hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > ملی پوشان ایران هم‌لباس با کوروسیکا و تانزانیا

ملی پوشان ایران هم‌لباس با کوروسیکا و تانزانیا

در بازی بین دو تیم ایران و هنگ کنگ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت های ۲۰۲۳ چین یک نکته جالب در لباس های بازیکنان دو تیم و برند تولید کننده آن وجود داشت.
به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب دور دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت های ۲۰۲۳ چین نخستین بازی خود را مقابل هنگ کنگ برگزار کرد و با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید. یکی از نکات این بازی که چندان به چشم نیامد و دیده نشد، برندی بود که دو تیم برای البسه خود استفاده می‌کردند.
هنگ کنگ تیم رده ۱۳۹ رنکینگ فیفا، کمپانی معتبر نایکی را به عنوان برند لباس خود می‌دید و در سوی مقابل برند آلمانی آل‌اشپورت مسئولیت تهیه لباس های تیم ملی ایران را بر عهده داشت. لباس هایی که کیفیت و طراحی آن در چند وقت اخیر مورد انتقاد شدید اهالی رسانه کارشناسان قرار گرفته است. این تفاوت بین تیم اول آسیا و هنگ کنگ یکی از نکات تامل برانگیز و آزاردهنده در این مسابقه بود.
اما داستان اسپانسر سه تیم دیگر گروه تیم ملی ایران هم جالب توجه است. تیم ملی عراق از کمپانی ایتالیایی جیووا استفاده می‌کند. برندی که پیش از این در فوتبال ایران هم حضور داشت و حرف و حدیث های زیادی پیرامون آن وجود داشت. تیم ملی بحرین از برند ایتالیایی ماکرون بهره می‌برد. برندی که مدتی لباس های باشگاه پرسپولیس را تامین می‌کرد. دیگر تیم گروه یعنی کامبوج نیز با یک برند ناشناخته به نام FBT همکاری می‌کند که تایلندی است. این کمپانی لباس تیمهای بوتان، میانمار، لائوس، سری لانکا و تایلند را نیز تامین می‌کند.
به جز هنگ کنگ، تیم‌های استرالیا، چین، ماکائو، اندونزی، مالزی، عربستان، قطر، سنگاپور و کره جنوبی از برند معتبر نایکی استفاده می‌کنند. کمپانی ماکرون به جز بحرین در آسیا، مسئولیت تهیه لباس تیم ملی گوام نیز بر عهده دارد و در سطح ملی لباس حدود ۲۰ تیم را تامین می‌کند. کمپانی جیووا در آسیا فقط لباس عراق را تهیه می‌کند اما در خارج از قاره کهن مسئولیت تامین لباس تیم ملی ونزوئلا هم به عهده آنها گذاشته شده است. این در حالی است که کمپانی آل اشپورت فقط اسپانسری پوشاک سه تیم ایران، تانزانیا (قاره آفریقا) و کوروسیکا (اروپا) را در سطح ملی برعهده دارد. این کمپانی مانند جیووا، در آسیا فقط با یک تیم ملی همکاری می‌کند.
قرارداد ۴ تیم همگروهِ ایران با برندهایشان شفاف و مشخص است اما نکات ابهام برانگیز در قرارداد فی ما بین ایران و کمپانی آل اشپورت به چشم می‌خورد که باید دید چه زمانی از آنها پرده برداری خواهد شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد