hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تخلفات زیست محیطی سلامت شهر زاهدان را به خطر انداخته است

تخلفات زیست محیطی سلامت شهر زاهدان را به خطر انداخته است

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از پاکسازی بخشی از کمربندی مجاور بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان با پیگیری قاطع اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خبرداد.
به گزارش ایسنا-  وحید پورمردان گفت: پسماندهای ساختمانی و ضایعات فعالیت های عمرانی بخش عمده ای از پسماندهای شهر زاهدان را به خود اختصاص داده در حال حاضر حجم نخاله های ساختمانی و عمرانی به قدر است که این مسئله را به یکی از بزرگترین معضلات زیست محیطی شهر زاهدان تبدیل کرده است. 
وی افزود: متاسفانه مشاهده می شود که عده ای نا آگاه به مسائل زیست محیطی در راستای کسب سود بیشتر به جای دفع اصولی پسماندهای ساختمانی اقدام به تخلیه ضایعات و نخاله‌های ساختمانی در محل‌های غیر مجاز و سطح شهر زاهدان می کنند. اینگونه تخلفات زیست محیطی سلامت روان و زیبایی شهر را دچار اخلال کرده و موجب آسیب‌رسانی به شهر و تهدید سلامت اجتماعی می‌شود و معضلات و مشکلات عدیده‌ای را پدید می آورد.
 مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در خصوص بر خورد قانونی با متخلفین این حوزه اظهار کرد: با گشت زنی های شبانه روزی ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان مشخص شد که تعدادی از افراد سودجو شبانه اقدام به تخلیه نخاله های ساختمانی در حاشیه شهر و کمربندیهای ورودی شهر می کنند که سبب شده شهر زاهدان و دیگر شهرهای استان در محاصره نخاله های ساختمانی و پسماندهای خانگی قرارگیرند از اینرو با پیگیریهای قاطع محیط زیست استان، متخلفان این حوزه شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.
پورمردان در خصوص جمع آوری نخاله ها و پسمانده های عمرانی رها شده در حاشیه شهر زاهدان گفت: متخلفین شناسایی شده در منطقه کمربندی مجاور بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان ضمن پیگیری پرونده قضایی خود اقدام به جمع آوری نخاله های ساختمانی اطراف کمربندی مذکور نمودند و پسماندهای جمع آوری شده را به محل دفع اصولی نخاله های ساختمانی انتقال دادند و در چندماه اخیر به همت شهرداری منطقه چهار زاهدان و سازمان بازیافت بخشی از پسماندهای ساختمانی کمربندی ورودی شهر و منطقه لار زاهدان جمع آوری و محیط پاکسازی و بهسازی شد.
وی در رابطه با اقدامات انجام شده در خصوص حل این بحران زیست محیطی در استان نیز  گفت: محیط زیست استان به جد پیگیر حل معضل پسماند است و این موضوع یکی از مهمترین اولویت های کاری همکارانمان در سطح استان است. استفاده از تمام ظرفیت های استان همچون رسانه های بومی و محلی، تریبون نماز جمعه و جماعت، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای کارشناسان، کارگاه آموزشی برای جوامع محلی و نونهالان برای فرهنگسازی در زمینه حفاظت از محیط زیست و مدیریت پسماند در دستور کار محیط زیست استان قرار دارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد