hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کردستان| وضعیت قرمز فضای سبز

کردستان| وضعیت قرمز فضای سبز

شهر سنندج دارای فضای شهری نامناسبی است که موجب انتقاد شهروندان شده اما بعد از وعده‌های مختلف همچنان مشکل پابرجا مانده است. 

شهروندان از وضعیت فضای شهری در سنندج گلایه دارند

به گزارش مهر، شهردار سنندج در خصوص وضعیت فضای سبز سنندج گفت: طی دو سال اخیر 1.5 متر فضای سبز طی در سنندج افزایش‌یافته است. حشمت ا... صیدی از عملکرد خوب شهرداری در خصوص ایجاد فضای سبز در سنندج یادکرد و گفت: درست است هنوز به آنچه مطلوب است نرسیده‌ایم اما نسبت به گذشته پیشرفت خوبی داشته‌ایم. او با بیان اینکه ما ارتقا و نگهداری از فضای سبز را به‌طور ویژه در دستور کارداریم، اظهار داشت: نگهداری از فضای سبز نیروی متخصص و کمک مردم را می‌طلبد ولی متأسفانه کمبود نیرو داریم و فرهنگ‌سازی در این زمینه نیز باید سرعت بیشتری به خود بگیرد.

همچنین شرمین شریفی، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج با اشاره به روند رو به رشد فضای سبز سنندج، گفت: در زمینه ایجاد فضای سبز در سال ۹۶ حدود ۲۰ هزار مترمربع فضای سبز در نقاط مختلف شهر ازجمله شهرک بهاران، فرجه، تاناکورا و کیوان راه ایجادشده است و در سال ۹۷ حدود ۲۷ هکتار جنگل‌کاری توسط سازمان و حدود ۶۰ هزار مترمربع فضای سبز در سطح شهر صورت گرفته است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط سازمان و مناطق سعی برافزایش این سطح در سال ۹۸ هستیم. او با بیان اینکه در حال حاضر سرانه شهر سنندج با احتساب جنگل‌کاری‌های سطح شهر حدود ۶.۵ مترمربع است، ادامه داد: سعی بر آن است هرسال با برنامه‌ریزی صورت گرفته و افزایش سرانه شهر، به مقدار سرانه استاندارد نزدیک‌تر شویم. رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج در پاسخ به سؤالی در خصوص وضعیت نابه سامان فضای سبز نواحی منفصل شهری، اظهار داشت: با توجه به مکاتبات و پیگیری‌های صورت گرفته از طریق واحد املاک شهرداری تمامی نقاط با کاربری فضای سبز در نواحی منفصل شناسایی‌شده است و امیدواریم با حل مشکلات معارض که مشکل اصلی در نواحی منفصل است اقدامات لازم در جهت احداث فضای سبز در این نواحی صورت پذیرد. شریفی همچنین احداث فاز یک کمربند سبز نایسر، جنگل‌کاری‌های اخیر در فرجه، کوچکه رش و جنب هتل لاله را اقداماتی در جهت مقابله با آلودگی هوا و پدیده ریزگردها دانست و گفت: درختکاری و توسعه جنگل‌کاری در سطح شهر مهم‌ترین اقدام برای مقابله با آلودگی هوا و پدیده ریزگرد هاست. او یادآور شد: به علت محیط سخت شهر سنندج و کمبود سطح پارک‌ها و فضاهای تفرجی مردم به‌ناچار از فضاهای ترافیکی و بلوارها استفاده می‌کنند که با برنامه‌ریزی صورت گرفته در خصوص احداث پارک فرا منطقه‌ای و پارک‌های بزرگ‌مقیاس تا حدودی این مشکل قابل‌حل است. رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج در پاسخ به سؤالی در خصوص برنامه‌های شهرداری برای حفظ و نگهداری از فضای سبز و پارک‌های سطح شهر، افزود: این مورد به‌صورت مستمر توسط مناطق چهارگانه و با نظارت سازمان سیما منظر و فضای سبز در حال انجام است. شریفی اضافه کرد: در زمینه جلب مشارکت‌های مردمی نیز برنامه‌هایی چون برگزاری مراسم به مناسبت‌های مختلف ازجمله نهال‌کاری، احداث فضای سبز با همکاری مردم، واکاری جنگل‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف در زمینه احداث، توسعه و نگهداری فضای سبز، تهیه و نصب بنرهای آموزشی، بروشور و موشن گرافی در موضوعات مختلف ازجمله اقدامات سازمان در زمینه فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ فضای سبز است. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد