hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تشخیص مصرف داروهای افیونی از روی تنفس

تشخیص مصرف داروهای افیونی از روی تنفس

محققان آمریکایی آزمایش تنفسی ابداع کرده‌اند که می‌تواند سطوح مصرف داروهای افیونی را در تنفس فرد تشخیص دهد.
به گزارش پایگاه اینترنتی نیواطلس، تنها روش موجود برای تشخیص سطوح مصرف داروهای مواد افیونی، از روی آزمایش نمونه خون است اما این رویه به زودی با یک روش بسیار کمتر تهاجمی جایگزین می‌شود زیرا محققان آزمایشی ابداع کرده‌اند که از روی تنفس فرد می‌تواند این کار را انجام دهد. 
در این آزمایش که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا - داویس در آمریکا ابداع شده است؛ ابتدا فرد در یک دستگاه جمع‌آوری نمونه تنفس، می‌دمد؛ قطرات تنفس در این دستگاه متراکم و سپس منجمد می‌شود تا حدی که بتواند در یک طیف‌سنج جرمی در آزمایشگاه قرار گیرد. این دستگاه می‌تواند هم مواد مخدر و هم متابولیت‌ها (ترکیباتی که توسط بدن در حین تجزیه مواد مخدر تولید می‌شود) را تشخیص دهد.
محققان برای آزمایش این فناوری از شش بیمار مبتلا به دردهای مزمن استفاده کردند؛ این بیماران داروهایی مانند مورفین و هیدرومورفون تزریق می‌کردند و به آنها دوزهای خوراکی از اکسیکودون داده می‌شد. محققان سطح متابولیت مواد افیونی آنها را از طریق هر دو روش نمونه خون و آزمایش تنفس بررسی کردند و ارقام حاصل از نتیجه این دو آزمایش بسیار مشابه بود.
محققان اکنون در حال برنامه‌ریزی آزمایش این فناوری بر روی تعداد بیشتری از بیماران هستند. در نهایت، امید می‌رود که از این آزمایش برای بررسی دوز صحیح دارو توسط بیمار و یا تشخیص افرادی که به صورت غیر قانونی مواد افیونی مصرف می‌کنند، استفاده شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد