hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > مواد غذایی که نباید با معده خالی خورد

مواد غذایی که نباید با معده خالی خورد

مصرف این نوشیدنی‌ها با معده خالی از آنجا که با شکر تصفیه شده پر شده‌اند، میل شما را به پرخوری در طول روز افزایش داده و باعث ایجاد التهاب در بدن میشوند.

 اینکه چه زمانی یک مواد غذایی را بخوریم، در نوع خود برای سلامتی شما حایز اهمیت است. این مطلب به شما کمک می‌کند که باید‌ها و نباید‌ها در مصرف مواد غذایی در اصطلاح عمومی با "شکم خالی" را بدانید.
آبمیوه‌های حاوی شکر: مصرف این نوشیدنی‌ها با معده خالی از آنجا که با شکر تصفیه شده پر شده‌اند، میل شما را به پرخوری در طول روز افزایش داده و باعث ایجاد التهاب در بدن میشوند.

گوجه فرنگی: اگر از ریفلاکس معده یا زخم معده رنج می‌برید، قطعا نباید گوجه فرنگی را به وعده صبحانه خود اضافه کنید. گوجه فرنگی حاوی اسید تانیک است که میزان اسیدیته معده شما را افزایش داده و علائم تان را وخیم‌تر می‌کند.

چای و قهوه: مصرف این دو نوشیدنی در وعده‌ای که هنوز معده شما خالی است، باعث تهوع و درد معده می‌شود. نوشیدن قهوه با معده خالی علائم گاستریت و ریفلاکس را تا حد زیادی تشدید می‌کند.

مرکبات: خاصیت اسیدی دارند و مصرف آن‌ها با معده خالی، اسیده معده را به مقدار بسیار زیادی افزایش داده و روی عشای مخاطی معده اثر نامطلوبی گذاشته و منجر به نارحتی‌های گوارشی و استفراغ می‌شود. به همین دلیل هم توصیه می‌شود آب پرتقال، را با شکم خالی مصرف نکنید و پیش از خوردن آنها، حتما لقم‌های نان یا بخشی از صبحانه را میل کنید.


نوشیدنی‌های سرد: اگر با معده خالی انواع نوشیدنی‌های سرد مصرف کنید، سرمای آن معده و روده‌ها را تحریک کرده و باعث انقباض آن‌ها می‌شود. این انقباض‌ها پس از مدتی، بدن را به سمت اختلال در واکنش‌های شیمیایی آنزیمی متفاوت پیش برده و موجب بیماری‌های دستگاه گوارش می‌شود.

موز: موز غنی از منیزیم است. خوردن موز با معده خالی، به شدت و به طور ناگهانی مقدار منیزیم در بدن را افزایش داده و منجر به به هم خوردن تعادل بین منیزیم و کلسیم در خون فرد می‌شود، و ممکن است اثرات بازدارنده‌ای روی قلب و عروق داشته و در نهایت سلامت انسان را به خطر اندازد.

ماست: خوردن ماست با معده خالی، در بدن واکنش ایجاد می‌کند. بهترین کار مصرف آن، دو ساعت پس از شام یا قبل از خواب است. این روش نه تنها باعث طراوت بدن و بهبود هضم غذا شده، بلکه می‌تواند یبوست را نیز برطرف سازد.

آدامس جویدن: هنگامی که آدامس می‌جوید، اسید‌های معده ترشح می‌شوند و می‌توانند پرز‌های معده را از بین ببرند. جویدن طولانی مدت آدامس به مشکلاتی همانند ورم و التهاب معده منجر می‌شود.

دارو‌های مسکن: این کار باعث می‌شود در بلند مدت مشکلات گوارشی برای فرد ایجاد شود.

مواد غذایی که خوردن آن با شکم خالی مفید است:

تخم مرغ: شما باید این ماده غذایی را با معده خالی مصرف کنید تا در طول روز احساس گرسنگی به سراغ تان نیاید.

زغال اخته: کم کالری و غنی از مواد مغذی برای تعادل فشار خون، بهبود متابولیسم و بهبود سطح حافظه است.

هندوانه: این میوه خوشمزه علاوه بر این که مقادیر زیادی آب را در خود جای داده، غنی از لیکوپن است و سلامت قلب و عروق و سلامت چشم شما را تا حد زیادی تضمین می‌کند.

آجیل: هیچ غذایی مانند آجیل برای مصرف با معده خالی مفید نیست. انواع آجیل حاوی پروتئین و چربی‌های سالم است که منجر به کاهش اسید معده و پیشگیری از زخم معده می‌شود.

فرنی: مصرف این گزینه غذایی در وعده صبح باعث احساس سیری طولانی مدت می‌شود و در بین بردن سموم بدن و افزایش باکتری‌های خوب روده موثر است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد