hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > رضا کیانیان: نقشم در «شهرزاد» به زندگی بیجه شباهت داشت

رضا کیانیان: نقشم در «شهرزاد» به زندگی بیجه شباهت داشت

رضا کیانیان از جذابیت های سوینا برای توضیح صحنه های یک فیلم یا اتفاق برای نابینایان گفت.

رضا کیانیان از جذابیت های سوینا برای توضیح صحنه های یک فیلم یا اتفاق برای نابینایان گفت.

رضا کیانیان بازیگر عرصه سینما و تلویزیون، اخیرا توضیح دار کردن فیلم «قصر شیرین» به کارگردانی رضا میرکریمی را در اکران ویژه نابینایان این فیلم که توسط سوینا برگزار شده بود، بر عهده داشت.
وی در گفتگو با رادیو سوینا تجربه خود از صوتی کردن «قصر شیرین» را این چنین توضیح داد: بیشترین فعالیت من در عرصه سینما است و دوست دارم همه مخاطبانی که فیلم را مشاهده می کنند متوجه همه صحنه‌های فیلم و موضوع آن بشوند. خوشحالم که حالا با توضیح دار کردن صحنه های بدون دیالوگ، مخاطبان نابینا نیز می توانند تماشاگر فیلم ها باشند.
این بازیگر سینما فیلم «قصر شیرین» ساخته میرکریمی را فیلمی با ظرافت بسیار زیاد دانست و گفت: این فیلم را دوست دارم و داستان خوبی دارد. همچنین چند جایزه بین المللی دریافت کرده است و با ظرافت بسیار زیادی کارگردانی شده است که از عهده کارگردانی چون میرکریمی برمی آید.
کیانیان در بخشی از این گفتگو درباره نقش خود در سریال نمایش خانگی «شهرزاد» نیز اظهار کرد: نقش من در این سریال بسیار نقش منفی و ترسناکی بود. با آقای فتحی صحبت کردم تا تناقض هایی در این شخصیت ایجاد کند و داستان‌هایی از کودکی او گفته بشود.
وی ادامه داد: می خواستم اینگونه برای مخاطب چالشی ایجاد شود که آیا این شخص آدم منفی است یا از جامعه و مشکلات تاثیر گرفته است. این شخصیت را بر اساس زندگی قاتل سریالی بچه ها، به نام بیجه در نظر گرفتیم که در دادگاه قاضی با شنیدن داستان زندگی این شخص، در اعلام حکم اعدام او دچار تردید شده بود.
این بازیگر سینما در پایان بیان کرد: قصد داشتیم تا با ایجاد چنین شخصیتی در فیلم، مخاطب متوجه بشود که نباید زود قضاوت کند و قضاوت خود را به تعویق بیاندازد و به جای قضاوت سریع کمی فکر و تامل کند.
سوینا، سینمای ویژه نابینایان است که علاوه بر اکران فیلم های مناسب این قشر، رادیو سوینا را نیز تدارک دیده و همچنین به برگزاری جلسات نقد کتاب صوتی نیز می پردازد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد