hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > خراسان شمالی در مدار توسعه

خراسان شمالی در مدار توسعه

۱۹ مردادماه ۱۳۸۳ بود که استان خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد شاکله استانی به خود گرفت و از خراسان رضوی جدا شد؛ اگرچه در سال‌های ابتدایی این تغییر کاستی‌های زیادی وجود داشت اما در چند سال اخیر در مسیر توسعه حرکت کرده و مردم خراسان شمالی امیدوارند کاستی‌ها به‌زودی جبران شود.

۶۰۵ هزار نفر زیرپوشش بیمه سلامت

به گزارش ایرنا، مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون ۶۰۵ هزار نفر از شهروندان این استان زیرپوشش بیمه سلامت هستند. محسن رعنایی اظهار داشت: ۶۱۰ موسسه، ۱۲ بیمارستان، ۸ شبکه بهداشت و درمان، ۳۶۴ موسسه مستقل و ۲۲۶ موسسه وابسته با بیمه سلامت این استان قرارداد دارند. خراسان شمالی ۱۱۰ هزار نفر بیمه‌شده تأمین اجتماعی دارد که ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر ماهانه مستمری و همچنین هزار و ۳۰۰ نفر نیز بیمه بیکاری دریافت می‌کنند. نسبت بازنشسته‌ها به بیمه‌شده‌ها در این استان 5/6 است که از این نظر نسبت به شاخص 5/4 کشور وضعیت بهتری دارد. مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان شمالی گفت: استقبال زنان خانه‌دار این استان از بیمه تأمین اجتماعی ۲۰۷ درصد افزایش‌یافته و اکنون ۸۴۹ نفر از زنان این استان زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند. محمدعلی عباس زاده وحید، با بیان اینکه هم‌اکنون تمرکز این سازمان بیمه‌ای روی زنان خانه‌دار و دانشجویان است، گفت: امیدوار هستیم که این سازمان بیمه‌ای در آینده تمامی شهروندان را که زیرپوشش هیچ نوع بیمه‌ای نیستند، در راستای امنیت و آسایش خانواده آنان زیرپوشش قرار دهد. او با بیان اینکه ۷۰ درصد ارائه خدمات این سازمان بیمه‌ای به افراد زیرپوشش الکترونیکی است، اظهار داشت: هم‌اکنون در مراکز درمانی ملکی این سازمان دفترچه نیز حذف‌شده است و خدمات به بیمار با کد ملی ارائه می‌شود.

شتاب قطار گردشگری در خراسان شمالی

در ۲ سال اخیر توسعه گردشگری در خراسان شمالی شتاب بیشتری گرفته و هم‌اکنون به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در این استان پروژه‌های گردشگری به ارزش چهار هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال اجرا است که بستری برای رونق صنعت گردشگری است. حبیب یزدان پناه با بیان اینکه این پروژه‌ها در بخش گردشگری، شامل مجتمع‌های گردشگری، اقامتگاه‌های سنتی، کافه سنتی و سایر تأسیسات گردشگری است، گفت: تاکنون ۶۱ موافقت اصولی برای اجرای پروژه‌های گردشگری در استان صادرشده است. او افزود: یکی از ظرفیت‌های توسعه گردشگری، تقویت فعالیت واحدهای بومگردی است و در این زمینه، در سال‌های ۹۷ و ۹۸، بیش از ۶۰ میلیارد ریال برای توسعه بومگردی در روستاهای استان تسهیلات پرداخت‌شده است. او با بیان اینکه اقامتگاه‌های بومگردی استان امسال به‌طور چشمگیری توسعه می‌یابد، اظهار داشت: شمار اقامتگاه‌های بومگردی استان از ۳۳ اقامتگاه در وضعیت کنونی به ۵۰ اقامتگاه در پایان امسال افزایش می‌یابد.

افتتاح ۳۰ پروژه بهداشتی و درمانی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به عملکرد دولت در حوزه بهداشت و درمان در ۲ سال اخیر، گفت: در این مدت افزون بر ۳۰ پروژه بهداشتی و درمانی افتتاح‌شده که از این تعداد ۱۶ پروژه در بجنورد و مابقی در شهرستان‌های شیروان، رازوجرگلان، مانه و سملقان و جاجرم بوده است. سیداحمد هاشمی، ساخت مراکز جامع سلامت؛ خانه‌های بهداشت و پانسیون‌های موجود در این خانه‌ها و خوابگاه و سلف دانشجویی را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: محوطه‌سازی و سلف‌سرویس بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی امام حسن (ع) بجنورد نیز در این سال‌ها انجام گرفت. او با اشاره به ایجاد و راه‌اندازی ۲۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنای بهداشتی و درمان، خاطرنشان کرد: تعداد ۳۹۹ نفر نیز در بخش‌های مختلف در این مجموعه استخدام شدند.

حذف مدارس سنگی و خشتی از خراسان شمالی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: با حذف ۱۷ مدرسه سنگی، به‌عنوان آخرین واحدهای ناایمن مشتمل بر ۶۷ کلاس درس، امسال تا ابتدای مهرماه، پرونده مدارس سنگی در این استان بسته می‌شود. امین فلاح اظهار داشت: در سفر اخیر دولت، تأمین اعتبار لازم برای برچیده شدن مدارس سنگی مصوب شد که البته ۳۰ درصد از این اعتبارات از منابع استان تأمین می‌شود و تأمین مابقی بر عهده سازمان نوسازی است. او برچیده شدن بخاری‌های گازی از مدارس و تجهیز کلاس‌های درس به سامانه‌های استاندارد گرمایشی را از دیگر مواردی عنوان کرد که در سفر رئیس سازمان نوسازی مدارس، به این استان موردتوافق قرارگرفته است. او افزود: ۳۰ درصد از اعتبار موردنیاز برای برچیدن بخاری‌های گازی از آموزشگاه‌ها، از منابع استانی تأمین می‌شود و مابقی نیاز این بخش توسط سازمان نوسازی تعهد شده است.

۵۱۲ پروژه در خراسان شمالی آماده افتتاح شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: اکنون نیز ۵۱۲ پروژه با ۲ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار در این استان آماده بهره‌برداری شده که در هفته دولت به صورت رسمی افتتاح می‌شود. رضا رجب‌زاده افزود: هم‌زمان با هفته دولت، ۴۷۵ پروژه در بخش دولتی افتتاح می‌شود که برای اجرای این پروژه‌ها هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. او اضافه کرد: از این تعداد ۱۳۰ پروژه در شهرستان بجنورد، ۵۴ پروژه در شهرستان شیروان، ۶۴ پروژه در شهرستان اسفراین، ۶۳ پروژه در شهرستان مانه و سملقان، ۶۳ پروژه در شهرستان فاروج، ۱۶ پروژه در شهرستان جاجرم، ۱۰ پروژه در شهرستان گرمه و ۷۴ پروژه در شهرستان راز و جرگلان افتتاح می‌شود. او افزود: بخش خصوصی هم ۳۷ پروژه را آماده افتتاح کرده است که این پروژه‌ها با هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت افتتاح می‌شود. او خاطرنشان کرد: ۸۱ پروژه در زمینه زیربنایی، ۱۴ پروژه فرهنگی، هشت پروژه آموزشی، ۱۸ پروژه عمران شهری، ۳۲۸ پروژه عمران روستایی، ۹ پروژه بخش عشایر و یک پروژه در بخش ورزشی در هفته دولت در استان افتتاح می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد