hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > چالش کمبود فضای تحصیل در چهارمحال بختیاری

چالش کمبود فضای تحصیل در چهارمحال بختیاری

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات استان چهارمحال و بختیاری کمبود فضاهای آموزش است که ورود خیران در این بخش زمینه‌ساز توسعه آموزشی در این استان است.

 به گزارش مهر، رنگ محرومیت همچنان در بسیاری از نقاط این استان مشاهده می شود و مردم با مشکلات و کمبودهای بسیاری در بخش‌های مختلف مواجه هستند. خدمات آموزشی یکی از مهم‌ترین نیاز هر منطقه به شمار می‌رود که هم‌اکنون در بسیاری از مناطق چهارمحال و بختیاری کمبود فضاهای آموزشی از مهم‌ترین مشکلات در ارائه باکیفیت خدمات آموزشی است.

افزایش فضاهای آموزشی کمک بیشتر خیران را می‌طلبد

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: کمبود ۱۰۰ فضای آموزشی در استان چهارمحال بختیاری از مهم‌ترین مشکلات در بخش آموزش به شمار می‌رود. فیروز عسگری بیان کرد: کمبود فضاهای آموزشی در سه شهرستان شهرکرد، فارسان و شهرستان بروجن بیش از سایر مناطق است. معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر بیش از دو هزار و ۸۰۰ آموزشگاه در سطح استان چهارمحال و بختیاری فعال است. او با اشاره به اینکه بهره‌گیری از ظرفیت خیران مدرسه‌ساز در استان چهارمحال و بختیاری ضروری است، بیان کرد: طی سال‌های اخیر ورود خیران مدرسه‌ساز در سطح استان چشمگیر بوده است و تلاش‌های بسیاری از سوی خیران برای ارتقای بخش آموزش این استان شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد دانش آموزان در سطح استان افزایش‌یافته است و ارتقا و افزایش فضاهای آموزشی در این استان کمک بیشتر خیران را می‌طلبد.

 افزایش تجهیزات ورزشی در مدارس استان ضروری است

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه افزایش فضاهای ورزشی سرپوشیده در مدارس استان ضروری است، بیان کرد: مدارس استان چهارمحال و بختیاری با توجه به شرایط آب و هوایی خاص در نیمه دوم سال نیازمند فضاهای ورزشی سرپوشیده دارد. خدایار قاسم پور بیان کرد: افزایش تجهیزات ورزشی در مدارس استان چهارمحال و بختیاری ضروری است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ سالن ورزشی آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری فعال است. او ادامه داد: ۱۳ سالن ورزشی آموزش‌وپرورش در چهارمحال و بختیاری نیازمند تجهیزات، ۱۰ سالن ورزشی نیاز به وسایل گرمایشی و ۲۱ سالن ورزشی نیازمند تجهیزات ورزشی است. معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تأمین تجهیزات ضروری ورزشی برای سالن‌های ورزشی آموزش‌وپرورش این استان نیازمند اعتبار قابل‌توجهی است. او بیان کرد: آموزش‌وپرورش نقش مهمی در ترویج فرهنگ ورزش در بین دانش آموزان دارد.

تعداد دانش آموزان استان سال‌به‌سال بیشتر می شود

مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری نیز در این زمینه بیان کرد: توسعه خدمات آموزشی زیربنای توسعه دیگر بخش‌ها در هر منطقه به شمار می‌رود و توسعه آموزش موجب توسعه و پیشرفت یک منطقه می شود. فرحناز قائد امینی بیان کرد: تعداد دانش آموزان در استان چهارمحال و بختیاری سال‌به‌سال افزایش می‌یابد و ارتقای خدمات آموزشی در این استان ضروری است. مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش تعداد دانش آموزان چهارمحال و بختیاری، گفت: از مهرماه سال جاری به تعداد دانش آموزان تقریبا پنج هزار نفر اضافه خواهد شد. او با بیان اینکه بسیاری از مدارس این استان در مناطق محروم با کمک خیران مدرسه‌ساز احداث‌شده است، بیان کرد: اهتمام ویژه خیران در حل مشکل کمبود فضاهای آموزشی و ارتقای مدارس این استان ضروری است. او گفت: کمک‌های خیران نقش مهمی در ارتقای خدمات آموزشی در این استان دارند و زمینه برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان در مناطق محورم استان را فراهم می‌کند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد