hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > از پرواز پرنده قابوس تا رسیدن هیولا به خانه آخر

از پرواز پرنده قابوس تا رسیدن هیولا به خانه آخر

در هفته گذشته اتفاقات مختلفی در فرهنگ و هنر افتاد که می توانید در ادامه آن را مرور کنید.
به گزارش ایمنا، این هفته اتفاقات مهمی در دنیای هنر هفتم افتاده است. همچنین ترمیم و ثبت آثار ملی از رخداد های مهم این هفته بوده است.
هیولا به خانه آخر رسید
شبنم مقدمی، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، که این روزها با سریال هیولا مهمان خانه‌های ایرانیان است، در صفحه شخصی خود خبر از زمان توزیع قسمت آخر سریال هیولا در روز دوشنبه ٢٥ شهریور ماه داده است.
پرستوییِ پسر نیز مقابل دوربین رفت
با شروع تصویربرداری سریال «هم گناه»، بهروز پرستویی مقابل دوربین مصطفی کیایی قرار گرفت و برای اولین بار به ایفای نقش پرداخت. این نخستین تجربه بازیگری بهروز پرستویی ـ فرزند پرویز پرستویی ـ است که حالا با ایفای نقش در کاراکتر جوانی پدر، آن را پشت سر می‌گذارد. همچنین علاوه بر ایفای نقش بهروز پرستویی در کاراکتر جوانی‌های پدر، درنا مدنی فرزند رویا تیموریان نیز در نقش جوانی‌های مادر در این پروژه مقابل دوربین قرار گرفته است.
سه عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری منصوب شدند
رئیس جمهور در حکمی سه عضو «شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری» را منصوب کرد. سید محمدصادق خرازی، محمدحسین ایمانی خوشخو و غلامحسین شافعی بنا به پیشنهاد وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عضویت «شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری» منصوب شدند. 
"شماره ٢٩" جلوی دوربین رفت
فیلم بلند داستانی "شماره ٢٩"، به نویسندگی و کارگردانی هادی رحیمی خواص جلوی دوربین رفت. این فیلم با مضمونی ورزشی، روایتگر علاقه نوجوانان به فوتبال و جذابیت های این ورزش است و برای حضور در جشنواره‌های معتبر فیلم‌های ورزشی و همچنین جشنواره فیلم کودک و نوجوان آماده می‌شود.
وزیر میراث فرهنگی ابلاغ کرد؛ ثبت ملی ۶ روستا در کرمانشاه
علی اصغر مونسان  وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌ای خطاب به هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، مراتب ثبت ملی بافت شش روستا را در این استان ابلاغ کرد. این روستاها شامل بافت روستای نجار واقع در استان کرمانشاه، شهرستان پاوه، بخش مرکزی، دهستان هولی، روستای نجار با شماره ثبت در فهرست آثار ملی ایران:‌ ۳۲۵۴۷؛ بافت روستای شرکان واقع در استان کرمانشاه، شهرستان پاوه، بخش نوسود، دهستان سیروان، روستای شرکان با شماره ثبت در فهرست آثار ملی ایران:‌ ۳۲۵۴۸؛ بافت روستای هجیج واقع در استان کرمانشاه، شهرستان پاوه، بخش نوسود، دهستان نسود، روستای سیروان با شماره ثبت در فهرست آثار ملی ایران:‌ ۳۲۵۴۹؛ بافت روستای داریان واقع در استان کرمانشاه، شهرستان پاوه، بخش مرکزی، دهستان هولی، روستای داریان؛ بافت روستای نروی واقع در استان کرمانشاه، شهرستان پاوه، بخش مرکزی، دهستان سیروان، روستای ناو، شماره ثبت در فهرست آثار ملی ایران: ۲۳۵۵۱؛ بافت روستای بش‌ناوخاص واقع در استان کرمانشاه،‌ شهرستان ثلاث باباجانی، بخش مرکزی، دهستان خانه‌شور، بش‌ناوخاص، با شماره ثبت در فهرست آثار ملی ایران: ۲۲۵۵۲ است.
"پرنده قابوس" بر فراز گنبد کاووس
عبدالمجید نورتقانی سرپرست پایگاه میراث جهانی گنبد قابوس، در پی انتشار گسترده خبر روییدن گیاهان و بوته‌های مختلف بر قسمت بالایی دیواره برج گنبد قابوس، با بیان اینکه روییدن گیاهان و بوته‌ها بر گنبد قابوس از سال‌های دور وجود داشته است از ساخت رباتی با عنوان «پرنده قابوس» توسط متخصصان داخلی با کاربرد بوته‌زدایی و انجام کارهای مرمتی خبر داد و گفت: این ربات مدل‌سازی شده و ساخت آن به‌زودی آغاز و برای پاکسازی علف‌های هرز برج گنبد کاووس بلندترین برج آجری جهان دست بکار می شود.
جشنواره ملی شعر دانشجویی رونمایی شد
نخستین جشنواره ملی شعر دانشجویی با برگزاری نشستی با حضور اعضای شورای سیاست‌گذاری به‌طور رسمی کلید خورد. در نشست جشنواره ملی شعر دانشجویی که به میزبانی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار شد، پوستر، لوگو، سایت و جدول رویدادهای کشوری این جشنواره رونمایی شد. این جشنواره در طول دو نیم سال تحصیلی پیش رو برگزار می‌شود و اردوی گردهمایی برگزیدگان آن نیز تابستان سال ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد