hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > علت افزایش ۱۴ تا ۴۰ درصدی نان در اصفهان؛ نرخ نان قیمت آنالیز شده‌ واقعی نیست

علت افزایش ۱۴ تا ۴۰ درصدی نان در اصفهان؛ نرخ نان قیمت آنالیز شده‌ واقعی نیست

رئیس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه نرخ افزایش یافته نان قیمت آنالیز شده‌ واقعی نیست، گفت: افزایش قیمت نان باتوجه به شرایط مردم مطلوب است ولی نانوایان اعتراض دارند.

رسول جهانگیری ، در رابطه با اقدامات اخیر کمیسیون تنظیم بازار کشور پیرامون قیمت نان، اظهار داشت: باتوجه به افزایش هزینه‌های تمام‌شده‌ قیمت نان و عدم نرخ‌گذاری طی 5 سال گذشته، در نهایت کمیسیون تنظیم بازار و کمیته آرد و نان کشور مصوب کرد که هر استان بنا به فراخور و آنالیز تخصصی قیمت نان، این قیمت ‌را براساس میزانی که هست افزایش بدهد.

وی ادامه داد: کمیسیون تنظیم بازار و کمیته آرد و نان اصفهان هم تصمیم به افزایش قیمت گرفت و در آخر با انجام کارشناسی‌های ویژه قیمت آنالیز تمام‌شده‌ انواع نان در این کمیسیون‌ها ارائه شد که موارد آنالیز شده به‌دلیل قیمت‌های بسیار زیاد اصلاً قابل اجرا نبود، نهایتاً حداقل‌ها در نظر گرفته شده و افزایش 14.5 تا 40درصدی نان ابلاغ شد که قانونی بوده و مورد تایید بازرسان تغییرات وزارت صنعت و معدن و بازرسی اصناف ‌هم هست.

رئیس اتاق اصناف اصفهان علت افزایش قیمت نان ‌را بالا رفتن هزینه‌های جانبی دانست و گفت: علت افزایش‌ قیمت نان، افزایش هزینه‌های جانبی ازجمله اجاره‌بها، هزینه‌های عوامل انرژی، بیمه‌ و حقوق کارگران و سایر موارد بوده ‌است که همه‌ این موارد لحاظ شده ولی بازهم قیمت تمام شده‌ نان، قیمت آنالیز شده‌ واقعی نیست و فقط حداقل‌ها در نظر گرفته شده است.

وی از افزایش متفاوت قیمت انواع نان خبر داد و اظهار داشت: در نان‌های یارانه‌پز مانند نان تافتون افزایش 40 درصدی و در قسمت آزادپز مانند نان بربری و سنگک افزایش قیمت 14.5 درصدی صورت گرفته است.

جهانگیری با اشاره به نارضایتی نانوایان تصریح کرد: به‌دلیل اینکه شرایط و وضعیت مردم‌ هم درنظر گرفته شده‌ است، آرامش نسبی را بین نانوایان برقرار کرده‌ایم اما قیمت تمام ‌شده برای نانوایان بیشتر از این بوده و برای درنظر گرفتن شرایط مردم، از حق نانوایان کم شده‌ است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد