hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > بلیت‌فروشی پروازهای اربعین ایراد دارد

بلیت‌فروشی پروازهای اربعین ایراد دارد

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی ایران با انتقاد به شیوه‌ بلیت‌فروشی پروازهای اربعین، گفت: بلیت پرواز اربعین، کمیاب و دسترسی مردم عادی برای خرید این بلیت‌ها سخت شده است.

حرمت‌الله رفیعی گفت: معتقدم نرخی که برای پرواز اربعین تعیین کرده‌اند؛ مبلغ  دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان گران است. قبل از این نرخ‌گذاری، قیمت بلیت دو طرفه اربعین حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود. جدا از این اقدام، بلیت پروازها فقط در اختیار چند آژانس چارترکننده قرار گرفته است، حتی منِ آژانس‌دار نمی‌توانم این بلیت را راحت تهیه کنم، چه برسد به مردم عادی.
وی افزود: در جلسه‌ای که پیش از اربعین در سازمان هواپیمایی برگزار شد، قرار شد فروش بلیت پروازها با آژانس‌های دارای مجوز و سایت شرکت‌های هواپیمایی باشد و سایت‌های فروش آنلاین در بازه اربعین محدود شوند. طبق صحبت‌ها قرار بود این فروش توسط حدود سه هزار آژانس مسافرتی و خدمات هوایی انجام شود. حالا درست است که در سایت‌های اینترنتی فروش آنلاین نداریم، اما به همه آژانس‌های هوایی هم اجازه فروش بلیت پروازهای اربعین داده نشد.
او در پاسخ به این سوال که آیا مصوب شده بود همه آژانس‌های مسافرتی و هوایی (دارنده مجوز بند الف) فروش بلیت پروازهای اربعین را انجام دهند و یا این امکان فقط به یکسری آژانس و شرکت‌های هواپیمایی داده شد؟ گفت: طبق صحبتی که در جلسات سازمان هواپیمایی شده بود قرار شد آژانس‌های مجاز فروش داشته باشند اما حالا فقط یکسری آژانس چارترکننده این امکان را دارند. ما اعتراض‌های زیادی از مردم دریافت کرده‌ایم که بلیت پرواز اربعین را نتوانسته‌اند از این آژانس‌های محدود تهیه کنند.
مقصود اسعدی سامانی ـ دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ـ قبلا گفته بود: فروش بلیت پروازهای اربعین فقط از طریق آژانس‌های مجاز و سایت شرکت‌های هواپیمایی امکان‌پذیر است و  سایت‌های اینترنتی مجوز فروش پروازهای اربعین ندارند.
سازمان هواپیمایی کشوری اوایل مهرماه فهرستی از ۱۷ نماینده رسمی فروش بلیت پروازهای اربعین را منتشر کرده است. بلیت پرواز اربعین نیز حضوری و به تعداد محدود و در صورت داشتن اصل کارت ملی، اصل پاسپورت و کپی آن فروخته می‌شود. این دفاتر فروش در شهرهای تهران، اصفهان و مشهد مستقراند که با توجه به فروش حضوری، خارج از دسترس ساکنان همه شهرها هستند.
درحال حاضر «بلیت‌ رفت» تا نجف که در اختیار برخی از این آژانس‌ها قرار دارد، با قیمت مصوب (یک میلیون و یکصدهزار تومان) و از تاریخ ۲۴ مهرماه در دسترس است، اما بلیت «پرواز برگشت» به نرخ مصوب، نایاب شده است.
 به گفته این آژانس‌ها ظرفیت پروازهای برگشت تا پایان مهرماه تکمیل شده و برگشت زائرانی که هم‌اکنون برای خرید بلیت اقدام کنند به آبان‌ماه موکول می‌شود که قیمت آن از محدوده نرخ مصوب نیز خارج شده و طبق اطلاعات آژانس‌های فروشنده، نرخ آن در یک مسیر به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد. با این حساب هم‌اینک هر شخصی موفق شود بلیت رفت و برگشت عراق را تهیه کند قیمت آن به مرز سه میلیون تومان می‌رسد.
 از سویی در سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی از یک هفته پیش، برای پروازهای این مسیر در رفت و برگشت «ظرفیت تکمیل» اعلام شده است. تنها تاریخ آزاد برای خرید بلیت پرواز اربعین در برخی از این شرکت‌ها ۲۷ مهرماه ـ روز اربعین ـ است و ظرفیت پروازهای برگشت از چهارم آبان‌ماه برای فروش باز شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد