hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس| پروانه‌های سفید تهدیدی برای جنگل‌های ممسنی

فارس| پروانه‌های سفید تهدیدی برای جنگل‌های ممسنی

خشکسالی استان فارس توانسته فاتح میدان‌های مختلف زیست‌محیطی، کشاورزی، باغداری، جنگلی، دامداری و... باشد.طی این سال‌ها خشکسالی به همراه عوامل دیگری ازجمله آتش‌سوزی و آفت‌های گیاهی به جان جنگل‌های استان فارس افتاد و توانست تعداد قابل‌توجهی از درختان ازجمله درختان بلوط در دشت برم را از بین ببرد اما در این مدت دستگاه‌های مرتبط ازجمله منابع طبیعی بیکار ننشسته و تمام توان خود را برای مقابله با این آفات بکار بستند. در این میان آفت‌ها که از سر جنگل‌های فارس دست‌بردار نبودند از دشت برم رفته و دیگر جنگل‌های استان ازجمله ممسنی را درگیر کردند. این بار پروانه‌های سفید برگ‌خوار به جنگل‌های ممسنی حمله‌ور شدند اما بار دیگر با اقدامات انجام‌شده این آفت مهار و از ادامه و گسترش آن جلوگیری شد. در نبرد نابرابر جنگل‌های فارس با خشکسالی و آفات این جنگل‌ها بودند که توانستند پیروز میدان باشند.


مدیرکل منابع طبیعی استان فارس در خصوص آخرین وضعیت جنگل‌های این استان گفت: طی سال‌های گذشته به دلیل خشکسالی آفت‌های مختلفی ازجمله سوسک‌های چوب‌خوار به جنگل‌های استان مانند دشت برم هجوم بردند.

مهرزاد بوستانی افزود: در این سال‌ها اقدامات زیادی برای مهار این آفت از سوی منابع طبیعی استان فارس انجام شد و تا حدودی زیادی از گسترش آن جلوگیری شد و توانستیم حتی در برخی نقاط آن را مهار کنیم. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دشت برم از خطر بحران گذشته بیان کرد: در این مدت با اقدامات صورت گرفته سوسک‌های چوب‌خوار از بین رفته به‌گونه‌ای که در این منطقه کمتر خشکیدگی درختان به چشم می‌خورد و سبزی درختان دشت برم دیده می‌شود. مدیرکل منابع طبیعی استان فارس ادامه داد: بااین‌وجود جنگل‌های استان به‌ویژه منطقه دشت برم مرتب از سوی این اداره کل پایش می‌شوند تا در صورت بروز مشکلی از گسترش آن جلوگیری شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد