hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > استفاده از سند دست نویس چه تبعاتی دارد؟

استفاده از سند دست نویس چه تبعاتی دارد؟

استفاده از سند دست نویس دارای تبعات متعددی است و اگر به نکات حقوقی آن توجه نداشته باشیم، مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورد.
اسناد و دست‌نوشته‌های عادی دارای مشکلات متعددی هستند و باید مراقب باشید تا در دام این اسناد قرار نگیرید.
اثبات اصالت این دسته از اسناد خود دارای مشکلات متعددی است و آن‌ها مرجع خطر پذیری هستند؛ به دلیل آن که بسیاری از این دست نوشته‌ها قابلیت جعل دارند باید اصالت نوشته عادی حتما توسط کارشناسان به اثبات برسد و البته این موضوع مشکلات متعددی دارد.
باید توجه داشته باشید و تا جای ممکن از اسناد دست نوشته دوری کنید و به‌ جای آن، سند خود را حتما در دفاتر اسناد رسمی به ثبت برسانید.
هنگامی که یک سند دست‌نوشته یا سند عادی به دادگاه ارائه می‌شود، دادگاه آن را به کارشناس مربوطه ارجاع می‌دهد، اما اگر کارشناس صلاحیت سند دست نویس را مورد تأیید خود قرار ندهد، سند در حکم سند جعلی می‌شود و در این زمان جرم حقوقی و کیفری ایجاد می‌شود.
بر اساس عرف و قانون کلیه تعمیرات اساسی خانه از جمله سیستم موتورخانه، آسانسور، ایزوگام وغیره بر عهده موجر است اما تعمیرات غیر اساسی خانه مانند تعویض قفل در یا پرداخت بهای آب، گاز، برق و به طور کلی شارژ ساختمان بر عهده مستاجر است.
مستاجر در چه صورت می‌تواند از موجر شکایت کند؟
موجر وظیفه دارد بر اساس قانون از مستاجر اجاره بها را دریافت کند و در قرار داد اجاره،  مستاجر باید قبل از تخلیه خانه یک اعلام کتبی چهارده روزه به موجر بدهد  و  حداقل یک ماه قبل به مستاجر مهلت تخلیه بدهد.
مستاجر وظیفه دارد کرایه خود را در زمان مشخص به موجر پرداخت کند و او در خانه‌ای مسکونی دارای حق و حقوق مخصوص به خود است اگر در هنگام تنظیم اجاره نامه انباری یا پارکینگ در قرار ذکر شده باشند موجر باید آن‌ها را در اختیار مستاجر قرار دهد در غیر اینصورت مستاجر می‌تواند از موجر شکایت کند.
قانون روابط موجر و مستاجر سال 1376 به تصویب رسید و بر اساس آن  اگر مستاجر خانه را در پایان مهلت قرار داد تخلیه نکند موجر می‌تواند از دادگاه بخواهد که خانه را تخیله کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد