hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > دره مجسمه‌های هرمزگان در انتظار ثبت ملی

دره مجسمه‌های هرمزگان در انتظار ثبت ملی

مسئول یگان حفاظت از جزیره هرمز گفت: تخصیص بودجه و حفاظت بیشتر از دره مجسمه‌ها، منوط به قرار گرفتن این منطقه در فهرست آثار ملی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی جعفری هرمز، مسئول یگان حفاظت هرمزگان در خصوص حفاظت بیشتر از منابع طبیعی و گردشگری جزیره هرمز گفت: جزیره هرمز یکی از زیباترین و مشهورترین جزایر ایران است و با محیط منحصر به فردی که دارد، مقصد بسیاری از گردشگران از سرتاسر ایران است. یکی از این جاذبه‌ها دره مجسمه‌ها با اشکالی شگفت انگیز است که از نظر مردم بسیار شبیه شکل برخی حیوانات هستند. 
او ادامه داد: وجود چنین دره شگفت انگیزی در ایران گردشگران زیادی را جذب خواهد کرد؛ اما مسئله پیش روی دره مجسمه‌ها و دیگر جاذبه‌های طبیعی استان این است که برای حفاظت آنها چه کارهایی انجام می شود. 
جعفری هرمز  گفت: برخی گردشگران در زمان حضورشان در مجموعه «دره مجسمه‌ها»، تکه سنگ‌های براق و کانی‌های آن منطقه را برمی دارند؛ این کار باعث آسیب به بافت منطقه و از بین رفتن جاذبه‌ها دیدنی‌های آن می‌شود.
مسئول یگان حفاظت از جزیره هرمز بیان کرد: حدود ۲ ماه پیش سازمان منابع طبیعی استان هرمزگان ماموری را برای حفاظت از مجموعه به صورت تمام وقت به کار گرفت؛ اما اقدامات بیشتری برای حفاظت از دره مجسمه‌ها نیاز است. این جاذبه طبیعی باید به ثبت ملی برسد و بودجه‌های بیشتری به آن اختصاص یابد.
او افزود: اگر در دره مجسمه‌ها آثار تاریخی وجود داشت، روند تخصیص بودجه برای حفاظت سریع‌تر انجام می‌شد. به دلیل نبود ابنیه تاریخی در بیشتر جاذبه‌های طبیعی استان هرمزگان، باید نخست این مکان‌های پربازدید به ثبت ملی برسند و بعد امکاناتی مانند نصب تابلوی راهنما و غیره انجام شود. سازمان منابع طبیعی استان هرمزگان در چند نوبت و طی سال‌های مختلف، برای اینکه دره مجسمه‌ها در لیست آثار ملی قرار بگیرد، درخواست داده اما هنوز جواب درستی نگرفته است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد