hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > دانش آموزان برای استفاده از سرویس مدارس باید در سامانه سپند ثبت نام شوند

دانش آموزان برای استفاده از سرویس مدارس باید در سامانه سپند ثبت نام شوند

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور گفت: ثبت نام استفاده از سرویس مدارس از ۱۰ شهریور ماه جاری آغاز شده است و والدین دانش آموزان به منظور استفاده از سرویس مدارس باید در سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) به نشانی https://irtusepand.ir ثبت نام کنند.
مرتضی ضامنی در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر ۲۰۰ هزار نفر از والدین دانش آموزان به منظور استفاده از سرویس مدارس در سامانه سپند ثبت نام کرده اند و این ثبت نام تا پایان شهریور ماه نیز ادامه دارد.
وی ادامه داد: بعد از رفع مشکلات در حوزه سرویس مدارس، امسال همه دستگاه های ذیربط در خصوص سرویس مدارس پای کار آمدند و ۳۰ هزار مدرسه نیز در کشور در سامانه سپند ثبت نام کرده اند و ثبت نام آنها نهایی شده است.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشوری گفت: شهرداری ها مسئولیت تامین شرکت های مورد نیاز برای سرویس مدارس را برعهده دارند و رانندگان واجد شرایط نیز می توانند فرآیند ثبت نام در این سامانه را انجام دهند. بر این اساس تا زمان حاضر سه هزار شرکت واجد شرایط تایید شده از سوی شهرداری ها در این سامان ثبت نام کره اند و آماده ارائه خدمت به دانش آموزان هستند.
وی خاطر نشان کرد: رانندگان سرویس مدارس بر اساس فراخوانی که داده شده بود، در این سامانه ثبت نام کرده اند و از آنها گواهی سوءپیشینه، عدم اعتیاد و گواهی مبنی بر سلامت جسمانی و روحی و روان گرفته شده است. همچنین وسیله نقلیه آنها نیز باید دارای معاینه فنی بوده که این اطلاعات در سامانه سپند ثبت می شود و صحت آنها مورد بررسی قرار می گیرد.
ضامنی گفت: برخی از والدین دانش آموزان نیز قبل از ۱۰ شهریورماه اقدام به ثبت نام در سامانه سپند کرده بودند که بر این اساس ثبت نام این گروه از والدین نیز در این سامانه به ثبت رسیده است.
وی اعلام کرد: به منظور برقراری نظم و امنیت سرویس مدارس یک برچسب واحد برای تمام ناوگان سرویس مدارس در سراسر کشور طراحی شده است که مورد تایید همه شهر داری هاست، چرا که پیش از این هر شهرداری دارای برچسب خاص خود بود که موجب ناهماهنگی هایی می شد و با نصب برچسب هماهنگ در سراسر کشور با استفاده از بارکد، استعلام های مورد نظر از سرویس مدارس به راحتی انجام می شود و پلیس، آموزش و پرورش و والدین هم می توانند نظارت کافی بر سرویس مدارس داشته باشند.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشوری گفت: همچنین یک اپلیکیشن نیز در اختیار والدین قرار داده می شود تا آنها مسیر تردد دانش آموز و سرویس مدرسه را کنترل کنند و از این طریق از عملکرد راننده در چارچوب سرویس مدرسه اطلاع داشته باشند و با استفاده از این روش رانندگانی که اصول و قوانین سرویس مدارس را رعایت نکنند، حذف خواهند شد.
وی در مورد هزینه سرویس مدارس نیز تصریح کرد: بر اساس قانون، تعیین کرایه حمل و نقل سرویس مدارس بر عهده شورای اسلامی هر شهر است که بعد از تایید فرمانداری ها اعلام می شود و در حال آماده سازی زیرساختی هستیم که مصوبات شورای شهرها را بتوانیم ارائه دهیم تا والدین از هزینه های پرداختی برای سرویس مدارس مطلع باشند.
ضامنی در خصوص چگونگی اعلام شکایت والدین از سرویس مدارس نیز گفت: در سامانه سپند مدارس، والدین، شهرداری ها و رانندگان هر کدام پنل مخصوص به خود را دارند، بنابراین والدین در صورت داشتن شکایت می توانند از این طریق شکایت خود را ثبت کنند تا مورد بررسی قرار گیرد، پیش از این در حوزه سرویس مدارس شاهد نابسامانی هایی بودیم به دلیل اینکه سرویس مدارس آزاد بر بودند و گاهی هم معاینه فنی نداشتند یا اینکه راننده ها از استانداردهای لازم برخوردار نبودند و حوادثی هم در این زمینه رخ می داد، اما با اجرای سامانه سپند و کمک و همکاری والدین می تواینم از بالاترین سطح امنیت، سلامت و کیفیت سرویس مدارس برخوردار باشیم و این امر مستلزم همکاری هرچه بیشتر والدین است.
امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد