hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > هجوم برای شکستن طلسم بحرین

هجوم برای شکستن طلسم بحرین

تیم ملی از ساعت 20 امشب در سومین مسابقه خود در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی 2022 به مصاف بحرین می‌رود.
دیداری که در ورزشگاه بین‌المللی بحرین معروف به «ریفا» در منامه برگزار می‌شود و والنتین کوالنکو ازبکستانی وظیفه قضاوت آن را برعهده دارد. قضاوت‌های کوالنکو در 2 دیدار اخیری که برای ایران سوت زده با پیروزی یوزها همراه نشده است؛ مصاف ایران با عمان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ که 1-1 به پایان رسید و بازی دوستانه با ترکیه پیش از جام جهانی که ایران 2-1 بازنده شد.
بحرین همیشه حریفی چغر برای فوتبال ایران بوده و در ذهن فوتبالدوستان با مشخصه تیمی که وقت کشی می‌کند، یادآوری می‌شود. بحرین در مقدماتی جام جهانی 2002، ایران را در خانه خود 3-1 شکست داد و مانع از صعود تیم ملی شد. البته این تیم در مقدماتی جام جهانی 2006 با یک گل مغلوب تیم تحت هدایت برانکو شد و ایران به جام جهانی رسید. با این اوصاف، تیم فعلی بحرین با تیم دهه قبل خود فاصله دارد و با قرار گرفتن در رده 105 رده بندی فیفا، 82 پله پایین تر از تیم ملی ایران(23) است. بحرین در اولین بازی خود در گروهC  برابر عراق به تساوی 1-1 رسید و در دومین بازی 1-0 کامبوج را شکست داد و در رده سوم جدول این گروه قرار دارد. این تیم که در هفته سوم مسابقات استراحت داشت، در یک بازی دوستانه 3-2 مغلوب جمهوری آذربایجان شد. هدایت بحرین را هلیو سوسا مربی 50 ساله پرتغالی بر عهده دارد که بعد از جام ملت‌های آسیا سرمربی این تیم شد. او پیش از این به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم‌هایی چون ویتوریا ستوبال، کوویلا و تیم جوانان پرتغال نشسته و برخی او را کارلوس کی روش جدید می‌نامند. بحرین با هدایت این مربی 4 برد، 2 تساوی و یک باخت داشته و حالا امیدوار به صعود به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌هاست. درباره بازیکنان این تیم هم باید گفت که به غیر از 3 بازیکن، همه در لیگ بحرین بازی می‌کنند. عبدالله یوسف هلال شناخته شده ترین بازیکن بحرین است؛ مهاجم ۲۶ ساله و ۱۹۴ سانتیمتری که در «اسلاویاپراگ» جمهوری چک بازی می‌کند و به اولین بازیکن تاریخ کشورش تبدیل شد که فرصت حضور در لیگ قهرمانان اروپا را پیدا کرد.
در مقابل تیم ملی در حالی امشب در منامه به میدان می‌رود که با مارک ویلموتس به دنبال ارائه بازی‌هایی هجومی و تماشاگرپسند است. تیم ملی بعد از برد 2-0 برابر هنگ کنگ، با نتیجه شگفت انگیز 14-0 کامبوج را درهم کوبید تا علاوه بر صدرنشینی با 6 امتیاز، روحیه و اعتماد به نفس ملی پوشان دوچندان شود. حالا تیم ملی در پنجمین بازی خود با سرمربی بلژیکی اش که سومین بازی رسمی تیم ملی از  زمان آمدن او محسوب می‌شود، برابر بحرین قرار می‌گیرد. دیداری که به نظر می‌رسد مهم ترین مسابقه تیم ملی با ویلموتس تا به اینجای کار باشد. تیم ملی ایران و بحرین تاکنون ۱۷ بار در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که حاصل آن، ۸ پیروزی برای ایران، ۴ پیروزی برای بحرین و ۵ تساوی بوده است. در این بازی‌ها ۴۴ گل به ثمر رسیده که سهم ایران ۳۲ گل و سهم بحرین ۱۲ گل است. نکته قابل توجه اینکه در بازی‌هایی که در بحرین برگزار شده، میزبان 3 بار پیروز شده و 2 بازی هم به تساوی انجامیده است. البته موضوع امیدوارکننده هم این است که بحرین در 5 تقابل اخیر خود مقابل ایران پیروز نبوده است؛ 3 بار باخته و 2 بازی هم مساوی شده است. آخرین پیروزی بحرین برابر ایران به بازی دوستانه 19شهریور 88 در منامه برمی گردد که 4-2 به پیروزی رسید. آخرین بازی دو تیم هم 21 دی 93 در جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا برگزار شد که تیم ملی با گل‌های احسان حاج صفی و مسعود شجاعی 2-0 به پیروزی رسید. ۲۲ بازیکن ایران موفق به بازکردن دروازه بحرین شده‌اند که علی دایی با ۴ گل بهترین گلزن ایران در تاریخ جدال با این تیم است. تیم ملی در این بازی اشکان دژاگه را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و ویلموتس امیدوار است با مثلث زهرآگین تهاجمی خود شامل کریم انصاری فرد، سردار آزمون و مهدی طارمی بردی دیگر را با ایران جشن بگیرد و به طلسم شکست ناپذیری بحرین در این کشور، پایان دهد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد