hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > خراسان رضوی| از گرسنگی هم بمیریم از دشمن چیزی نمی‌خواهیم

خراسان رضوی| از گرسنگی هم بمیریم از دشمن چیزی نمی‌خواهیم

امام جمعه مشهد گفت: بر اساس روایات، انسان مؤمن حتی اگر از گرسنگی بمیرد، از دشمن چیزی نمی‌خواهد، بنابراین ما اگر از گرسنگی بمیریم از دشمن چیزی نمی‌خواهیم.
آیت‌ا... سید احمد علم الهدی روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهار کرد: اگر از دشمن اهل‌بیت (ع) چیزی بخواهیم، اولین تقاضای او در برابر کمک به ما این است که از دین، پیامبر و ائمه معصومان (ع) دست برداریم. وی افزود: آیا درست است که برای حل خیالی مشکل اقتصادی با دشمن مذاکره کنیم و در نتیجه آن، برای آنکه دشمن اهل بیت (ع) یک لقمه نان به ما بدهد، امکانات امنیتی و دفاعی کشورمان را کنار بگذاریم؟ نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: جز مزدور آمریکا چه کسی می‌تواند به این مسئله فکر کند؟ جز حقوق‌بگیر انگلیس چه کسی می‌تواند این‌گونه محاسبه انجام دهد؟ اگر این نغمه مسموم از هر منطق، زبان و سری بروز کند، مردم متدین انقلابی مچ او را به عنوان یک جاسوس آمریکا خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه مشکل آمریکا و اروپا با جمهوری اسلامی صرفا بر سر مسئله هسته‌ای نیست، گفت: غربی‌ها اذعان دارند که ایران با نفوذ در منطقه و توسعه فناوری موشکی، اسرائیل را گروگان گرفته است، به همین دلیل می‌گویند که برای رفع کامل تحریم‌ها، باید از معادلات منطقه خارج شوید و فناوری موشکی خود را کنار بگذارید. آیت‌ا... علم‌ الهدی حزب‌‌ا... را بخشی از قدرت و نفوذ ایران در منطقه برشمرد و اظهار کرد: اکنون بیش از ١٠٠ هزار موشک در اختیار حزب‌ا... لبنان قرار دارد که اگر اراده کند، می‌تواند به صورت نقطه‌زن، نقطه به نقطه خاک رژیم صهیونیستی را زیر موشک قرار دهد. آمریکا هم اگر کوچک‌ترین حرکتی علیه کشورمان انجام دهد، فناوری موشکی ما از اسرائیل حتی یک وجب باقی نمی‌گذارد.
وی بیان کرد: افرادی که در گوشه و کنار مملکت در مسئله مذاکره موشکی با آمریکا لجن‌پراکنی می‌کنند، غیر از خائن بودن نسبت به اسلام، قرآن و جهان اسلام، بدون شک و شبهه خائن به کشور و مردم هستند. وی ادامه داد: اگر ما فناوری موشکی خود را کنار گذاشتیم و اسرائیل از گروگان ما بیرون آمد، آیا امریکا یک ساعت به ما مهلت می‌دهد؟ با کدام عقل، فکر و اندیشه‌ای جور در می‌آید که یک کشور برای حل مشکل اقتصادی، مشکل بزرگ امنیتی برای خود به وجود آورد. امام جمعه مشهد در بخش دیگری از خطبه‌ها، با تقدیر از حضور پرشور مردم مشهد در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: در طول تاریخ هرگاه حرکتی به نام اسلام بر ضداستکبار انجام گرفت، شکست خورد اما مقاومت مردم فلسطین بر ضد استکبار پس از ۴٠ سال قوی‌تر از روز اول شده است. آیت‌ا... علم الهدی با بیان اینکه تابوی شکست‌ناپذیر بودن رژیم صهیونیستی با خروش دنیای اسلام در روز قدس از بین رفت، ادامه داد: ٣٩ سال قبل که امام خمینی (ره) جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس نام‌گذاری کردند، اسرائیل به اندازه امروز در ذلت و بدبختی فرو نرفته بود. وی گفت: پس از جنگ شش‌روزه سال ۶٨ و حرکت‌های بعدی، همه مسلمانان دنیا به این نتیجه رسیده بودند که اسرائیل یک کانون تمرکز قدرت و شکست‌ناپذیر است اما خوشبختانه پس از ٣٩ سال برپایی مراسم روز قدس، امروز مردم دنیا -حتی خود اسرائیل- تقریبا امیدشان از تداوم حیات این رژیم غاصب و ساختگی قطع شده است. امام جمعه مشهد با بیان اینکه مسئله فلسطین برای ما یک مسئله دینی است، افزود: فلسطین مسئله‌ای نیست که بگوییم یک ملت و کشور دیگر درگیر ماجرا هستند و به ما ارتباط ندارد؛ سرزمین فلسطین و مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان بوده است و علاوه بر این، این سرزمین از نظر قرآن مقدس است. وی بیان کرد: دشمن بنا دارد که از فلسطین شروع کند و دنیای اسلام را تصاحب کند. دشمن ایران را نشانه گرفته است و می‌خواهد ما را براندازی کند، بنابراین مرد و زن مسلمان فلسطینی در مقابل دشمن به عنوان خاک‌ریز اول ایستاده و جان می‌دهند. آیت‌ا...‌علم‌الهدی گفت: یک عده اراذل و اوباش در برخی جریان‌های رسانه‌ای خود مطرح کرده‌اند که کمیته امداد پول‌هایی را که از مردم می‌گیرد برای فقرا مصرف نمی‌کند و به غزه و لبنان و فلسطین می‌فرستد. وی گفت: اولا که چنین مسئله‌ای صحت ندارد و بر فرض اینکه چنین چیزی باشد، ایتام شهدای فلسطین و غزه، ایتام اسلام‌اند و ما نسبت به آن‌ها مسئولیت داریم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد