hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > دندان ۷۳ درصد کلاس اولی‌ها سالم نیست

دندان ۷۳ درصد کلاس اولی‌ها سالم نیست

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اعلام آغاز طرح سنجش کلاس‌ اولی‌ها از ۱۰ تا حداکثر 15 روز آینده اظهار کرد: هزینه سنجش برای هر نوآموز ۲۵ هزار تومان است و در مناطق عشایری ثبت‌نام به صورت رایگان انجام می‌شود .
 مجید قدمی همچنین با بیان این که دندان 72.7 درصد کلاس اولی‌ها سالم نیست ، افزود: ۵ درصد کلاس اولی‌ها چاقی مفرط ، 1.5 درصد لاغری مفرط و ۴ دهم درصد کوتاهی قد شدید دارند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور روز گذشته در نشستی خبری اعلام کرد: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از ۱۰ تا ۱۵ روز آینده آغاز می‌شود و به استان‌ها اجازه داده شده است با توجه به ظرفیت و شرایط، طرح را اجرا کنند. قدمی با بیان این که طرح سنجش تا پایان شهریورماه ادامه دارد، افزود: پیش بینی می‌کنیم یک میلیون و 500 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در طرح سنجش شرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: انجام ارزش یابی و سنجش سلامت، شرط ثبت نام است. والدین به مدرسه نزدیک محل سکونت خود مراجعه می‌کنند و ثبت نام اولیه را انجام می دهند و از آن طریق به نزدیک ترین پایگاه سنجش ارجاع می‌شوند، اگر والدین در تاریخ یاد شده مراجعه نکنند، جریمه‌ای برای آن ها منظور می‌شود. علاوه بر این، چنان چه کارت واکسیناسیون ناقص باشد ، والدین باید برای تکمیل آن اقدام کنند. به گفته وی سال گذشته واکسیناسیون ۳۲ درصد نوآموزان ناقص بود که به مراکز بهداشتی ارجاع شدند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان این که اگر همکاران ما مشکوک به مشکل بینایی، شنوایی، هوشی و... کودک باشند به صورت تخصصی او را دوباره ارزیابی می کنند، اظهار کرد: اگر در مرحله دوم نیز اختلالی تشخیص داده شود، در صورت وجود شرایط ویژه مانند اختلالات ذهنی به مدرسه استثنایی ارجاع می‌شوند و اگر دارای اختلال جسمی- حرکتی، بینایی، شنوایی و مانند آن باشند به انتخاب والدین می‌توانند در قالب طرح فراگیر به مدارس عادی وارد شوند. معاون وزیر آموزش‌ و پرورش ادامه داد: سال گذشته یک میلیون و 500 هزار دانش‌آموز کلاس اولی سنجش شدند که ۷۲ درصد سابقه آموزش‌ قبل از دبستان داشتند. وی ادامه داد: ۶ درصد کلاس اولی‌ها چپ دست هستند و واکسیناسیون ۶۸ درصد کامل بوده است؛ ضمن این که والدین ۲۱.۸ درصد دانش‌آموزان نسبت فامیلی دارند. قدمی گفت: ۵ درصد کلاس اولی‌ها یعنی ۷۴ هزار و ۴۱۷ نفر چاقی مفرط و ۱.۵ درصد یعنی ۲۴ هزار و ۳۶۵ نفر لاغری مفرط و ۴ دهم درصد نیز یعنی حدود ۹ هزار نفر کوتاهی قد شدید دارند. دندان ۷۲.۷ درصد کلاس اولی‌ها سالم نیست ضمن آن که هزار و ۴۶۸ نفر دیرآموز شناسایی و هشت هزار و 737 کلاس اولی به مدارس استثنایی و ۱۶۹۵ نفر به سیستم آموزش تلفیقی ارجاع شدند. وی درباره دانش‌آموزان اوتیسم توضیح داد: اگر دانش‌آموز اوتیسم بدون مشکل هوش باشد به مدارس عادی ارجاع می‌شود و اگر مشکل کم‌هوشی داشته باشد، در مدارس استثنایی تحصیل می‌کند که هم اکنون ۲۱۱۷ دانش‌آموز اوتیسمی در مدارس استثنایی داریم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که متاسفانه در کشور با پدیده پنهان سازی فرزندان معلول توسط برخی خانواده ها روبه رو هستیم، اظهار کرد: معتقدیم آمار حضور دانش آموزان در مدارس استثنایی باید بیش از ۱.۵ برابر آمار فعلی باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد