hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > دسته گل المپیکی در سبد بسکتبال

دسته گل المپیکی در سبد بسکتبال

مسابقات جام جهانی بسکتبال 2019 چین عصر یکشنبه برای بسکتبال ایران به پایان رسید و شاگردان مهران شاهین طبع با توجه به باخت تیم میزبان مقابل نیجریه و تفاضل گل بهتر موفق شدند به المپیک توکیو صعود کنند.
باخت تیم ملی در بازی نخست مقابل پورتوریکو موجب شد تا برخی از کارشناسان انتقادات تندی از تیم ملی داشته باشند، این باخت زمینه ساز شکست دیگری مقابل تونس بود. ملی پوشان در آخرین بازی خود با اختلاف کم مقابل تیم قدرتمند اسپانیا شکست خوردند و مرحله نخست را با 3 شکست به پایان رساندند اما در مرحله دوم برای صعود به المپیک موفق شدند تیم‌های آنگولا و فیلیپین را شکست دهند و پس از 12 سال به المپیک صعود کنند. تیم ملی پس از پایان این مسابقات در رده بیست‌وسوم دنیا ایستاد. خبرنگار «ایران» به بهانه صعود تیم ملی به المپیک 2020 با بهنام یخچالی و سجاد مشایخی گفت‌و‌گو کرد که متن این گفت‌و‌گو را با هم می‌خوانیم.
منتقدان زمان مناسبی برای تخریب انتخاب نکردند
بهنــــــــــــام یخچــــالی، بازیکن پست 2 تیم ملی بسکتبال که در دومین تجربه حضورش در جام جهانی موفق شد همراه تیم ملی به المپیک صعود کند، گفت: «مسابقات سختی بود اما تیم ما نسبت به سایر تیم‌های آسیایی عملکرد بهتری داشت. خوشبختانه توانستیم مزد بازی‌های خوب مقابل حریفانمان را بگیریم و پس از 12 سال به المپیک صعود کنیم.» او در خصوص شکست مقابل پورتوریکو در بازی نخست بیان داشت: «باخت در بازی نخست مقابل پورتوریکو را می‌توان به گونه دیگری نگاه کرد. پورتوریکو تیم بسیار خوبی بود و هم اینکه توانستیم با اختلاف 14 گل در پایان کوارتر سوم از این تیم فاصله بگیریم، نکته مثبتی بود. البته این اتفاق در بازی‌های زیادی رخ داد و تیم‌های زیادی با وجود اختلاف بالا نتوانستند بازی را با پیروزی پشت سر بگذارند و این موضوع چیز عجیبی نبود.»
بازیکن تیم ملی بسکتبال با اشاره به این موضوع که تیم چین باوجود میزبانی نتوانست به المپیک صعود کند، تصریح کرد: «چینی‌ها برای میزبانی این مسابقات هزینه زیادی کردند، آنها در ساده‌ترین گروه قرار داشتند و هدف آنها این بود که به المپیک صعود کنند اما تا حدی سطح مسابقات بالا بود که تیم میزبان هم نتوانست به مرحله بعدی مسابقات صعود کند. تیم اسپانیا یکی از قدرت‌های بسکتبال است که ما در مقابل این تیم بازی خوبی انجام دادیم، اختلاف این بازی برای ما مهم بود و ما می‌توانستیم حتی اسپانیا را شکست دهیم.» او در پاسخ به این سؤال که تیم اسپانیا با نفرات اصلی مقابل ایران حاضر شد؟ افزود: «همه تیم‌ها با بهترین بازیکنانشان در این تورنمنت بزرگ حاضر می‌شوند و تیم اسپانیا بهترین بازیکنان دنیا را در اختیار دارد و بازی مقابل این تیم بسیار دشوار است. متأسفانه همیشه چنین صحبت‌هایی مطرح می‌شود، صحبت‌هایی که درست نیست و برای ما اهمیتی نداشت. در زمان باختمان مقابل پورتوریکو منتقدان شروع به تخریب تیم ملی کردند و حقیقتاً زمان مناسبی برای تخریب نبود چرا که تیم ملی تازه تورنمنت را آغاز کرده بود.» یکی از مؤثرترین بازیکنان تیم ملی در بازی مقابل فیلیپین گفت: «تیم خیلی خوبی داریم و حیف بود با این بازیکنان به المپیک صعود نمی‌کردیم. 3 ماه سخت را پشت سر گذاشتیم، امسال پیش از برگزاری جام جهانی تدارکات خوبی داشتیم و قطعاً این اردوها باید برای المپیک بهتر باشد. امیدواریم که مسئولان نگاهشان به تیم ملی بسکتبال تغییر کند.»
چند سالی بود که بسکتبال دیده نمی‌شد
سجاد مشایخی، یکی دیگر از بازیکنان تیم ملی بسکتبال گفت: «شکست مقابل پورتوریکو در عملکردمان تأثیر منفی گذاشت و بازیکنان تیم ما در بازی دوم مقابل تونس با روحیه بد بازی کردند. ما بازی مقابل تونس را خیلی شُل آغاز کردیم و انتظار نداشتیم که شوت‌های 3 امتیازی بازیکنان این تیم تبدیل به گل شود اما این اتفاق افتاد و ما دو بازی نخست را با شکست به پایان رساندیم و با شکست مقابل اسپانیا با 3 باخت مرحله نخست را به پایان رساندیم اما بچه‌ها روحیه بالایی برای حضور در مرحله دوم مسابقات داشتند چرا که هنوز هم امیدی برای صعود به المپیک داشتیم.» گارد رأس تیم ملی بسکتبال با اشاره به آخرین حضور تیم ملی در المپیک 2008 پکن ادامه داد: «برای ما مهم بود که به‌عنوان بهترین تیم آسیایی سهمیه بگیریم و خوشبختانه توانستیم بخوبی از فرصتی که برایمان پیش آمده بود، استفاده کنیم. کسب سهمیه المپیک اتفاق بزرگی بود و ما پس از 12 سال توانستیم مجدداً در المپیک حضور یابیم و جزو معدود ورزش‌های تیمی هستیم که توانستیم به المپیک صعود کنیم.» او ادامه داد: «قبل از والیبال تیم ملی بسکتبال المپیکی شده بود و این دومین صعود تیم ملی بسکتبال به المپیک است. امیدوارم که مسئولان از کار بزرگی که بازیکنان تیم ملی با صعود به المپیک انجام دادند، خیلی راحت گذر نکنند و نگاه ویژه‌ای به بسکتبال داشته باشند. چند سالی بود که بسکتبال دیده نمی‌شد و با حاشیه‌هایی روبه‌رو شد. متأسفانه کارشناسان از همان بازی اول انتقاد کردند، در صورتی که خیلی زود این کار را شروع کردند.» مشایخی بیان داشت: «بهتر بود منتقدان عملکرد تیم ملی را تا انتها می‌دیدند و پس از آن در مورد عملکرد صحبت می‌کردند. انتقادات بچه‌های تیم ملی را کاملاً تخریب کرد.»
این بازیکن باتجربه تیم ملی با اشاره به این موضوع که انتظارات از تیم ملی بالا است، گفت: «خدا را شکر در چند وقت اخیر بازیکنان ما این قدر خوب بودند که هم‌اکنون همه انتظار برد از تیم ملی را دارند. در 2 هفته‌ای که گذشت شرایط سختی را تحمل کردیم و فشار زیادی بر دوشمان بود اما به هر حال خوب و شیرین تمام شد. صعود به المپیک هدیه‌ای بود به جامعه بسکتبال و مردم و امیدواریم که برای المپیک تیم ملی بسکتبال در مسیر خوبی برای آماده‌سازی قرار بگیرد.تیم خیلی خوب و یکدستی داشتیم و حیف بود تیم ملی به المپیک صعود نمی‌کرد.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد