hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > انتظارات به گونه‌ای است که انگار قهرمانی وظیفه است

انتظارات به گونه‌ای است که انگار قهرمانی وظیفه است

بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی آسیا به میزبانی تهران برگزار شد و تیم ملی والیبال ایران برای سومین بار در تاریخ برگزاری این مسابقات بر سکوی قهرمانی ایستاد.
علاوه بر قهرمانی، تیم ملی در بخش انفرادی هم به عناوینی دست یافت و سیدمحمد موسوی عنوان بهترین مدافع، امیر غفور بهترین قطر پاسور و سعید معروف بهترین پاسور را از آن خود کردند. حالا والیبالیست‌های کشورمان جام جهانی و انتخابی المپیک 2020 را در پیش دارند و باید در این دو رویداد مهم حضور یابند.
محمد موسوی، مدافع وسط تیم ملی والیبال به خبرنگار «ایران» گفت: «همان طور که پیش بینی می‌شد، قهرمان آسیا شدیم. انتظارات به گونه‌ای است که انگار قهرمانی در آسیا وظیفه ماست و هر نتیجه دیگری، نتیجه بدی است. به هر حال این مسابقات به خوبی برای ما تمام شد و خدا را شکر می‌کنیم که توانستیم هوادارانی که در داخل سالن حضور داشتند و هوادارانی که ما را از تلویزیون تماشا می‌کردند، خوشحال کنیم. علاوه بر این یک افتخار دیگری هم به افتخارات ما اضافه شد.»
او تأکید کرد: برخلاف اظهارنظرها نباید با این قهرمانی صعود به المپیک 2020 را قطعی دانست:«این قطعی بودن فشاری است که روی تیم وارد می‌کند. ما خودمان هم چنین نظری داریم اما ورزش به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست و ممکن است که در جریان یک بازی اتفاقات عجیبی رخ دهد و بازی برگردد. اگر در یک بازی بچه‌ها سرحال نباشند و حریف خیلی خوب باشد ممکن است اتفاقات دیگری رقم بخورد.تیم‌های آسیایی پیشرفت خیلی خوبی داشته‌اند و مثل 3،4 سال پیش نیست که ما از پیش برنده باشیم. تیم‌های آسیایی به ما نمی‌بازند و ما باید آنها را ببریم. شانس اول صعود به المپیک هستیم و 90 درصد حضورمان در المپیک توکیو قطعی است و ان‌شاءالله این اتفاق در چین خواهد افتاد.»
موسوی درخصوص شکست تیم ملی در مرحله نخست مسابقات مقابل استرالیا بیان داشت: «همه تیم‌های آسیایی جلوی ما انگیزه‌شان چند برابر می‌شود. کلاس تیم ایران بالاتر از آسیاست و همان طور که ما مقابل تیم‌های قدرتمندی همچون امریکا، روسیه و برزیل با انگیزه بالا ظاهر می‌شویم، تیم‌های آسیایی هم چنین انگیزه‌ای برابر تیم ملی ایران دارند. ما با آمادگی صددرصدی از نظر ذهنی به مصاف استرالیا نرفتیم و دو بازیکن مصدوم هم داشتیم. از نظر من باخت مقابل استرالیا خیلی بموقع بود. اگر در آن بازی شکست نمی خوردیم ممکن بود فینال از استرالیا ببازیم. ما با این تیم 2 بازی تدارکاتی برگزار کردیم و هر دو بازی را خیلی راحت بردیم و با ذهنیت پیروزی در بازی اول مقابل استرالیا ظاهر شدیم. آن باخت باعث شد تا به خودمان بیاییم و با تمام توان در فینال مقابل استرالیا ظاهر شویم.»
 بازیکن دزفولی والیبال که به عنوان بهترین مدافع روی تور مسابقات انتخاب شد در پاسخ به این سؤال که برای چندمین بار به این عنوان دست یافتی؟ افزود: «حقیقتاً نمی‌دانم که این چندمین عنوان من است و حتی تعداد بازی‌های ملی‌ام را نمی‌دانم (باخنده). اما قطعاً تلاش می‌کنم که در مسابقات پیش رو هم به این عنوان دست یابم. جام جهانی هر 4 سال یکبار برگزار می‌شود و از نظر من جام جهانی مسابقات به دردنخوری است. جام جهانی اضافه کاری است و نمی‌دانم FIVB برای چه این مسابقات را در برنامه گذاشته چون تیم‌ها بازی‌های ملی زیادی پشت سرگذاشته اند و چند ماه در اردو بوده اند و فشار زیادی را تحمل   کرده اند. در جام جهانی یک تیم 11 بازی سنگین در 15 روز باید برگزار کند و فکر نمی کنم هیچ رشته ای این تعداد مسابقه را در مدت زمان فشرده برگزار کند. در طول این مسابقات و در زمان استراحت باید تیم‌ها به شهر دیگری بروند. مسابقات سنگینی است و بازیکن باید پس از جام جهانی یک ماه ریکاوری کند تا بدنش به فرم ایده‌آل برگردد. به این دلیل این مسابقات به هیچ وجه مسابقات خوبی نیست و فقط جنبه مالی دارد که آن هم به بهانه تحریم، چیزی به بازیکنان تیم ملی نمی رسد. ما در این سال‌هایی که بازی می‌کنیم و از درآمدی که خودمان به دست آورده‌ایم هم پولی دریافت نکرده‌ایم.»
او در پاسخ به این سؤال که واقعاً هیچ پولی از سوی فدراسیون جهانی به فدراسیون والیبال پرداخت نمی‌شود؟ بیان داشت: «من شنیده‌ام که فدراسیون ایران بخش اعظم آن درآمد را صرف بدهی‌های خود می‌کند اما به ما می‌گویند که به دلیل تحریم هیچ پولی در اختیار فدراسیون قرار نمی‌گیرد.» رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در مصاحبه ای گفته بود:«والیبال با فوتبال رقابت می‌کند و فکر می‌کنم اگر ما روی والیبال سرمایه گذاری داشته باشیم، والیبال می‌تواند رقیب جدی فوتبال شود.» واکنش موسوی به اظهارنظر صالحی امیری چنین است:«بحث فوتبال با سایر رشته‌ها جداست و به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. فوتبال در دنیا حرف اول را می‌زند و طرفداران تیفوسی دارد. با این حال، طرفداران والیبال در ایران خیلی زیاد هستند و ایران بیشترین طرفدار را در کل دنیا دارد. به نظرم فاصله هواداران فوتبال و والیبال در کشورمان خیلی کم است اما مقایسه کردن این دو رشته اشتباه است.»
چهاردهمین دوره جام جهانی والیبال از ۹ تا ۲۳ مهر در ژاپن برگزار می‌شود. این درحالی است که گفته می‌شود محمدموسوی در این مسابقات تیم ملی را همراهی نخواهد کرد. او با تأیید این موضوع گفت:«قرار شده در جام جهانی با تیم اعزام نشوم و استراحت کنم تا با آمادگی ذهنی و جسمی بیشتری تیم را در مسابقات انتخابی المپیک همراهی کنم.» گفتنی است، 8 تیم برتر آسیا از 17 تا 22 دی در چین به مصاف هم می‌روند و تیم قهرمان سهمیه المپیک 2020 را کسب خواهد کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد