hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > حمایت از شرکت‌های خلاق حوزه اسباب بازی شتاب می‌گیرد

حمایت از شرکت‌های خلاق حوزه اسباب بازی شتاب می‌گیرد

ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف و حمایت از شرکت‌های خلاق حوزه اسباب بازی، به افزایش سهم تولیدکنندگان ایرانی در این حوزه کمک می‌کند.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آموزش‌های ارائه شده به کودک و ابزارهای مورد استفاده او به‌ ویژه اسباب‌بازی، از جمله منابع شکل‌گیری در هویت فرهنگی هستند. هر اسباب‌بازی حاوی پیامی است که می‌تواند به نقش بستن باورها و ارزش‌ها در ذهن کودک کمک کند، با ورود این پیام‌ها نظام فکری، شخصیتی و هویتی کودک و به تبع آن جامعه شکل می‌گیرد.
از این‌رو با توجه به نقش مهم بازی و اسباب‌بازی در انتقال ارزش‌ها و فرهنگ جوامع، امروزه اسباب‌بازی به عنوان یک رسانه مطرح می‌شود. بازی شادترین و سازنده‌ترین فعالیتی است که کودکان در طول دوران کودکی انجام می‌دهند.
ایجاد فضای حمایتی از ایده‌پردازان ایرانی، ترویج و توسعه‌ خلاقیت و نوآوری در صنعت اسباب‌بازی، اعتبار بخشی به فعالیت‌های محققان حوزه اسباب‌بازی، گسترش ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی، شناخت اولویت‌های مهم صنعت اسباب‌بازی و هم‌افزایی سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی برای شناسایی و حل مسائل و مشکلات صنعت اسباب‌بازی، از جمله مواردی است که نهادهای متولی به آن اهتمام دارند.
محمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری با تاکید بر اینکه  نیازمند ساخت یک زیست‌بوم در صنایع خلاق و فرهنگی هستیم، افزود: وقتی یک انیمیشن تولید می‌شود، سپس عروسک‌ها، لباس کودک، خمیردندان و مسواک، روتختی و غیره به ترتیب به بازار عرضه می‌شود، این اتفاق را می‌توان یک هم‌افزایی میان زیربخش‌های حوزه صنایع فرهنگی دانست.
وی بیان کرد: درحال حاضر  بر اساس برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق، برخی برنامه‌های حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور این حوزه صورت می‌پذیرد که از آن جمله می‌توان به برگزاری رویدادهای ایده پردازی در راستای توسعه محتوا، حمایت از بسته‌های تبلیغی و ترویجی و حمایت از حضور در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی اشاره کرد.
نیری بیان کرد: هم اکنون برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق، لیست ۷۶ شرکت خلاق در حوزه تولید اسباب بازی را با قریب ۲۰۰  محصول تولید شده، ارائه کرده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد