hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > حجم ذخیره آب سد زاینده‌رود به ۴۵۳ میلیون مترمکعب رسید

حجم ذخیره آب سد زاینده‌رود به ۴۵۳ میلیون مترمکعب رسید

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه حجم آب مخزن سد زاینده‌رود به ۴۵۳ میلیون مترمکعب رسید، گفت: پاییز امسال شاهد شرایط آب و هوایی و بارش نرمالی خواهیم بود.

حسن ساسانی  اظهار داشت: طبق اعلام هواشناسی، پاییز امسال شاهد شرایط آب و هوایی و بارش نرمالی خواهیم بود.

وی بیان کرد: باتوجه به فرا رسیدن سال آبی جدید که از آغاز شش‌ ماه دوم سال شروع شده است باید درخصوص توزیع آب برای کشت پاییزه کشاورزان تصمیم‌ گیری‌های لازم انجام می‌گرفت که آب به صورت عادلانه بین کشاورزان تقسیم بشود.

معاون حفاظت و بهره‌ برداری شرکت آب منطقه‌‌ای اصفهان تصریح کرد: برای توزیع آب کشاورزان تقاضای جلسه‌ای در این خصوص کرده‌ایم تا علاوه بر حل مشکلات آبی در جلسه شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود پاسخگوی انتقادات اعلام شده باشیم.

وی همچنین با توجه به اعتراضات گذشته کشاورزان غرب و شرق استان به کمبود آب برای کشاورزان گفت: خوشبختانه با توزیع آب مناسب برای کشاورزان هیچ اعتراضی از سوی آنان نداشته‌ایم و از رضایت آنان خوشحال هستیم.

ساسانی عنوان کرد: تصمیم‌های گرفته شده بر آن است که بعد از تأمین آب کشاورزان که خوشبختانه درحال انجام است حقابه‌ای را برای تالاب گاوخونی درنظر بگیریم که با بارندگی‌های انجام گرفته این آب به سوی تالاب روانه شد.

وی ادامه داد: درحال حاضر نمی‌توان انتظار داشت که حقابه تالاب گاوخونی به طور کامل تامین شود زیرا مسیر سد تا تالاب رودی طولانی و خشک است.

معاون حفاظت و بهره‌ برداری شرکت آب منطقه‌‌ای اصفهان گفت: ورودی مخزن سد زاینده رود درحال حاضر 18 متر مکعب برثانیه و خروجی آن 32 متر مکعب برثانیه است که برای مصارف شرب استفاده می‌شود و حجم آب مخزن سد 453 میلیون مترمکعب هست.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد