hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > لرستان| کاهش رشد معلولیت در استان ضروری است

لرستان| کاهش رشد معلولیت در استان ضروری است

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: کاهش رشد معلولیت در استان ضروری است.

به گزارش ایسنا، فاطمه زهرا توکلی اظهار کرد: اگرچه سازمانی حمایتی شناخته شدیم اما با توجه به مسئولیتی متعدد و سنگینی که بر عهده سازمان گذاشته‌شده آن نگاه تخصصی و علمی خود را حفظ کنیم. او با بیان اینکه از بحث پیشگیری تا بازتوانی و توان‌بخشی ورود کردیم و طیف وسیعی از اقشار جامعه در گروه‌های مختلف از قبل تولد تا زمان مرگ تحت پوشش سازمان ماست، بیان کرد: ایجاد شرکای کاری و همکاری دستگاه‌های تخصصی که دغدغه و نگاه مشترک دارند بسیار ارزشمند است و برای ما فرصت محسوب می‌شود. مدیرکل بهزیستی لرستان در شیوع معلولیت جزو ده استان کشور هستیم، اضافه کرد: امیدوارم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان شاهد کاهش رشد معلولیت در استان باشیم.

توکلی در خصوص شنوایی‌سنجی در استان عنوان کرد: پوشش 99 درصدی شنوایی‌سنجی بسیار خوب است و امیدوارم این پوشش به 100 درصد برسد؛ حوزه پیشگیری بهزیستی آمادگی ارائه خدمات در این راستا دارد. او با بیان اینکه در استان با سونامی سالمندی مواجهیم، عنوان کرد: شهرهای استان کم‌کم دارند به جرگه شهرهای پیر می‌پیوندند.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به غربالگری ژنتیک اضافه کرد: بخش سختی از کار غربالگری را به ما سپردند و این در حالی است که در این راستا مبالغ زیادی به آزمایشگاه طرف قرارداد بدهکار شدیم. توکلی عنوان کرد: 78 فرآیند خدمت داریم که اعتبارات این سازمان در برابر اعتبارات سایر دستگاه‌ها ناچیز است. او در خصوص غربالگری ژنتیک و منابع اعتباری افزود: چنانچه اعتبارات خوبی برای این امر تأمین شود قطعا انجام می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد