hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > آقای ابطحی! من و شما مسئولیم

آقای ابطحی! من و شما مسئولیم

درحالی محمدجواد ابطحی، نماینده خمینی‌شهر، انتشار خبر تجاوز به دختر پنج‌ساله افغانستانی را ناشیانه خوانده است که بعضی از نمایندگان مجلس و کاربران فضای مجازی از او انتقاد کرده‌اند


اوایل هفته گذشته بود که خبری در فضای مجازی پیچید که حکایت از تجاوز سه مرد به دختربچه‌ای افغانستانی داشت؛ دختربچه‌ای پنج‌ساله و ساکن شهر خمینی‌شهر که درحالی‌که مقابل خانه مشغول بازی بوده، ربوده و پیکر نیمه‌جانش چند ساعت بعد در خرابه‌ای پیدا می‌شود. بعد از انتشار این خبر و اظهار نظر مسئولان مختلف استان اصفهان در این‌باره، رئیس اورژانس اجتماعی گزارش‌ها درباره تجاوز به این دختر خردسال افغانستانی را تأیید کرد و گفته شد که یک نفر به این دختربچه تجاوز کرده است. در همین حال، مسئولان سفارت افغانستان در ایران هم صحت رخداد را تأیید کردند و گفتند که پلیس و کمیسر سازمان ملل در امور پناهندگان درحال بررسی آن هستند.تا این‌جای کار انتشار این خبرها درباره این حادثه سیر طبیعی خود را طی می‌کرد که انتشار خبر تعجب‌آور دیگری سیلی از واکنش‌ها را در فضای مجازی برانگیخت؛ داستان از جایی شروع شد که محمدجواد ابطحی، نماینده خمینی‌شهر، با نگارش نامه‌ای خواستار برکناری مسئول رسانه‌ای شدن خبر تجاوز به این دختربچه افغانستانی شد. روز چهارشنبه، ۱۶ خرداد درحالی‌که مردم در تعطیلات روزهای رحلت امام و شهادت امام علی(ع) بودند، این نماینده اصولگرا و متعلق به جبهه پایداری در مجلس در نامه‌ای انتشار خبر این تجاوز از سوی جعفری، رئیس اورژانس اجتماعی کشور را اقدامی ناشیانه دانست و گفت که معلوم نیست تجاوز حتمی باشد.در این نامه که از سوی نماینده خمینی‌شهر در مجلس خطاب به انوشیروان محسنی‌ بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور نوشته شده، آمده‌ است: «متأسفانه دشمنان انقلاب اسلامی و امام‌خمینی(ره) از فرصت سوءاستفاده کرده، در شبکه‌های مختلف داخلی و خارجی، اسلام، پیامبر، اهل ‌بیت، امام‌خمینی(ره) و رهبری و مردم شهیدپرور استان را آماج افترا و لجن‌پراکنی قرار داده‌اند.»
واکنش مشابه در‌ سال ٩٠
درحالی واکنش‌ها به این نامه ابطحی در این چند روز خبرساز بوده که پیش از این در اوایل خردادماه ‌سال ۹۰ هم ۱۲ نفر از «اراذل و اوباش» با ورود به باغی که میهمانی خصوصی در آن برپا بود، با زندانی کردن مردان در یک اتاق، زنان را جمع کردند و مورد تجاوز قرار دادند. در همان تاریخ هم محمدجواد ابطحی درباره آن رخداد با اظهار این‌که «امر تجاوز ممکن است در شهرها و مکان‌های دیگر هم به وقوع بپیوندد»، تأکید کرده بود که رسانه‌ای کردن این مسأله «قبح عمل» را از بین می‌برد و «فرصت را برای اختفا و متواری شدن مجرمان» فراهم می‌کند.
زنگ زدم، جواب نداد
پس از انتشار این نامه، محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس، به این نامه واکنش نشان داد و در یک پیام توییتری نوشت: «از نامه همکارم آقای سیدجواد ابطحی، نماینده محترم خمینی‌شهر به رئیس سازمان بهزیستی متعجب شدم» و خبر داد که «در این مورد درحال تلاش برای تماس با آقای ابطحی است.» محمود صادقی پس از آن در توییتی دیگر با اشاره به محمدجواد ابطحی نوشت: «ایشان همین الان با بنده تماس گرفت و ضمن تأیید انتساب نامه به خود با شدت و حدت از مضمون آن دفاع کرد؛ این‌که هنوز کمّ و کیف موضوع معلوم نیست و رسانه‌ای کردن آن موجب نگرانی خانواده‌ها و سوءاستفاده ضد انقلاب شده، مخصوصا این‌که محل جنایت شهری است که به نام امام ‌خمینی(ره) است.»عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده اشنویه و نقده هم در واکنش به این نامه، خطاب به این نماینده مجلس در توییتر نوشت: «آقای ابطحی مهم نیست متجاوزان به انسانیت چند نفر بودند و تجاوز‌شونده‌ و متجاوز اهل کجا بودند؛ مهم این است که تجاوز به انسانیت در کشوری رخ داده که من و شما در آن مسئولیم.»
#بایکوت_نمایندگان_خاطی
یکی از کاربران فضای مجازی هم در واکنش به این اقدام ابطحی نوشته که در کارنامه درخشان نماینده خمینی‌شهر آتش زدن برجام هم ثبت شده است. بایکوت نمایندگان خاطی تنها یک یادآوری است برای روز انتخابات مجلس تا یادمان باشد به چه کسانی باید نه گفت.
کاربر دیگری هم در واکنش به سخنان این نماینده مجلس در توییتر نوشت: هیچ نظارتی به رفتار نمایندگان نیست؟ وقتی نماینده مجلس سوال براش پیش میاد که انگیزه تجاوز چی بوده! لازم نیست روحیاتش مورد بررسی قرار بگیره؟

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد