hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اجرای 34 طرح گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد

اجرای 34 طرح گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۴ طرح گردشگری با هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در استان در حال اجراست.

سلمان خوش‌قدم در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: پارک آبی در یاسوج، مجتمع‌های رفاهی تفریحی در گچساران، دهدشت، سی سخت از طرح‌های مهم گردشگری در حال اجرای کهگیلویه و بویراحمد است.

او میانگین پیشرفت فیزیکی طرح‌های گردشگری استان را بیش از ۴۰ درصد اعلام کرد. سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از آغاز عملیات اجرایی ساخت تله کابین در منطقه گردشگری آبشار یاسوج در آینده نزدیک خبر داد. خوش‌قدم تصریح کرد: ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای این زیرساخت گردشگری تصویب‌شده است. او عنوان کرد: هم‌اکنون ۱۸ اردوگاه تفریحی رفاهی در مناطق مختلف استان در حال ساخت است. سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حدود ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ۱۰ اردوگاه گردشگری استان در سال جاری پیش‌بینی‌شده که هم‌اکنون در حال تبادل موافقت‌نامه‌ها برای اختصاص اعتبار است. خوش‌قدم با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مناطق روستایی و عشایر از راهبردهای دولت است افزود: تاکنون هشت طرح بوم گردی در استان بهره‌برداری شده است. او تعداد اقامتگاه‌های بومگردی در حال احداث استان را ۱۰ واحد ذکر کرد و افزود: این طرح‌ها ۵۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. خوش‌قدم گفت: برای احداث هر یک از این اقامتگاه‌ها یک تا چهار میلیارد ریال بر اساس نیاز تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود. خوش‌قدم از پیش‌بینی سه تا چهار میلیارد ریال برای معرفی جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری خبر داد. سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این اعتبار برای تهیه کتابچه، فیلم، پوستر در نظر گرفته‌شده است. او واگذاری طرح‌های عمرانی به بخش خصوصی را لازمه رونق گردشگری دانست و افزود: تاکنون اجرای سه زیرساخت گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به بخش خصوصی واگذارشده که نیازمند مشارکت بیشتر دستگاه‌های اجرایی برای تأمین زمین است. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد