hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > پاقدم خانم‌ها در آن بازی هم مثل بازی با کامبوج خوب بود

پاقدم خانم‌ها در آن بازی هم مثل بازی با کامبوج خوب بود

تیم ملی فوتبال ایران که پنجشنبه برابر کامبوج به پیروزی 14-0 رسید، ساعت 20 فردا در سومین مسابقه خود در گروه C مقدماتی جام جهانی 2022 به مصاف بحرین می‌رود. تیمی که بارها برابر ما قرار گرفته و در برخی از تقابل‌ها هم تبدیل به حریفی سرسخت شده است.
یکی از دیدارهای ویژه‌ای که ایران و بحرین مقابل هم قرار گرفتند، بازی برگشت مرحله انتخابی جام جهانی 2006 آلمان بود. در آن دیدار تیم ملی با تک گل محمد نصرتی حریف را شکست داد و به جام جهانی صعود کرد تا آن مسابقه تبدیل به یکی از دیدارهای خاطره انگیز برای علاقه‌مندان به فوتبال ایران شود.
مدافع سابق تیم ملی که حالا به جمع مربیان پیوسته و هدایت گل ریحان البرز را در لیگ یک برعهده دارد، درباره شرایط تیم ملی پس از بازی پرگل مقابل کامبوج به خبرنگار «ایران» گفت: «بازی خیلی خوبی بود و این دست بازی‌ها در تاریخ ثبت می‌شود و مایه غرور ملی است. سال‌ها بعد که به آرشیو مراجعه شود، این نتایج باعث افتخار ایران می‌شود. به نظرم بعد از اینکه کارلوس کی‌روش سر و شکل مناسبی به ساختار دفاعی ایران داد، به مربی‌ای نیاز داشتیم که در فاز حمله هم موفق باشیم. البته هنوز زود است که بخواهیم درباره تیم ملی نظر بدهیم. چون با تیم‌هایی بازی کرده‌ایم که نسبتاً ضعیف بوده‌اند ولی همین که آمار گلزنی‌مان را بالا برده‌ایم، نشان می‌دهد که تیم ما به کارهای هجومی علاقه دارد. ضمن اینکه دستیار ایرانی مارک ویلموتس یعنی وحید ‌هاشمیان، خودش از فورواردهای خوب تیم ملی در گذشته بوده است و می‌تواند به تیم ملی در فاز حمله کمک کند.»
او از حضور زنان در بازی با کامبوج ابراز خوشحالی کرد: «خیلی تبریک می‌گویم به بانوان عزیزی که توانستند این بازی را از نزدیک ببینند. به آنها دست مریزاد و خدا قوت می‌گویم. به نظر من این حق طبیعی آنهاست که از بازی جذاب فوتبال لذت ببرند. امیدوارم در آینده خانواده‌ها هم بتوانند به استادیوم بروند. پدر و دختر، زن و شوهر، خواهر و برادر و بهتر است این موضوع استمرار داشته باشد.»
نصرتی که سابقه بازی در پاس، پرسپولیس و تراکتور را در کارنامه دارد، درباره اینکه حضور خانم‌ها در بازی‌های لیگ چه تأثیری می‌تواند در آرام شدن جو ملتهب سکوها داشته باشد، چنین نظر داد: «به نظرم در خیلی موارد از جمله همین مسأله می‌توان به فرهنگی که ما ایرانی‌ها داریم، توجه کنیم. معمولاً هر جایی که خانم‌ها هستند، یکسری مسائل کاملاً رعایت می‌شود. در همه جا ممکن است گاهی ناهنجاری‌هایی به وجود بیاید ولی اگر استادیوم‌هایمان استاندارد شود و زیرساخت‌های مناسب را ایجاد کنیم، قطعاً شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود. این نه تنها برای بانوان است، بلکه برای کودکان‌مان هم خوب است که استادیوم‌های استاندارد داشته باشیم.»
او با اشاره به بازی تیم ملی برابر بحرین در سال 2005 یادآور شد: «قدم خانم‌ها در آن بازی هم مثل همین بازی با کامبوج برای تیم ملی خوش‌یمن بود و ما توانستیم به جام جهانی صعود کنیم. در آن بازی تعداد خانم‌ها کم بود و تعدادی از خانم‌های هنرمند و بازیگر آمده بودند. تیم ملی در بازی مقدماتی جام جهانی 2002 بازی را به بحرین واگذار کرده بود و آنها با پرچم عربستان خوشحالی کرده بودند و به همین خاطر حساسیت خاصی روی آن بازی برای بازیکنانی مانند مهدی مهدوی‌کیا، علی دایی و علی کریمی وجود داشت. قبل از آن بازی برانکو که سرمربی وقت تیم ملی بود، صحبت‌های جانانه‌ای برایمان انجام داد و با روحیه بالایی وارد زمین شدیم. اول بازی من به تیر زدم و با خودم گفتم که قسمت نیست که گل بزنم ولی خدا کمک کرد و بچه‌ها زحمت کشیدند و من توانستم گل بزنم. ضمن اینکه رئیس جمهور وقت (رئیس دولت اصلاحات) هم داخل استادیوم بود و روز ویژه‌ای برای فوتبال ایران رقم خورد.»
نصرتی درباره بازی پیش روی تیم ملی برابر بحرین گفت: «بحرین نسبت به آن سال‌هایی که ما بازی می‌کردیم، افت زیادی داشته ولی حساسیت‌هایی از قدیم برای بازی با این تیم وجود دارد. امیدوارم بچه‌ها بتوانند تمرکزشان را حفظ کنند و از منامه دست پر برگردند. به نظرم بازی راحت‌تری نسبت به گذشته با آنها داریم. بالاخره ما تیم اول آسیا هستیم.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد