم بشویید و در نهایت از نرم کننده استفاده کنید. شما می‌توانید ۱ مرتبه درهفته این روند را تکرار کنید.
استفاده از روغن‌های طبیعی
روغن‌های طبیعی مختلفی وجود دارند که می‌توانند سبب از بین رفتن موخوره‌های شما شوند. از میان این روغن‌ها می‌توان به روغن زیتون، روغن آرگان، روغن هسته انگور، روغن کرچک، روغن جوبابا و روغن نارگیل اشاره کرد. استفاده از هر یک از این روغن‌ها باعث حفظ رطوبت در مو‌های شما شده و همچنین ساقه موهایتان را تغذیه می‌کند. در نهایت نیز منجر به از بین بردن موخوره‌ها می‌شود. برای استفاده از هر یک از این روغن‌ها تنها کافی است تا روغن مورد نظر خود را برای چند ثانیه روی حرارت گرم کنید.
سپس روغن را به مو‌ها و پوست سر خود زده و ماساژ دهید. در قسمت‌های انتهایی مو‌ها بیشتر از روغن استفاده کنید. پس از اینکه روغن را به کل موهایتان زدید، یک حوله روی سر خود بگذارید و ۴۵ دقیقه صبر کنید. در نهایت مو‌های خود را با یک شامپوی ملایم شسته و نرم کننده بزنید. از این روغن‌ها می‌توانید ۲ تا ۳ مرتبه در هفته استفاده کنید.
استفاده از چای سبز کیسه‌ای
چای سبز حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که سبب کاهش و همچنین جلوگیری از آسیب مو‌ها می‌شود. استفاده از چای سبز کیسه‌ای باعث می‌شود موخوره و وزی مو از بین رفته و مو نرم و درخشان شود. برای استفاده از آن تنها کافی است تا ۲ فنجان چای سبز دم کنید و بگذارید تا سرد شود. سپس مو‌های خود را شسته و نرم کننده بزنید؛ در نهایت نیز چای سبز دم شده را به کل موهایتان بزنید؛ اما در این مرحله دیگر مو‌های خود را نشویید. شما می‌توانید ۱ مرتبه در هفته از این مورد استفاده کنید.
استفاده از آب پیاز
ممکن است تا حدودی دور از ذهن به نظر برسد؛ اما آب پیاز می‌تواند سبب تقویت ساقه مو‌ها و افزایش رشد آن‌ها گردد. همچنین می‌تواند سبب تقویت فولیکول‌های مو گردد. برای افزایش بازدهی می‌توانید یک قاشق غذاخوری عسل را به ۱ فنجان آب پیاز اضافه کنید. مخلوط تهیه شده را روی پوست سر و قسمت‌های پایینی موهایتان بزنید. بگذارید ۳۰ دقیقه روی مو باقی بماند و در نهایت با شامپوی ملایم و غیر سولفاته بشویید و نرم کننده بزنید. شما می‌توانید یک بار در هفته از این ترکیب استفاده کنید.
استفاده از ماء الشعیر
ممکن است تا کنون به گوش تان نخورده باشد؛ اما ماء الشعیر را می‌توان به عنوان یکی از موثر‌ترین روش‌های ممکن برای درمان موخوره به حساب آورد. استفاده از ماء الشعیر، مقادیر مناسبی از شکر و پروتئین را به فولیکول‌های آسیب دیده مو می‌رساند. علاوه بر آن، ماء الشعیر یک نرم کننده بسیار خوب به حساب می‌آید، حجم مو‌ها را بیشتر کرده و آن را درخشان و نرم می‌کند. برای استفاده از این نوشیدنی، مقداری از آن را در یک بطری اسپری بریزید.
مو‌های خود را با شامپو شسته و هنگامی که موهایتان قدری نم دار هستند، آن را به کل مو‌ها بع غیر از کف سر بزنید. بگذارید ۲ تا ۳ دقیقه در همین حالت روی موهایتان بماند. در نهایت نیز لازم نیست مو‌های خود را بشویید. اگر نگران بوی ماء الشعیر هستید باید بگوییم نگران نباشد؛ این بو بعد از خشک شدن از بین خواهد رفت. شما می‌توانید ۱ مرتبه در هفته از این اسپری استفاده کنید.
استفاده از عسل
از دیگر مواد ساده و طبیعی برای درمان موخوره، می‌توان به عسل اشاره کرد. عسل حاوی مواد مغذی فراوانی است و از این رو می‌توان آن را به عنوان یک نرم کننده و مرطوب کننده بسیار خوب به حساب آورد. برای استفاده از عسل برای درمان موخوره ۲ قاشق غذاخوری عسل را با ۴ فنجان آب گرم مخلوط کنید. سپس آن را به مو‌های شامپو شده خود بزنید. بگذارید چند دقیقه روی مو‌ها باقی بماند و سپس مو‌های خود را بشویید. استفاده از این روش، ۱ مرتبه در هفته بلامانع است.
استفاده از حنا
حنا خواص بی نظیری در از بین بردن موخوره دارد. همچنین استفاده از این دارو سبب نرم شدن و درخشندگی مو‌های شما می‌گردد. برای استفاده از این ماده، ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری را با کمی آب مخلوط کنید تا حالت خمیری بگیرد. سپس مو‌های خود را شسته و در نهایت این ترکیب را به مو‌های خود زده و به خوبی پخش کنید. بگذارید حدود ۳۰ دقیقه روی سر باقی بماند و در نهایت سر خود را با آب بشویید.
استفاده از چای بابونه
استفاده از چای بابونه نیز می‌تواند سبب از بین رفتن و درمان موخوره‌های شما گردد. همچنین می‌تواند وز مو‌ها را کاهش داده و سبب نرمی و درخشندگی مو گردد. به این منظور، چند کیسه چای بابونه را بجوشانید. بگذارید برای ۵ تا ۱۰ دقیقه دم بکشد؛ سپس منظر بمانید تا کاملا سرد و خنک شود. با استفاده از این چای، مو‌های خود را شست و شو دهید. برای گرفتن بهترین نتیجه می‌توانید ۱ تا ۲ مرتبه در هفته این روند را انجام دهید.
استفاده از کره کاکائو
کره کاکائو یکی دیگر از مواد مفید برای مو‌های شماست که می‌تواند موخوره را از بین برده، و مو‌های شما را تا حد زیادی تقویت کند. برای این منظور ابتدا باید مو‌های خود را با شامپو بشویید؛ سپس کره کاکائو را به موهایتان بزنید. آن را روی سر ماساژ داده و بگذارید موهایتان به حالت طبیعی و بدون سشوار خشک شود. برای گرفتن نتیجه بهتر می‌توانید چند روز متوالی، ۱ الی ۲ مرتبه در روز از این کره استفاده کنید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد